2022-02-06, 00:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Då fungerar ju systemet som det skall . Dvs konsumenter och vården rapporterar in spontant misstänkta biverkningar till Läkemedelsverket. Vilket rapporteras till EMA osv. Misstänker man samband eller ser tydliga mönster stoppas och utreds läkemedlet .. minns du vad som hände med astras?
Det är ju det som inte fungerar pga underrapportering. Dessutom fungerar medias rapportering inget vidare eftersom biverkningsrapporteringen inte följs lika intensivt och underrapporteringen inte uppmärksammas tillräckligt för att inskärpas i folks medvetande.

Tänk om media rapporterat bättre, och tänk om myndigheterna varit ens i närheten lika ivriga att uppmana folk att duktigt rapportera varje biverkning till Läkemedelsverket, som de varit att upprepa mantrat att alla ska vaccinera sig. Så visst har myndigheter och media flitigt förvrängt till vaccingiftets fördel.

Så låt oss på stentavlor inrista att 1. Du skall icke försumma att varje misstänkt vaccinbiverkning inrapportera till Läkemedelsverket på det att det må gå dina avkomlingar väl och inga tryggarekan vara i vår fjällhöga nord i evigheters evighet.

Tänk att det finns folk som är så oansvariga att de inte rapporterar in alla sina biverkningar!
Senast redigerad av outoftheblue 2022-02-06 kl. 00:51.
Citera
2022-02-06, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag tror det är bättre du bygger ett skyddsrum och ser till att ha förnödenheter för ett par månader.
Sen kan du stanna där tills dom har hunnit klassificera en ny farlig mutation som samhällsfarlig igen.

Varför det. Jag har varit kanonmat åt viruset medan paragrafryttare och pärmbärare har jobbat hemifrån i 2 år nu. Vi ses på slagfältet.
Citera
2022-02-06, 00:54
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag smäller av.

Nu har Matti Sällbergs fru tagit fram ett test som visar när det är dags att fylla på med en ny dos.

Det bygger på att man har antikroppar i saliven.

Har man inte det är det alltså dags att ställa sig på kö igen. På riktigt? Har inte ganska många forskare redan konstaterat att även om antikropparna försvinner så har man skydd efter genomgången sjukdom i form av T-celler som kan börja jobba på immunförsvaret om man blir smittad en gång till.

Jävlar vad de försöker krama varenda krona ur den här pandemin!
Undrar om det verkligen är bra att gå omkring med höga antikroppshalter hela tiden. Antikroppar är inte alltid av godo.
Citera
2022-02-06, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Undrar om det verkligen är bra att gå omkring med höga antikroppshalter hela tiden. Antikroppar är inte alltid av godo.

Nej det tror jag inte att det är. Jag tror inte heller att det är ett tecken på om man är skyddad eller inte.

Jag kan ju föreställa mig hur verksamhetscheferna på boenden tvingar personalen att ta de här testerna och sedan direkt ta en spruta om det visar sig att skyddet har minskat. Annars blir personalen av med jobbet.

Det här handlar bara om pengar. Tyvärr är det få som fattar det, verkar det som.
Citera
2022-02-06, 01:02
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Det är ju det som inte fungerar pga underrapportering. Dessutom fungerar medias rapportering inget vidare eftersom biverkningsrapporteringen inte följs lika intensivt och underrapporteringen inte uppmärksammas tillräckligt för att inskärpas i folks medvetande.

Tänk om media rapporterat bättre, och tänk om myndigheterna varit ens i närheten lika ivriga att uppmana folk att duktigt rapportera varje biverkning till Läkemedelsverket, som de varit att upprepa mantrat att alla ska vaccinera sig. Så visst har myndigheter och media flitigt förvrängt till vaccingiftets fördel.

Så låt oss på stentavlor inrista att 1. Du skall icke försumma att varje misstänkt vaccinbiverkning inrapportera till Läkemedelsverket på det att det må gå dina avkomlingar väl och inga tryggarekan vara i vår fjällhöga nord i evigheters evighet.

Tänk att det finns folk som är så oansvariga att de inte rapporterar in alla sina biverkningar!

Jag är inte ute efter att bestrida dina argument.. men är detta inte lite utifrån betraktarens ögon ? Igår stod det ju tex om svullna lymfkörtlar aftonpressen. Det finns ju ingen läkemedel som haft sådan medial strålkastare på sig. Personligen skadade jag min hand när jag lyfte en sak i höstas och min läkare tyckte jag skulle rapportera in det..
Citera
2022-02-06, 01:16
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Jag smäller av.

Nu har Matti Sällbergs fru tagit fram ett test som visar när det är dags att fylla på med en ny dos.

Har man inte det är det alltså dags att ställa sig på kö igen. På riktigt? Har inte ganska många forskare redan konstaterat att även om antikropparna försvinner så har man skydd efter genomgången sjukdom i form av T-celler som kan börja jobba på immunförsvaret om man blir smittad en gång till.

Kan vi hoppas på en stämning för patentintrång? Yale ihop med NBA tog fram salivtest redan 2020.

