Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Verkar inte som hissen går ända upp på AT
"Folkhälsomyndigheten kortar intervallet mellan andra och tredje vaccindosen – från fem till tre månader.
Den kraftiga smittspridningen är orsak till beslutet.
– Med en tidigarelagt påfyllnadsdos kan vi lägga ytterligare en broms på smittspridningen, säger statsepidemiolog Anders Tegnell i ett pressmeddelande.
Han rekommenderar alla, även de som haft covid-19, att ta tredje dosen.
– Den som både har haft covid-19 och vaccinerar sig har ett mycket bra skydd, det finns ingen anledning att vänta, säger Anders Tegnell."
Alltså för att få en tredje dos får man vänta cirka 1 vecka och sedan tar det 2 veckor till innan den dosen ger effekt. Då är vi troligen redan igenom den här vågen och smittspridningen avtar.
Ska vi då luras av att Anders Tegnells bravader var det som hjälpte?
Min åsikt, har man inte tagit vaccin tidigare är det nog för sent att fundera på det nu och även att få trycka i sig en tredje dos.
Jag är defenitivt inte emot vaccinet generellt men detta uttalande gör mig fakriskt lite förbannad.
Jag tog spruta nummer två i Augusti och har precis varit bekräftat Covid-positiv, varför i helvete skulle jag ta nummer tre nu?
Det känns som ett hån mot tänkande människor, som om inte en naturlig infektion skulle räknas.
Man behöver inte direkt vara Einstein för att räkna ut att en naturlig infektion till och med är bättre
Sådana uttalanden blir som att hälla bensin på elden för alla som är misstänksamma mot vaccinet.
Nej fan heller möjligtvis till hösten men troligtivs inte det heller.