Citat:
Ursprungligen postat av
CS128
Nej men Gerty är en gumma som bakgrunds-människa på Farmen - lugn, betraktande och gör det hon ska ... vanligtvis. Dock tycker jag hennes kritik om Monika ÄR riktig och befogad. Monika springer runt och snackar än hit och dit och smörar ibland och försöker trigga ibland MEN är inte där hon SKA vara av ålagt arbete!
Den HÄR gången var verkligen Gertys kritik befogad: Att sitta och vänta på en person som fått för sig att bli flätad i håret - det TAR tid från jobb. Så ngt annat var det ju inte och Niklas gick in och sa det oxå. Lyssnade du på Keishas svar? Inte? Men hon svarade direkt (smilfinken!) att: Ja och jag ska ju ordna med baket ... DÅ plötsligt tyckte Keisha INTE att hon hade tid med att fläta hår på Monika. Medans Monika inte fattade ngt tydligen ... eller låtsades som intet. Hon begrep inte Monika att Niklas kommer man inte undan och Keisha hajjade att det inte var populärt att göra detta just NU när alla skulle jobba med sina uppgifter och Keisha snappade fort = rättade sig i ledet, men Monika är inte lika snabb i tanken = kommer att bli Monikas fall!
Att fläta ett långt hår - TAR tid och Monika skulle ju vara i hallonsnåren med Gerty! Eller hur?
Visst gjorde Monika fel, men det gör det inte rätt av Gerty att sätta sig på en bänk helt passiv. Om Niklas kunde gå in i köket och prata med Monika, så kunde Gerty lika gärna ha gjort det själv. Gerty fick garanterat inga pluspoäng i Niklas bok när hon bara satt där passiv och väntade. Han tyckte säkert att Gerty var lika idiotisk som Monika. Han fick barnvakta bägge. Jag kan förstå att han tyckte att det var alldeles för lite att bara få nominera en person till tinget.
Dessutom kunde Gerty ha börjat på egen hand. Jag har själv en massa hallon och jag kan lova att det går alldeles utmärkt att rensa bland plantorna helt själv. Jag gör det varje år. Alldeles själv.