2022-01-31, 23:27
Medlem
Kleo95s avatar
[quote=Trollfeeder|78917110]Dom lär sig hur man beter sig i vår kultur även om dom får vänta några veckor längre på en förskoleplats, ja.

Dom har uppenbarligen föräldrar som har stor chans att kunna uppfostra sina barn.

Sorry din kultur är inte alls min kultur. Jsg är invandrare men räknas inte längre som nyanländ ( enligt definitionen 2 år i Sverige). Varför ska mina barn vänta längre på förskoleplats än de nyanlända då?
Ett brå försök att visa tydligt era ökända " alla människors lika värde ".
Ännu mer gräddfil till nyanlända ( tror att det handlar bara om flyktingar som det brukar vara). Vad har vi en klyscha till?
" Ställa inte en grupp mot en annan"?
Bra...Ni lyckades skapa orättvisa även mellan invandrargrupper... Fyran man tappar lust att bidra till det skitlandet
Citera
2022-01-31, 23:33
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Varför är det så " sannolikt"? Har du varit i ghettona någon gång? Det ginns inga svenskar här. Hur ska våra barn integreras?
Hjälp de som är redan här innan ni ger asyl hundratals

Har jag varit i ghettona… tja… jag har bott i Gottsunda i Uppsala i 9 år. Frågan är om du bott i nåt ”ghetto”?

Och det är alldeles uppenbart att barnen födda i Sverige av svenska föräldrar hade mycket bättre förutsättningar än barn till invandrare.Lika självklart är att barn till invandrare som bott i Sverige ett tag har enklare än barn som är födda av folk som kom från Afghanistan för en vecka sen.
Citera
2022-01-31, 23:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Sorry din kultur är inte alls min kultur. Jsg är invandrare men räknas inte längre som nyanländ ( enligt definitionen 2 år i Sverige). Varför ska mina barn vänta längre på förskoleplats än de nyanlända då?

För att det är mindre risk att dina barn blir gansters.

Citat:
Ett brå försök att visa tydligt era ökända " alla människors lika värde ".
Ännu mer gräddfil till nyanlända ( tror att det handlar bara om flyktingar som det brukar vara). Vad har vi en klyscha till?
" Ställa inte en grupp mot en annan"?
Bra...Ni lyckades skapa orättvisa även mellan invandrargrupper... Fyran man tappar lust att bidra till det skitlandet

Rättvisa för rättvisans skull? Det är inte värt så mycket annat än känslomässigt. Vad är värt mest, att få förskoleplats några veckor tidigare, eller minskad kriminalitet i samhället?
Citera
2022-01-31, 23:47
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Har jag varit i ghettona… tja… jag har bott i Gottsunda i Uppsala i 9 år. Frågan är om du bott i nåt ”ghetto”?

Och det är alldeles uppenbart att barnen födda i Sverige av svenska föräldrar hade mycket bättre förutsättningar än barn till invandrare.Lika självklart är att barn till invandrare som bott i Sverige ett tag har enklare än barn som är födda av folk som kom från Afghanistan för en vecka sen.

Jag bodde i Tensta, Fittja och nu är i Storvreten.
Vad är det så " uppenbart "? Det handlar inte bara om barn födda utomlands. Om du kommer hit gravid ocv födder här får ditt barn förskoleplats i förtur.
Då skriv exakt vad du menar. Att ännu en gräddfil till FLYKTINGAR. Sluta skriva invandrare om du menar bara nyanlända flyktingar.
Bravo! Ställ grupp mot grupp men blir inte förvånad när invandrare ska stödja AD eller AfS
Citera
2022-01-31, 23:48
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
För att det är mindre risk att dina barn blir gansters.

Rättvisa för rättvisans skull? Det är inte värt så mycket annat än känslomässigt. Vad är värt mest, att få förskoleplats några veckor tidigare, eller minskad kriminalitet i samhället?

1. Förklara sambandet är du snäll
2. Här också.
Citera
2022-01-31, 23:49
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Jag bodde i Tensta, Fittja och nu är i Storvreten.
Vad är det så " uppenbart "? Det handlar inte bara om barn födda utomlands. Om du kommer hit gravid ocv födder här får ditt barn förskoleplats i förtur.
Då skriv exakt vad du menar. Att ännu en gräddfil till FLYKTINGAR. Sluta skriva invandrare om du menar bara nyanlända flyktingar.
Bravo! Ställ grupp mot grupp men blir inte förvånad när invandrare ska stödja AD eller AfS
Jag ser det förstås inte som en gräddfil utan som nåt som gynnar mig och dig. Ser du det som gräddfil som du inte har nån nytta av kan jag förstå din åsikt även jag tycker du tänker totalt tvärfel.
Citera
2022-01-31, 23:52
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Jag ser det förstås inte som en gräddfil utan som nåt som gynnar mig och dig. Ser du det som gräddfil som du inte har nån nytta av kan jag förstå din åsikt även jag tycker du tänker totalt tvärfel.

Ok. På vilket sätt gynnar det mig?
Citera
2022-01-31, 23:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ok. På vilket sätt gynnar det mig?
Du slipper bli rånad och mördad om 20 år… kanske…
Citera
2022-01-31, 23:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
[/b]
1. Förklara sambandet är du snäll
2. Här också.

Det har jag redan gjort i tråden tillräckligt många gånger.
Citera
2022-02-01, 00:01
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Du slipper bli rånad och mördad om 20 år… kanske…
🤣🤣🤣 Jag är svartskalle så jag blir inte råkade och mördad...
Kör mer asylinvandring men samtidigt ge ännu mer förturer bidrag och förmåner så kanske ska finnas några svenskar kvar som.inte blir " rånade och mördade om 20 år"...
Har ni överhuvudtaget någon självbevarelsedrift?
Citera
2022-02-01, 00:02
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det har jag redan gjort i tråden tillräckligt många gånger.

ok. Vad bra. Mer asylinvandring och mer förurer förmåner och bidrag så slipper man blir " rånad eller mördad"?
Citera
2022-02-01, 00:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
ok. Vad bra. Mer asylinvandring och mer förurer förmåner och bidrag så slipper man blir " rånad eller mördad"?

Om man inte kan läsa så kanske man kommer fram till att det är vad jag påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in