2022-02-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tror det er vanskelig å gjøre noe med siktelsen av RU, uten å enten direkte eller indirekte samtidig si noe om siktelsen av TH.

Jeg tror siktelsen mot han må opprettholdes helt til det skjer en endring av TH's siktelse, å frafalle siktelsen mot RU, og ikke si/gjøre noe i forhold til siktelsen av TH tror jeg vil skape mer diskusjon og støy enn det løser.

Det vil si, jeg tror ikke at det vil opplyses om endringer av noen av de to siktedes status, før det gjøres endringer for begge samtidig.

Som f.eks at siktelsen av RU nok ikke vil frafalle før det tas ut tiltale mot TH.

Jeg tror ikke det kommer til å gjøres store endringer av noen av de to siktedes status alene, fordi det unektelig vil stille store spørsmål om statusen til den andre.

De skal jo løbende argumentere for at opretholde sigtelserne imod dem, så hvis de ved at RU er på vej ud (og ikke længere er under mistanke), så skal de vel frafalde sigtelsen iflg. lovgivningen, tænker jeg.
Senast redigerad av rlk73 2022-02-01 kl. 18:05.
Citera
2022-02-01, 18:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tror det er vanskelig å gjøre noe med siktelsen av RU, uten å enten direkte eller indirekte samtidig si noe om siktelsen av TH.

Jeg tror siktelsen mot han må opprettholdes helt til det skjer en endring av TH's siktelse, å frafalle siktelsen mot RU, og ikke si/gjøre noe i forhold til siktelsen av TH tror jeg vil skape mer diskusjon og støy enn det løser.

Det vil si, jeg tror ikke at det vil opplyses om endringer av noen av de to siktedes status, før det gjøres endringer for begge samtidig.

Som f.eks at siktelsen av RU nok ikke vil frafalle før det tas ut tiltale mot TH.

Jeg tror ikke det kommer til å gjøres store endringer av noen av de to siktedes status alene, fordi det unektelig vil stille store spørsmål om statusen til den andre.

en siktelse är en rättighet som går åt båda hållen så att polisen inte har ändrat den samtidigt som det finns info som tyder på att siktelsen läggs ner eller ändras är inte konstigt, det behöver inte betyda mer än att polisen väntar tills de har avslutad insamlingsdelen av utredningen för att vara på den säkra sidan...
Citera
2022-02-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Håper virkelig ikke du selv tror på det du skriver der, med mindre du tror bestemmt på kidnapping-for-løsepenger teorien da. Uansett, han trodde ikke at han kommuniserte med TH, det skjønnte han med en gang 30.11.2018. Skulle ønske jeg kunne peke nærmere på en mulig kryptogm, har så mine tanker rundt miljøet, men ikke mere. Det er noen der ute som vet mye, men sier ingenting. Det er sikkert.
Send meg de tankene på PM
Citera
2022-02-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
https://www.aftenposten.no/norge/i/3319L/dagen-etter-at-hun-sa-ekteskapet-var-over-ble-hun-skutt-partnere-staa

Les gjerne hele artikkelen. Det går ofte hardt ut over koner som prøver å forlate psykopatmannen sin.

Resten handler om å villede etterforskningen for å komme seg unna billigst mulig. THs kryptokidnapping ser like pinlig ut som denne erfarne jegerens vådeskudd i hjertet fra kloss hold. Retten erkjente en viss strafferabatt siden mannen viste seg å være littegrann tilbakestående.

Man kan spørre seg om mannen har noen form for eierskap til sin kone eller hva handler det om?
Citera
2022-02-01, 18:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
https://www.aftenposten.no/norge/i/3319L/dagen-etter-at-hun-sa-ekteskapet-var-over-ble-hun-skutt-partnere-staa

Les gjerne hele artikkelen. Det går ofte hardt ut over koner som prøver å forlate psykopatmannen sin.

Resten handler om å villede etterforskningen for å komme seg unna billigst mulig. THs kryptokidnapping ser like pinlig ut som denne erfarne jegerens vådeskudd i hjertet fra kloss hold. Retten erkjente en viss strafferabatt siden mannen viste seg å være littegrann tilbakestående.

