2022-02-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
RU var ikke mer redd for TH enn at han kom med utspillet om THs interesse for Monero. Samtidig sa han at han var redd for de som stod bak, og ikke kunne vite om det var TH eller andre. Han var også redd for at TH skulle tro det var han som stod bak kidnappingen. For å få alt dette til å henge på greip, så må han nesten ha fått anonyme trusler, og ordre om å peke på TH.

Kan være TH selv han er redd for.
Husk at han endret forklaring. Det med kidnapping/ Monero kan være fordi RU hadde misforstått definisjon av ransomware.
Hva vet vi om det var derfor TH ble så interessert i Monero.

«Plutselig endret «kryptomannen» forklaring
«I flere avhør hevdet «kryptomannen» at samtalene med Tom Hagen (71) aldri handlet om kryptovalutaen monero. Men etter flere uker kom mannen med nye opplysninger til politiet.«

«Før pågripelsen hadde politiet allerede gjennomført flere vitneavhør med mannen i 30-årene. I disse avhørene sa mannen gjentatte ganger at han og Tom Hagen ikke snakket om kryptovalutaen monero da de møttes.

Men etter at mannen ble pågrepet for drøyt ett år siden, skjedde det noe oppsiktsvekkende.

I boken «Lørenskog-mysteriet» kommer det frem at mannen i nye avhør sier at han faktisk snakket med Hagen om monero, og at milliardæren viste stor interesse for nettopp denne kryptovalutaen.»
https://www.tv2.no/a/13975278/
Citera
2022-02-06, 13:55
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Milli sier spesifikt at "Frank" ihvertfall er et navn VG selv har valgt å bruke.
Så for alt vi vet kunne de vel like gjerne ha brukt "Børre Bever" istedet for "Tore Tangen".

Case closed.
Citera
2022-02-06, 14:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg var inne på noe lignende tidlig i saken.

Ikke fordi jeg trodde at TEH var involvert på noen måte. Men jeg tenkte at TH kunne få søstrene til å tro at TH selv dekket over for TEH. Og at de også måtte bidra til å dekke over for TEH.

Det virker jo mer som om TH forsøker å legge skylda på TEH, heller enn at TH forsøker å dekke over for TEH.

Det er funnet dna som peker på TH selv. Dna lyver ikke.

Man kan tenke seg at barna samlet sett sitter på opplysninger som kunne satt
TH i et enda dårligere lys enn han allerede er. Men at det ikke ville føre til noe
konkret dersom de fortalte dette til politiet. Annet enn at de ville fremstå som
"forrædere" overfor sin egen far. Dette gjelder kanskje kolleger av ham også.
Citera
2022-02-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Med tanke på at det er en viss sannsynlighet for at TEH er direkte involvert i saken, tenker jeg at en grunn til familienes manglende samarbeid med politet er at døtrene - som i store trekk vet som har skjedd - vil dekke over for sine lillebror, og ikke nødvendigvis sin far
Eller at TH går all in for å gi et inntrykk at TEH er direkte involvert i saken.
Citera
2022-02-06, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Eller at TH går all in for å gi et inntrykk at TEH er direkte involvert i saken.

TEH er ihvertfald både ‘direkte og indirekte’ meget involveret i, hvad der er offentliggjort og sket i denne sag. Men jeg har svært ved at se for mig, at han skulle stå bag, eller være med på dette imod sin egen mor. Men enig i, at det godt kan se ud som om, at en eller flere har ønsket ham ind i sagen på flere forskellige måder. Men ville en far gøre det imod sin egen søn? Og hvis TEH havde mistanke om, at hans far prøvede på dette, ville han vel ikke støtte ham, som han gør sammen med de andre søskende, og så selv risikere, at han til sidst står tilbage som syndebukken.
Senast redigerad av rlk73 2022-02-06 kl. 15:15.
Citera
2022-02-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Og nå sitter de her og presenterer reddit-tråden som noe helt nytt de selv har oppdaget, og sitter og oppildner hverandre til å tipse politiet med nyheter som er mange år gamle.

Ja. Det er visst ramme alvor ja.

Blir mye scrolling her nå.

Gammelt nytt eller "nytt nytt"... Veit du at politiet har etterforsket denne reddit greia? Jeg har ikke lest om dette noen steder.. Link??

Om de har etterforsket, men ikke funnet denne deleted brukeren, så er man jo like langt..
Samme med Ås observasjonen og Futurum mennene.. Her veit vi at politiet har etterforsket rundt disse. Men har de funnet ut av det?? Nej, værtfall ikke meg eller dere bekjent. De har etterforsket, og lagt bort.. Uten å finne ut av det. En så lenge de ikke har funnet ut av dette, så vil jeg jo si at dette fremdeles er like aktuelt.

Jeg har selv postet både denne reddit linken , samt detaljer om Ås bilen ved flere anledninger. Men det handler for meg ikke om "å ta æren av å publisere opplysningene".. Jeg poster dette fordi jeg fremdeles mener både reddit innlegget, Ås observasjonen og Futurum pingvinen er veldig aktuelt i saken. Forutsett at ingen av disse er identifisert.
Citera
2022-02-06, 15:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Om de har etterforsket, men ikke funnet denne deleted brukeren, så er man jo like langt..