Förutom tandläkaren Sällberg som aldrig vårdat en covid-sjuk, kan man ana andra som börjar casha in, Giesecke hade ett radhus Äppelviken samt en gård i s-tälje (sjötomt) där dom tidigare hyrde ut 4 rok 120m2 för 10k i månaden, nu verkar han ha sålt radhuset (de brukar gå för 18mkr), frugan har nu en liten brf ett stenkast från gamla radhuset, hon som fixade tältsjukhuset i Älvsjö som ingen checkade in på+ firman som bl.a vårdar långtids-covid.

Kan vara läge att kolla ekonomin på de vaccin-förespråkare som syns frekvent i medierna, det luktar allt mer...
Citera
2022-02-06, 02:08
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag är inte ute efter att bestrida dina argument.. men är detta inte lite utifrån betraktarens ögon ? Igår stod det ju tex om svullna lymfkörtlar aftonpressen. Det finns ju ingen läkemedel som haft sådan medial strålkastare på sig. Personligen skadade jag min hand när jag lyfte en sak i höstas och min läkare tyckte jag skulle rapportera in det..
Så en tabloidartikel om lymfkörtlar väger upp tsunamin av artiklar och upprepad myndighetsinformation om smitta och provax tycker du? En svala gör ingen sommar.
Citera
2022-02-06, 02:13
Medlem
Revejs avatar
Nu har smittan nått familjen Erdogan.
Vaccinerad?
Sjukdomshistorik?
Citera
2022-02-06, 02:16
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ett konstant högt antikroppssvar är väl själva definitionen på autoimmun sjukdom?
Citera
2022-02-06, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Oj, inga särskrivningar. Du lär dig!

Till saken:

Nej, den religiösa fanatismen/sektliknande beteendet är det ni vaccindyrkare som står för. Den typen av människor som du här personifierar har en tendens att alltid ställa sig på majoritetens sida, rakt av köpa och sprida maktens budskap och sedan hånskratta åt den minoritet som inte går samma väg. Hade du levt på medeltiden hade du hånat alla som ifrågasatte den geocentriska världsbilden. Hade du levt på 1500/1600-talen hade du stått på första parkett och hejat på när häxorna brändes på bål, och hade du levt i 1930-talets Tyskland hade du varit någon av de Hitlerhälsande individerna på denna klassiska bild:

https://i.insider.com/559413e8eab8eac877d8d3ce?width=797&format=jpeg

Vi andra är inte speciella, vi är bara vanliga människor som inte har någon lust att delta i er jävla religion och i era religiösa ritualer. Jag förstår att det är jobbigt för er men ni måste helt enkelt försöka lära er att leva med det.

För övrigt har du redan konstaterat i en annan tråd att du själv är outbildad så frågan är ju fortfarande varför du som outbildad anser dig veta bättre än någon annan

Jag har inte tagit ställning till huruvida jag är utbildad eller inte, men du får ju tycka vad du vill. Du får gärna tro att jag är en outbildad pensionär.🙂

Du har rätt i att vaccinerade hånar och skyller på antivaxxarna för mycket. Man borde försöka prata och utbilda istället för att hata. Stöter man ut antivaxxarna ur samhället så kommer deras band bli ännu starkare istället och de blir lättare radikaliserade. Det är ju logiskt att antivaxxare till stor del är lågutbildade och lättpåverkade. Fattiga utsatta grupper är överrepresenterade, så de råkar illa ut ännu mer än de redan gör.

Jag tycker inte jag är bättre än dig, försöker säga till folk att man kanske ska försöka ha någorlunda diskussion med såna som dig istället för att se ner på en.
Citera
2022-02-06, 02:23
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jag smäller av.

Herr Sällberg tycks känna sig som James Bond som ska rädda världen med sitt vaccin OC-007.
Han leder ett forskarteam vid Karolinska institutet för forskning kring ett covid-19-vaccin i projektet "OpenCorona".[7][8] I september 2020 gavs namnet OC-007 på vaccinet som är under utveckling.

Sällberg är delägare i företaget Svenska Vaccinfabriken Produktion AB.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Matti_S%C3%A4llberg

Så passande då att hans fru fixar fram ett test som skrämmer folk att vaccinera sig om och om igen.
Citera
2022-02-06, 02:30
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash552
Jag har inte tagit ställning till huruvida jag är utbildad eller inte, men du får ju tycka vad du vill. Du får gärna tro att jag är en outbildad pensionär.🙂

Du har rätt i att vaccinerade hånar och skyller på antivaxxarna för mycket. Man borde försöka prata och utbilda istället för att hata. Stöter man ut antivaxxarna ur samhället så kommer deras band bli ännu starkare istället och de blir lättare radikaliserade. Det är ju logiskt att antivaxxare till stor del är lågutbildade och lättpåverkade. Fattiga utsatta grupper är överrepresenterade, så de råkar illa ut ännu mer än de redan gör.

Jag tycker inte jag är bättre än dig, försöker säga till folk att man kanske ska försöka ha någorlunda diskussion med såna som dig istället för att se ner på en.
Hur kan du kalla dem lättpåverkade då de inte böjt sig för majoritetshypen? Istället vill du påverka dessa som du kallar lättpåverkade med din "utbildning" av dem. Förstår du ens vad lättpåverkad betyder? Det måste ju vara den stora lydiga massan dit du hör som är de lättpåverkade eftersom de låtit sig påverkas.

Finns f ö gott om läkare som inte vaccinerat sig. Hur tänker du utbilda dessa utstötta och outbildade fattiglappar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in