De aller fleste konedrap er begått av en psykopat ektemann.
Det sier ihvertfall ekspert på dette, Robert Hare, en amerikansk psyokolog som har speialisert seg i dette med psykopati. Han regnes som en av de aller fremste i verden på området.
Jeg tror det er slik også i Jemtlandsaken, og i Dung-saken.
Svein drev med omfattende skuespill, spiller på samvittighet når han gråt og ba, og hadde et voldsomt sinne.
Vitner fortalte om at han var helt svart i blikket kvelden før.
I Dung-saken var ektemannen Bjarte Larsen også tydeligvis en slik tyrann.
Han hadde stengt henne inne på et rom for å skulle ha kontroll på henne.
Hun klarte å komme seg ut et vindu og til et krisesenter.
Man har lite indikasjoner for å kunne kalle dem psykopat de to sistnevnte, men jeg har en følelse av at det er slik. I Fjellhamar-saken har man flere indikasjoner som danner et mer tydelig bilde.
Empatiløs, manipulerende, har null respekt for lov og orden, setter seg selv høyere enn andre, truende, voldelig, kontrollerende, og spiller på samvittighet. Altså at han prøver å få andre til å syntes synd i seg slik at han skal bli dullet med i stedet for å bli mistenkt. Akkurat samme som Svein fra Brummundal.
Citera
2022-02-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Han har ikke medvirket direkte, kun indirekte, da han fortalte GM om Hvalen han trodde han skulle få 10 milioner kroner av.
Jaså, sier du det?
Merker meg at du forsøker å legge skylden på to ukjente kryptoeksperter som NRK kjenner identiteten til. Du maser og maser om det samme i månedsvis. Men hvem er disse ekspertene som du påstår RU har snakket med? Kanskje de jobber i Norges Høyesterett, som du også repeterer til det kjedsommelige.

I e- postene til politiet, ført i pennen av BB, finner TH hele tiden andre potensielle GM. Forretnngsforbindelsen MN er førstekandidat virker det som, deretter flere andre til politiet navngitte personer. Typisk vaskeekte manipulator å konsekvent legge skylden på andre.
Citera
2022-02-01, 18:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
De aller fleste konedrap er begått av en psykopat ektemann.
Det sier ihvertfall ekspert på dette, Robert Hare, en amerikansk psyokolog som har speialisert seg i dette med psykopati. Han regnes som en av de aller fremste i verden på området.
Jeg tror det er slik også i Jemtlandsaken, og i Dung-saken.
Svein drev med omfattende skuespill, spiller på samvittighet når han gråt og ba, og hadde et voldsomt sinne.
Vitner fortalte om at han var helt svart i blikket kvelden før.
I Dung-saken var ektemannen Bjarte Larsen også tydeligvis en slik tyrann.
Han hadde stengt henne inne på et rom for å skulle ha kontroll på henne.
Hun klarte å komme seg ut et vindu og til et krisesenter.
Man har lite indikasjoner for å kunne kalle dem psykopat de to sistnevnte, men jeg har en følelse av at det er slik. I Fjellhamar-saken har man flere indikasjoner som danner et mer tydelig bilde.
Empatiløs, manipulerende, har null respekt for lov og orden, setter seg selv høyere enn andre, truende, voldelig, kontrollerende, og spiller på samvittighet. Altså at han prøver å få andre til å syntes synd i seg slik at han skal bli dullet med i stedet for å bli mistenkt. Akkurat samme som Svein fra Brummundal.

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jaså, sier du det?
Merker meg at du forsøker å legge skylden på to ukjente kryptoeksperter som NRK kjenner identiteten til. Du maser og maser om det samme i månedsvis. Men hvem er disse ekspertene som du påstår RU har snakket med? Kanskje de jobber i Norges Høyesterett, som du også repeterer til det kjedsommelige.

I e- postene til politiet, ført i pennen av BB, finner TH hele tiden andre potensielle GM. Forretnngsforbindelsen MN er førstekandidat virker det som, deretter flere andre til politiet navngitte personer. Typisk vaskeekte manipulator å konsekvent legge skylden på andre.

två bra inlägg som visar vad det här fallet har både före, under och efter mordet på AEF...
Citera
2022-02-01, 18:42
Medlem
Citat:
Jaså, sier du det?

På ingen måte. NRK avsløringen viser bare at politiet ikke har avhørt, alle de som RU kontaktet i forbindelse med Hvalen, som han trodde han skulle få 10 millioner kroner av. GM finnes naturligvis blant disse.
Citera
2022-02-01, 18:43
Medlem
Citat:
Jaså, sier du det?

Hvem er denne MN?
Senast redigerad av GeanJenie 2022-02-01 kl. 18:47.
Citera
2022-02-01, 18:44
Medlem
Är det ngn som kan samanfatta på svenska och nuvarande status i fallet?
Citera
2022-02-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
På ingen måte. NRK avsløringen viser bare at politiet ikke har avhørt, alle de som RU kontaktet i forbindelse med Hvalen, som han trodde han skulle få 10 millioner kroner av. GM finnes naturligvis blant disse.

Hvis jeg bare hadde en hundrings for hver gang du sa "hvalen" og "skulle få 10 millioner kroner av" så hadde jeg kanskje vært...TH nå?
Citera
2022-02-01, 18:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Är det ngn som kan samanfatta på svenska och nuvarande status i fallet?

man dödar sin fru och ordnar det så att det ska se ut som kidnappning och polisen utreder det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in