Hvis Reddit-posten har relevans for saken, tenker jeg det er gode sjanser for at
dette var RU som drev research på THs vegne. Jeg tror også det er gode sjanser
for at politiet har sett posten, og spurt RU om det. Hva slags svar han eventuelt
ga dem, vet bare han og politiet.
Citera
2022-02-06, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det blir helt poengløst å komme med heiarop til trollene her på FB når både Reddit-tråden og andre tråder for lengst er etterforsket. Et kjapt søk på Google med de rette søkeordene, så kan også hvermansen finne frem trådene. Dette er ikke noe unikt.

Det blir noen år siden etterforskningen fattet interesse for dette.
Har du en eneste link som viser at denne Reddit tråden er etterforsket ?
https://www.reddit.com/r/Monero/comments/7epkax/question_where_i_can_buy_large_amounts_of_monero/
Eller er det bare noe du sier fordi du ikke vil at vi skal snakke om forbindelsen mellom innholdet i tråden og innholdet i trusselbrevet ? og konsekvensen av det ?
Citera
2022-02-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Ja - tænker, at det var noget af det første, der blev tipset til politiet, da sagen blev offentligt kendt i januar 2019. Og måske havde de allerede selv fundet frem til det inden.
Nei, da hadde de ikke gått ut å sagt at planleggingen begynte 28. juni 2018 syv måneder etter Reddit tråden.
Citera
2022-02-06, 15:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Har du en eneste link som viser at denne Reddit tråden er etterforsket ?
https://www.reddit.com/r/Monero/comments/7epkax/question_where_i_can_buy_large_amounts_of_monero/
Eller er det bare noe du sier fordi du ikke vil at vi skal snakke om forbindelsen mellom innholdet i tråden og innholdet i trusselbrevet ? og konsekvensen av det ?

Hva forventer du? At brukere her skal ha detaljert info om politiets etterforskning?

Eller at politiet har en egen nettside der de legger ut informasjon om etterforskningen?

Da er det kanskje på sin plass å be om et navn på "Spøkelseskladden" din.
Denne forbryterske mesterhjernen som formelig bor på darkweb, men må
spørre om helt elementære ting på Reddit, av alle tåpelige steder.

Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nei, da hadde de ikke gått ut å sagt at planleggingen begynte 28. juni 2018 syv måneder etter Reddit tråden.

Møtene mellom RU og TH begynte sommeren 2017. Før denne Reddit-tråden.
At infoen RU sannsynligvis hentet inn i november 2017, siden ble en del av
THs listige plan, er visst vanskelig for deg å innrømme.

Hvorfor er du så insisterende når all logikk tilsier at ditt narrativ er mindre sannsynlig?

Hva har du å tape på å innse at TH mest sannsynlig er skyldig?
Senast redigerad av Svartediket 2022-02-06 kl. 16:04.
Citera
2022-02-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis Reddit-posten har relevans for saken, tenker jeg det er gode sjanser for at
dette var RU som drev research på THs vegne. Jeg tror også det er gode sjanser
for at politiet har sett posten, og spurt RU om det. Hva slags svar han eventuelt
ga dem, vet bare han og politiet.
Hvorfor har de ikke spurt DV-Trading om posten ? De ville straks selge Monero for 1 million Euro og sier

«Send an email to info@dvchain.co. We routinely trade blocks that size.»

«Yes, DV Chain is an affiliate of DV Trading, that trades cryptocurrency. We specialize in making markets in monero, both OTC and electronically. I'm emailing you now.
»
Citera
2022-02-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Gammelt nytt eller "nytt nytt"... Veit du at politiet har etterforsket denne reddit greia? Jeg har ikke lest om dette noen steder.. Link??

Samme med Ås observasjonen og Futurum mennene.. Her veit vi at politiet har etterforsket rundt disse. Men har de funnet ut av det?? Nej, værtfall ikke meg eller dere bekjent. De har etterforsket, og lagt bort.. Uten å finne ut av det. En så lenge de ikke har funnet ut av dette, så vil jeg jo si at dette fremdeles er like aktuelt.

Jeg har selv postet både denne reddit linken , samt detaljer om Ås bilen ved flere anledninger. Men det handler for meg ikke om "å ta æren av å publisere opplysningene".. Jeg poster dette fordi jeg fremdeles mener både reddit innlegget, Ås observasjonen og Futurum pingvinen er veldig aktuelt i saken. Forutsett at ingen av disse er identifisert.

Offentligheten har ikke rett på innsyn i etterforskningen. Politi og påtalemakt skal ikke offentliggjøre beviser og indisier i straffesaker før saken kommer opp i retten.

Det ser ut som om du mener at du har ett slags krav på å få vite hva slags konklusjoner etterforskningen har kommet frem til i enkelte temaer du er spesielt opptatt av. Det er ikke sånn.

Det er ikke sånn og det blir ikke sånn. Uansett hvor mye du maser om de utvalgte temaene som er spesielt interessante for deg. Uansett hvor mye du mener og tror at politiet har slurvet på område ditt og område datt. Så får du ingen svar før straffesaken kommer opp.

Det er ingen vits i at du har satt mistankene dine om svikt i etterforskningen her og der, på repeat, her på forumet. Det er bare irriterende å måtte scrolle over samme gamle leksa om igjen. Og om igjen. Og om igjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in