2022-02-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil2021
Nog mer du som är ett incel och livrädd för det öppna samhället och det är alla andras fel som inte förstår något. Din rädsla skriker incel om dig.

Land efter land öppnar upp som vanligt din lilla clown.

Lugn nu min söta incel.
Du ska få runga till tjejer du aldrig kan få irl.

”Tomas Ledins stora 70-årsfirande är också ett av våra evenemang, som har varit planerat sedan länge och är nära på slutsålt. Vi har en nära dialog med Tomas och hoppas alla att konserten ska kunna genomföras som planerat på Avicii Arena den 25 februari”.
Citera
2022-02-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det kan vara så att jag är immun även mot Omikron eftersom jag vaccinerat mig med en tredje dos.
På många låter det som att vaccinen inte skyddar alls mot smitta mot Omikron, men det verkar inte riktigt stämma.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nWlB4x/omikron-sa-mycket-hjalper-tredje-dosen

"Vi vet att coronavaccinen hjälper mot svår sjukdom och död. Nu kommer tecken på att en tredje dos också påverkar skyddet mot att smittas ganska kraftigt – även mot omikron."

Ska man helt slippa smitta tror jag dock att det gäller att ha väldigt god tajming vad gäller vaccin - och smitta.

Det är en dosfråga och även hur mycket sekretoriskt IgA du har. Är rimligt att det är höga nivåer veckorna efter en booster. Så ja ett skydd är det. Men avtar fort då det sekretoriskka svaret är ganska kort.
Citera
2022-02-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Hur tror du sjukvården ta det här beslutet?

Innebär dessa beslut att fler kollegor kommer tillbaka snabbare till sin arbetsplats istället för att häcka hemma så blir nog de allra flesta glada. Det är ju där problemet ligger.
Citera
2022-02-02, 19:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Skrattretande. Redan sommaren 2022 har vaccinets effekt avtagit helt. Och några fler doser lär det inte heller bli, utom möjligtvis för riskgrupper.

Ja om vi diskuterar de nuvarande vaccinen ja men det har kommit ut flera nya som är i fas 3 nu. Bl.a. det spanska som rullas ut på flera av de spanska universitetssjukhusen den här veckan.
Citera
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Skönt att det är över. Synd bara att alla andra virus kommer spridas som en löpeld. Folk kommer inte stanna hemma när dom är sjuka längre och ökningen av vinterkräksjukan och influensa och förkylningar kommer explodera fullständigt.

Undrar varför människor är så jävla äckliga.

Jösses snacka om bacillskräck.

En liten förkylning har ingen dött av nåja någon på SÄBO kanske.
Du vet att vi är flockdjur som gillar att ta på varandra, umgås i stora grupper. Om man har riktig tur kan man även få blanda kroppsvätskor med någon då och då

Jag gissar dock på att du inte riktigt passar in i den mallen...
Citera
Medlem
Bättre att utgå från försiktighetsprincipen vänta med att släppa på restriktionerna och utvärdera hur det gått i andra länder där restriktioner har släppts.
Citera
2022-02-02, 19:20
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja om vi diskuterar de nuvarande vaccinen ja men det har kommit ut flera nya som är i fas 3 nu. Bl.a. det spanska som rullas ut på flera av de spanska universitetssjukhusen den här veckan.
Hur många sprutor tror du folk kommer gå med på?
Citera
2022-02-02, 19:22
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jösses snacka om bacillskräck.

En liten förkylning har ingen dött av nåja någon på SÄBO kanske.
Du vet att vi är flockdjur som gillar att ta på varandra, umgås i stora grupper. Om man har riktig tur kan man även få blanda kroppsvätskor med någon då och då

Jag gissar dock på att du inte riktigt passar in i den mallen...

Nej jag är bara gift med barn, nykterist och har intressen som säkerligen inte meshar med 2022.
Nej, vi är flockdjur iom familj. Det är biologiskt betingat. Du kanske gillar att hoppa i mush pits och ha one night stands med din ostiga penis.

Finns faktiskt en hel del människor kvar som faktiskt har något som kallas värderingar.
Citera
2022-02-02, 19:24
Medlem
Citat:
Skönt att det är över. Synd bara att alla andra virus kommer spridas som en löpeld. Folk kommer inte stanna hemma när dom är sjuka längre och ökningen av vinterkräksjukan och influensa och förkylningar kommer explodera fullständigt.

Undrar varför människor är så jävla äckliga.

Ja influensan lär dra iväg ordentligt nu under vårvintern.
Citera
2022-02-02, 19:24
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Hade man i ett tidigt skede följt rapporterna från Sydafrika så hade man för länge sedan insett att reaktionen när det gäller Omicron var kraftigt överdriven. Tycker främst synd om några bekanta som bor i Österrike. Det är ett rejält övergrepp det dom pysslat med där nere.
Nu får vi hoppas att vaccinpassen tas ur bruk och bara blir ett dåligt minne. Misstänker att skiten kommer användas för resor en bra stund framöver dock.

Ja vi var några som skrev redan innan jul att detta är början på slutet.
Jävlar vad många här inne (ni vet vilka ni är) det var som skällde på mig.
Citera
2022-02-02, 19:25
Medlem
Restriktionerna ska försvinna betyder det att covidpass är historia också ?
Citera
2022-02-02, 19:30
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Nej jag är bara gift med barn, nykterist och har intressen som säkerligen inte meshar med 2022.
Nej, vi är flockdjur iom familj. Det är biologiskt betingat. Du kanske gillar att hoppa i mush pits och ha one night stands med din ostiga penis.

Finns faktiskt en hel del människor kvar som faktiskt har något som kallas värderingar.
Du menar alltså en nykter, gift, hypokondriker med moralpanik och bacillskräck

Jag blandar också kroppsvätskor med endast en individ sedan måååånga år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in