Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffekropp
Men vad har det ens för relevans nu? Du vill framhålla hur dåligt issy mådde på hemmet och hur stabilt och drogfritt hon har det nu? Issy har inte en enda vän hemma, förutom tjejen med funktionshinder. Tror inte att de har särskilt stort utbyte av varandra. Issy har för övrigt inte haft någon vän överhuvudtaget irl, åtminstone inte de senaste 3-4 åren. Förutom tjejen från hvb-hemmet då. Hon har liksom ingen att leva ett vanligt tonårsliv tillsammans med.
Jag tänkte först att det var lugnt och jag fick fel uppfattning att saker blivit bättre för dom. men jag förstod sen att det fortfarande är som det var förut, bara vissa saker som ändrats till det bättre.
Men de är ju lite ansvariga själva också för deras situationer. Issy verkar inte ens vara så pass intresserad av att skaffa vänner heller. varför vet jag inte, inte alla ungdomar som har massvis med vänner, det är ju okej att vara för sig själv om man nu själv har valt det och om man vill ha det så.
Antagligen så umgås de bara med den funktionshindrade familjen för att de bara kan relatera till andra som också har diagnoser.
Huvudsaken är att de inte svälter och fryser längre iallafall.