2022-02-02, 00:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Och jag refererar till att hålla samhället öppet och inte förstöra folks liv.

Dom stackars gamlingar som dog förklaras med undhållande av tillgänglig antiviral medicin, ett mycket milt influensaår 2019 till skillnad från våra grannar, decennier av politisk nedmontering av vården, gravt misskött äldrevård, också det politiskt.

Så visst, det är pinsamt hur Sverige agerat, under lång tid.

Vad som också är pinsamt är att stänga ner samhället för friska individer och tvinga på dom masker överallt, som man gjorde i grannländerna. Rent kvacksalveri jämförbart med en negerstam i Somalia

Så att bära mask är genocide enligt dig, ok.

https://www.theguardian.com/world/2022/jan/13/face-masks-make-people-look-more-attractive-study-finds

Du kan bli mer attraktiv!
Citera
2022-02-02, 00:13
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja om du bara blir förkyld så har du dragit en vinstlott! Grattis!
De flesta allvarligt sjuka i covid är så gamla eller multisjuka att de knappast kommer ifråga för anställning. Enstaka undantag finns förstås.
Citera
2022-02-02, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det är ju det som är så jobbigt. Hur man än vrider och vänder på det så finns det inte några bra andra anledningar till det här som pågår. Jag vill bara inte att det ska vara så.

Inte jag heller. Inte i min levnadstid. Så jävla typiskt.

De har babblat om New World Order sedan tidernas början. JFK pratade om att vi måste ha det. Så ska dom börja härja med skiten nu.

Men om det hjälper så tror jag det fönster som Schwab pratar i sin bok passerade för dom. Och att det inte gick att genomföra. Såvida inte Ryssland/Ukraina skulle vara en del i planen… Men det får vi innerligt hoppas att inte.

För smäller det där kommer vårat kraftnät ha stora problem att behålla kvaliteten på nätet. Med resultat som blackouts osv. Jag vill inte alarmera. Men ha lite vatten, ett stormkök och mat för någon månad i källaren/vinden. Och jag skämtar inte.
Skulle Ryssland gå in i Ukraina stryper dom gastillförseln till Europa.
Citera
2022-02-02, 00:24
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:

https://www.theguardian.com/world/2022/jan/13/face-masks-make-people-look-more-attractive-study-finds

You really went there?
Citera
2022-02-02, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
You really went there?

Du vet att det är knapert när det länkas till en tabloid
Citera
2022-02-02, 02:01
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Mm, finns inget mer attraktivt än ett par hjärndöda och uttryckslösa ögon ovanför en blå bakteriehärd till tygbit.
Citera
2022-02-02, 02:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja om du bara blir förkyld så har du dragit en vinstlott! Grattis!

So what, det är ju vinst varje gång på det här lotteriet. Möjligen att någon enstaka kan råka dra en nitlott.
Citera
2022-02-02, 02:45
Medlem
outoftheblues avatar
Brittisk statistik över återinfektioner visar att det i nuläget är 1 av 10 infektioner som är återinfektioner (enligt de kriterier som används). Det är först nyligen som återinfektioner blivit så pass vanliga.

https://www.bbc.co.uk/news/health-60174478
The data shows the number of overall reinfections is small. They only make up 4% of the 14.8 million positive tests recorded so far - but since the start of the Omicron wave in December, they've been rising sharply.

From representing around one in 100 daily cases up to November, reinfections now make up one in 10.

Those reinfections are likely to be people infected by the Alpha or Delta variants and then infected again by the more contagious Omicron.
Citera
2022-02-02, 03:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Brittisk statistik över återinfektioner visar att det i nuläget är 1 av 10 infektioner som är återinfektioner (enligt de kriterier som används). Det är först nyligen som återinfektioner blivit så pass vanliga.

https://www.bbc.co.uk/news/health-60174478
The data shows the number of overall reinfections is small. They only make up 4% of the 14.8 million positive tests recorded so far - but since the start of the Omicron wave in December, they've been rising sharply.

From representing around one in 100 daily cases up to November, reinfections now make up one in 10.

Those reinfections are likely to be people infected by the Alpha or Delta variants and then infected again by the more contagious Omicron.

Japp, återinfektioner existerade knappt (om ens överhuvudtaget) innan Omikron kom. Ligger också i linje med vad Peter McCullough sa när han gästade Joe Rogan.
Citera
2022-02-02, 05:27
Medlem
oldtimedrunks avatar
I USA är dom nu redo att börja pumpa in genterapin i bebisar, riktigt sjukt.
Citera
2022-02-02, 05:56
Medlem
Citat:
Njae, jag anser att det här kanske borde gälla i en pandemi specifikt, inte i normalfallet. Å andra sidan så avtackar jag mig för att behöva arbeta med HIV-positiva, vem vet när/om en sådan behöver mun mot mun metoden eller att jag behöver stoppa ett kulhål på skyttebanan? Jag hjälper gärna människor men tycker inte det är ok att jag ska behöva utsätta mig för en risk genom att göra så. Så använd kondom och vaccinera dig!
HIV-positiva behöver inte ens berätta att de har HIV för den de ligger med. Lagen har nyligen ändrats så att den som har en ”välinställd” behandling inte längre behöver informera. Det var tydligen kränkande för dem att behöva tala om att de har HIV. Vi som inte är smittade är tydligen inte viktiga nog, trots att ingen utan HIV skulle ligga med en HIV-smittad om de visste.

Där är Sverige idag. HIV-smittade kan knulla runt utan att informera sina sexpartners, men om du inte har vaccinpass mot en snuva ska du bli utestängd.
Citera
2022-02-02, 06:01
Medlem
Citat:

Japp, en mask signalerar sjukdom och det är attraktivt.

Jag hoppas du förstår att den där studien inte speglar verkligheten utan är ett patetiskt beställningsjobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in