2022-02-03, 17:57
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
NOWO-appen förenklar ditt pensionssparande, kostnadsfritt och utan krångel. Med NOWO förbereder du dig för pensionen genom att mikrospara i vardagen.

www.nowo.se

Det dras pengar från ditt betalkort varje gång du använder kortet. Och du kan ställa in hur mycket det ska dras etc.

Någon som testat? Tänker att en liten slant lär man ju kunna samla ihop utan något direkt jobb! För en lat jävel som mig.
Citera
2022-02-03, 18:11
Avslutad
Njae jag vet inte riktigt. Verkar mer vara en tjänst för folk som inte riktigt kan hantera sina pengar och spara varje månad. 4/7 i risk är rätt låg om man ska investera dom långsiktigt. Kommer få en betydlig bättre värdeutveckling på kapitalet och man läser på lite om fonder som finns hos bland annat hos Avanza, Nordnet etc.

Edit: Går man även in på Tellus Globala Investmentbolag så ser man att avgiften är 1.98% vilket är alldeles för hög.
Senast redigerad av Puff the dragon 2022-02-03 kl. 18:20.
Citera
2022-02-03, 18:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puff the dragon
Njae jag vet inte riktigt. Verkar mer vara en tjänst för folk som inte riktigt kan hantera sina pengar och spara varje månad. 4/7 i risk är rätt låg om man ska investera dom långsiktigt. Kommer få en betydlig bättre värdeutveckling på kapitalet och man läser på lite om fonder som finns hos bland annat hos Avanza, Nordnet etc.

Edit: Går man även in på Tellus Globala Investmentbolag så ser man att avgiften är 1.98% vilket är alldeles för hög.

Nu är väl Nowo någon form av pensionssparande. Jag använder själv en liknande tjänst på nordea som de kallar sparbössan där det dras en extra summa varje gång jag använder kortet som då går in på ett annat konto, inget fondkonto eller liknande i detta fall.
Jag och min sambo använder pengarna när man går ut och äter då och då.
Citera
2022-02-03, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu är väl Nowo någon form av pensionssparande. Jag använder själv en liknande tjänst på nordea som de kallar sparbössan där det dras en extra summa varje gång jag använder kortet som då går in på ett annat konto, inget fondkonto eller liknande i detta fall.
Jag och min sambo använder pengarna när man går ut och äter då och då.

Både jag och nej till ett pensionssparande utan pengarna hamnar på ett ISK konto. Klarar man att hålla fingrarna i styr till pensionen så är det ett pensionssparande annars om man använder dom innan för att handla för så blir det uppskjuten konsumtion.
Citera
2022-02-03, 20:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puff the dragon
Både jag och nej till ett pensionssparande utan pengarna hamnar på ett ISK konto. Klarar man att hålla fingrarna i styr till pensionen så är det ett pensionssparande annars om man använder dom innan för att handla för så blir det uppskjuten konsumtion.

Oki, när man lyssnar på reklamen så låter det som att det är ett äkta pensionssparande men har inte läst något mer om det då det inte intresserar mig.
Citera
2022-02-08, 19:58
Medlem
Det är en oerhört dyr fond. Om du lägger pensionen hos Nowo så kommer det kosta dig minst sexsiffriga belopp i avgifter och utebliven avkastning. Skaffa en billig global indexfond i ett ISK och sätt upp ett månadssparande. Mycket bättre till pensionen.
Citera
2022-02-11, 14:49
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajm
Det är en oerhört dyr fond. Om du lägger pensionen hos Nowo så kommer det kosta dig minst sexsiffriga belopp i avgifter och utebliven avkastning. Skaffa en billig global indexfond i ett ISK och sätt upp ett månadssparande. Mycket bättre till pensionen.

Tack alla för ert utlåtande. Blir nog att inte använda denna tjänst något mer.

För min del har jag ett pensionssparande och tänkte egentligen bara komplettera med Nowo då jag tyckte det var smidigt.
Citera
2025-03-25, 09:23
Medlem
Hur ser det ut idag,gå med eller avstå?
Är avgiften fortfarande för hög?
Citera
2025-03-31, 17:19
Medlem
Min nowo bara sjunker och sjunker nu varje dag. Borde jag plocka ut alla mina 85k jag hittils sparat och byta? Och isåfall till vad?

Jag ska spara till pension och kommer aldrig röra pengarna förrän om typ 30-35år . Vad är smartast och säkrast att byta till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in