2022-01-31, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban2
Vet inte riktigt vad det är för en filur, har tydligen bott i Norge tidigare men bor nu i Lettland (tror jag). Ingår i den så kallade Svammelalliansen och figurerar ibland tillsammans med Beermark, Svammelman och de övriga. På söndagarna brukar han tydligen läsa högt ur den heliga skriften, företrädesvis Moseboken enligt vad jag sett. Underlig figur om ni frågar mig, fantiserar och konspirerar ungefär lika mycket som de andra, antivaxxare av stora mått.

Ok.
Citera
2022-01-31, 20:38
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban2
Vet inte riktigt vad det är för en filur, har tydligen bott i Norge tidigare men bor nu i Lettland (tror jag). Ingår i den så kallade Svammelalliansen och figurerar ibland tillsammans med Beermark, Svammelman och de övriga. På söndagarna brukar han tydligen läsa högt ur den heliga skriften, företrädesvis Moseboken enligt vad jag sett. Underlig figur om ni frågar mig, fantiserar och konspirerar ungefär lika mycket som de andra, antivaxxare av stora mått.

Han heter johang1977 på tiktok. Är tydligen lärjunge till Mik*el H*genbo (a), överstelöjtnanten som blev avskedad från försvarshögskolan då han skrev "nazistiska" saker på nätet. H*genbo flyttade till Lettland och blev pingstpastor.

https://www.youtube.com/watch?v=zUgJbgtbfEQ

https://www.youtube.com/channel/UCXJGRTBq12G0E_uBMWCE2vA/videos
Citera
2022-01-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Han heter johang1977 på tiktok. Är tydligen lärjunge till Mik*el H*genbo (a), överstelöjtnanten som blev avskedad från försvarshögskolan då han skrev "nazistiska" saker på nätet. H*genbo flyttade till Lettland och blev pingstpastor.

Voine voine, det är visst värre än jag trodde.
Senast redigerad av Krabban2 2022-01-31 kl. 20:51.
Citera
2022-01-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x

Hagenbo är ok. Ska kolla. Tack 😆👍
Citera
2022-02-01, 08:16
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkodanRockarFett
Hagenbo är ok. Ska kolla. Tack 😆👍

Hagenbo är ungefär på samma nivå som Fritte skulle jag säga. Han är all-in-Qanon och hör till dem som tror att Hillary Clinton och Bill Gates greps av amerikanska militären och hängdes på Guantanamo under 2021. Han har intervjuat konspirationsteoretikern Michael Zazzio vid flera tillfällen och kritiserat honom för att vara alltför passiv (!) Lägg där på en ganska hårdför religiös retorik.
Citera
2022-02-01, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Hagenbo är ungefär på samma nivå som Fritte skulle jag säga. Han är all-in-Qanon och hör till dem som tror att Hillary Clinton och Bill Gates greps av amerikanska militären och hängdes på Guantanamo under 2021. Han har intervjuat konspirationsteoretikern Michael Zazzio vid flera tillfällen och kritiserat honom för att vara alltför passiv (!) Lägg där på en ganska hårdför religiös retorik.

Jasså ? Det visste jag inte. Då är han ute och cyklar. Den religiösa biten har jag inget emot.
Citera
2022-02-01, 09:27
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkodanRockarFett
Jasså ? Det visste jag inte. Då är han ute och cyklar. Den religiösa biten har jag inget emot.

Har inget emot religiösa människor, men ogillar när religion används som politisk retorik. Hagenbo pratar hela tiden om den satanistiska världsordningen mm. Han har en lugnare framtoning är Fritjof men budskapet är ungefär detsamma.
Citera
2022-02-01, 12:39
Medlem
Tintin oden körde lite nyss dök upp i mitt flöde kolla lite och vem var det inte som var på plats och kommentera. Typ var 4 inlägg var våran håka "det är slut med youtube ingen skall använda youtube stöd dem inte" bergmark.
Han kommer fortsätta med youtube och låtsas som att han inget annat sagt.

Edit. Håkan avsluta med att han måste gå och svara på en massa mejl och ladda ner reklamfil för bokmässan, det som pratats om förr. Behovet att prata om sig själv.
Senast redigerad av Karl.andersson85 2022-02-01 kl. 12:42.
Citera
2022-02-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Har inget emot religiösa människor, men ogillar när religion används som politisk retorik. Hagenbo pratar hela tiden om den satanistiska världsordningen mm. Han har en lugnare framtoning är Fritjof men budskapet är ungefär detsamma.

Det som styr är Satanister. Kanske därför och för att han är kristen han pratar om det hela tiden.
Citera
2022-02-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.andersson85
Tintin oden körde lite nyss dök upp i mitt flöde kolla lite och vem var det inte som var på plats och kommentera. Typ var 4 inlägg var våran håka "det är slut med youtube ingen skall använda youtube stöd dem inte" bergmark.
Han kommer fortsätta med youtube och låtsas som att han inget annat sagt.

Edit. Håkan avsluta med att han måste gå och svara på en massa mejl och ladda ner reklamfil för bokmässan, det som pratats om förr. Behovet att prata om sig själv.

Det är några tiotal visningar på hans videos på swebbtube. Det blir svårt att få ihop till livets nödtorft pizza och alkohol där. Lärjungarna hittar inte dit.

Tur att han har åkeri nu med egen lastbil 😂
Citera
2022-02-01, 18:29
Medlem
Han har även studerat oceanologi, metrologi. Pilot och sjökapten, ja även röjdykare fast numer takläggare av innertak. Vilket CV! Mytoman varning!
Citera
2022-02-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Han har även studerat oceanologi, metrologi. Pilot och sjökapten, ja även röjdykare fast numer takläggare av innertak. Vilket CV! Mytoman varning!
Jag tror att han slutat med innertaken, nu verkar han leverera varor till klädbutiker och restauranger. CV:t växer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in