2022-02-04, 01:04
Medlem
Idumeas avatar
Hatar egentligen rika idioter och deras narcissistiska barnlekar. Och med min hjärna så kan jag tänka att han är i samma kategori som de ännu rikare idioterna som bränner sönder klimatet för att de vill leka astronauter. Han spelar bara på en lägre nivå.

Men med mitt HJÄRTA så känner jag BRUM BRUM SNABB BIL. Han borde få motsatsen till fängelse, vad nu det kan vara.
Citera
2022-02-04, 01:16
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suture
Videon är äkta ja.

Men det var nog det mest korkade jag hört. Snuten försöker bara sätta ett exempel. Det han gör är inte farligt, han har en raksträcka och fri sikt i flera hundra meter framöver. Han har god kontroll och han kunde bromsa när som helst om han ser en bil. Fanns knappt någon trafik alls, och den filen kör du inte 100 i utan vanligen betydligt snabbare så inga problem.

Om det finns något att gnälla om så är det att han tar händerna från ratten en gång över 300km/h. Det var lite korkat gjort.

Det han gör är nog ganska farligt. Han borde ha varit på en F1-bana i den hastigheten.
Citera
2022-02-04, 01:17
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag tycker videon ser ut som spelgrafik, är den verkligen äkta?

Det var det första jag tänkte på också. Tekniken börjar bli så pass bra nu så snart kommer vi inte att kunna se någon skillnad. Även om denna kanske var äkta så är det alltid bra att ifrågasätta.
Citera
2022-02-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Hatar egentligen rika idioter och deras narcissistiska barnlekar. Och med min hjärna så kan jag tänka att han är i samma kategori som de ännu rikare idioterna som bränner sönder klimatet för att de vill leka astronauter. Han spelar bara på en lägre nivå.

Men med mitt HJÄRTA så känner jag BRUM BRUM SNABB BIL. Han borde få motsatsen till fängelse, vad nu det kan vara.
Böter som ökar procentuellt med hans förmögenhet
Citera
2022-02-04, 01:20
Medlem
Vilken djävla idiot.
Citera
2022-02-04, 01:27
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Flera hundra meter framåt?

Kör man i 400 så kör man i 111 meter per sekund. Med reaktions tid och sånt så hinner du flera hundra meter innan du ens hunnit börja bromsa vid behov.
Tycker du att "flera hundra meter" räcker då?

Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Du skriver lite motsägelsefullt. Vad händer om något plötsligt dyker upp på vägen och han svänger i panik? Ifall något händer som gör att han tappar kontrollen? Att ett däck går sönder?

"Han gör inget farligt".

Dessa typer av människor som riskerar andras liv förtjänar inget annat än ett jävla nackskott. Hoppas han får högsta fängelsestraffet i alla fall, alltid något.

Edit:
Sedan borde du räkna ut ditt påstående om "flera hundra meter i sikt" i korrelation med att bilen går mellan 300-400 km/t. Räkna sedan in reaktionstiden det tar för gemene person att börja bromsa samt hur lång tid det tar innan han kommer ned från 300-400 km/t till 0.

Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Förstår du vilken bromssträcka det är i 300kkmh+, eller framförallt vilket jävla sinnessjuk reaktionsförmåga han lär besitta.

Räkna på m/s, så får du se.

Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det han gör är nog ganska farligt. Han borde ha varit på en F1-bana i den hastigheten.

Ni som är idioter nog att börja gnälla om "OMG METER I SEKUND WAAH WAAH" borde skaffa er ett körkort innan ni öppnar käften.

För det första så är det autobahn, du har inga stillastående bilar/objekt och du har inga långsamma bilar i yttersta filen. Det är hela jävla poängen med att inte ha en hastighetsbegränsning.

