2022-02-01, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockaden
En av tusen dog inom fjorton dagar efter andra vaccindosen. Är det mycket?
För att vara säkraste på marknaden så är det för mycket
Citera
2022-02-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Vem är den här Leif? Jag har aldrig hört talas om honom?

Länkar till den här informationen, alltså studien och liknande?
Har inte en aning.. har inte haft ork att bakgrunschecka honom.
Citera
2022-02-01, 08:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja de beter sig mer som lättkränkta kineser som aldrig kan erkänna att de gör fel, men det rimmar ju bra med ett kinesiskt labbvirus.

Japo så är det. Tycker de slaviskt tonat ned pandemin. Redan i feb/mars hette det exempelvis att de "flesta" inte blir så sjuka. Sen att 1% dör och 5% hamnar på sjukhus var inget man tryckte speciellt hårt på. En jävla tur att viruset inte var ännu farligare när man har en sådan inställning.
Citera
2022-02-01, 08:27
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Fast klarade Sydafrika sig rätt bra?

De hade en peak strax innan jul på 24.000 fall om dagen innan det började sjunka - nu ligger de på runt 3000 fall om dagen.

Dödsfallen tog lite längre tid men nu ligger de stadigt på 100-150 döda om dagen.

Sverige och Danmark har knappt peakat än och ligger på runt 40.000 fall om dagen

Tyvärr tror jag på stigande dödstal framåt i Europa och det kommer vara värst i länder med lägre vaccineringsgrad.

Omikron är utan tvekan mildare men den är inte så ofarlig som många vill göra gällande.

Vad klassas som ofarligt enligt dig? RS? Influensa? Omikron?
Vi har haft kanske uppåt 100 000 smittade om dagen senaste två veckorna.
Det handlar väl om mängden smittade inte att det är värre än flunsan.
Jag tror nog att IFR kan vara till och med lägre än flunsan och om 20 personer dör och 10 om dagen av 100 000 hamnar på IVA så är den såklart inte "ofarlig" men kom igen det kan vi springa runt och oroa oss för.
Citera
2022-02-01, 08:44
Medlem
Logiken i att ta ett tre år gammalt vaccin efter genomgången omikroninfektion har jag svårt ta till mig.

Är det för att färre kommer vaccinera sig efter det de blåst av pandemin?
Att skydda de gubbar/gummor som inte velat vaccinera sig av en eller flera anledningar?

Alla vill inte gå på livsuppehållande medicinering, det borde samhället acceptera.

Finns de som har ett dagligt intag av tiotalet små vita livsuppehållande piller.
De tabletterna kostar de med. Om nu någon brilliant tänkare får för sig att gnägga över att inte ha rätt till något.
Citera
2022-02-01, 08:53
Medlem
Det är i princip över i Sverige, Februari får bli en övergångsperiod.
Citera
2022-02-01, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror nog det var stormen.
Helt rigtigt ja, Stormen Malik har ødelagt flere af de store coronatest-telte i Fælledparken i København

https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art8593872/Hovedstaden-genåbner-for-coronatest-søndag-eftermiddag
Citera
2022-02-01, 09:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
Helt rigtigt ja, Stormen Malik har ødelagt flere af de store coronatest-telte i Fælledparken i København

https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art8593872/Hovedstaden-genåbner-for-coronatest-søndag-eftermiddag

Oj då, ja där ser man. Jag visste att de stängt testcentra men inte det där. Tack för länken.
Citera
2022-02-01, 09:34
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tyvärr är det så att det som göms i snö kommer fram vid tö. Det behövs effektivare vaccin, men det kommer. Var inte så otålig.

Bra att du i alla fall kan driva med din egen inställning. Kanske det börjar sjunka in på dig med till slut.

Jag ser faktiskt fram mot när du får Omikron lite. Jag vet hur mild den är men för dig är det väl samma som att jag önskar livet ur dig.
Citera
2022-02-01, 09:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockaden
En av tusen dog inom fjorton dagar efter andra vaccindosen. Är det mycket?

Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
För att vara säkraste på marknaden så är det för mycket
Det är dessutom helt orimligt att en av 1000 vaccinerade dött inom 14 dagar utan att detta skulle ha uppmärksammats.
Jag tror tom. att den mest inbitne konspirationsteoretikern skulle inse att det inte är möjligt att hemlighålla 8 000 sådana dödsfall bara i Sverige.
Citera
2022-02-01, 09:49
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Anders Tegnell känner inte till något fall där misstänkta biverkningar av vaccin upptäcks flera år efter injektion.

– Vaccin har extremt sällan långsiktiga biverkningar. Att man skulle få symtom åratal efter en vaccination har aldrig hänt och det är väldigt svårt att förstå hur det skulle gå till, säger han.
https://www.svt.se/nyheter/tegnell-om-ovaccinerade-det-ar-orimligt-att-na-hela-befolkningen-1

Kanske han borde göra en snabb googling?
Detta hittade jag på bara en minut.
Här uppträdde, helt oväntat, intensivt kliande förhårdnader under huden på injektionsstället på låret eller armen hos ca 750 av de 76000 deltagande barnen. Besvären kom påfallande långt efter vaccinationen – månader eller år. Klådan var långvarig, vanligen 4-5 år, och medförde avsevärda besvär för barnen och frustration för föräldrarna.
https://researchweb.org/is/en/regionostergotland/ansokan/19671

Kan inte han bara sluta säga saker utan att ha en aning, han framstår ju bara som dum.
Jag tror inte jag sett något om en av de mest dokumenterade fallen av vaccin som gått galet, appropå sent uppmärksammade biverkningar,
https://duckduckgo.com/?q=Sv40+polio&t=h_&ia=web
Citera
2022-02-01, 10:00
Medlem
Pethuglins avatar
Lite humor 😂

Inge Waxin, 73, har vaccinerat sig sex gånger på ett år.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QyXlrW/gavlebon-inge-waxin-har-vaccinerat-sig-sex-ganger-pa-ett-ar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in