För det andra, när du kör i den hastigheten har du betydligt högre fokus på vad som händer runt dig och nej, är du en van förare får du inte panik och rycker åt dig ratten. Varje MC förare som testat gränserna på MCn vet detta. Bilen han kör har betydligt bättre bromsar än ni inser och med sikten han har finns det inga problem för han att bromsa ner till 200 på ett par sekunder. Enda vettiga synpunkt är punktering, något som du kan få i alla hastigheter och kan lova dig det är säkrare där än om du får det i 100kmh på en väg utan räcke i mitten.

Inget farligt med att köra i den hastigheten i en bil som suger till sig vägen bättre än en dammsugare på matta. Ni verkar glömt att det är en Bugatti och inte en 240 han sitter i.

Sikten, avsaknad av trafik samt typen av forden är de saker som kommer tas upp i rätten och han kommer frikännas på dem. Vårdslöshet i trafik kommer enbart då han tar bort händerna från ratten, vilket jag redan påpekat var korkat.
Citera
2022-02-04, 01:32
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Det var det första jag tänkte på också. Tekniken börjar bli så pass bra nu så snart kommer vi inte att kunna se någon skillnad. Även om denna kanske var äkta så är det alltid bra att ifrågasätta.

Går att se att den är äkta om du spelar bilspel ofta. Sättet det flyter på, samt att du ser avspeglingen i hastighetsmätaren (även om det ser ut att vara en liten kamera som spelar in). Är mest på nära syn vid sidorna som det är uppenbart samt bilarna han kör om. Annars är det svårt att avgöra. Kommer bli ännu svårare med den nya Unreal motorn också.
Citera
2022-02-04, 02:17
Medlem
För ett par år sedan så fick jag också böter skickade hem från autobahn. Jag fick förklaringen att man då hade satt ned hastigheten pga dåligt väder. Skitsamma.

På Autobahn ska man fan kunna få köra fritt så l¨ånge som man beter sig rätt. Men tyskar är numera fittor. Man har lyckats bryta ned dem till små flickor...
Citera
2022-02-04, 02:40
Avslutad
Sossiga Svensson-idioter sitter alldeles gröna i ansiktet av avund och fantiserar om stingermissiler bara för att de själva bara har råd med en Kia Sorento från 2014.

Det här var inte den här mannens första rodeo. Han gjorde dessutom sin grej väldigt tidigt på morgonen på en i stort sett bilfri autobahn. Vid sommarväglag. Med en bil gjord för de här hastigheterna. Det finns inget att anmärka på utom möjligen att han släppte ratten under någon sekund vid inbromsningen. Att tyska polisen och åklagaren tjafsar om det här handlar enbart om att de försöker statuera exempel. Man försöker vantolka lagen så att man ska kunna hämnas på honom, huvudsakligen eftersom han är rik och har möjlighet att göra sånt här. Det river illa i avundsjukan på såväl svensk som tysk. Därför letar man febrilt i lagboken efter hemkokta tolkningar. Och ni hejar på, eftersom ni allihop är sossar innerst inne.
Citera
2022-02-04, 02:46
Medlem
Känns som fejk . Titta i början ..hastighetsändringen accelerationen ger sig i verkligheten tillkänna på det viset att de vita strecken kommer fortare emot en ju fortare man kör .

Som jämförelse Le Mans
https://www.youtube.com/watch?v=Z_HrrQChpk4

Det kan han i varje fall säga om det blir Polissak
Citera
2022-02-04, 02:50
Medlem
Milton.Millss avatar
Eftersom det är fri fart kan man ju egentligen inte klaga, det är ju hans val att utsätta sig för fara.

Däremot är det jävligt korkade och töntiga att publicera videoklippet online, och så nära inpå körningen. Det finns män som inte alls bryr sig om uppmärksamhet eller respekt utan bara kör i dessa hastigheter för att de får en kick av det. Och sen finns det män som Radim Passer som inte orkar sitta ensam på sin hemlis. Tönt!
Citera
2022-02-04, 02:58
Medlem
Ja det ÄR korkat att köra 417km/t men tyskarna får ta mig fan bestämma sig vad de kryssade hastighetsskyltarna betyder. Antingen är det fri fart eller inte. Väldigt otyskt att leka runt i gråzonen på det här sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in