2022-01-31, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xMax
Tycker du har helt fel. Misstänker att du sällan lyssnar på programmet och inte har insikt i att deras roll är att motsätta sig rösterna. Tyckte hon gjorde det sakligt och lät kvinnan tala till punkt!

Men det har jag ej.

Hon försökte få igenom poänger som "Men måste inte alla hjälpa till då?".
O sen vid nästa uppringning där en invandrare ringde upp och sa "Men då måste ju alla hjälpa till" så blev hon direkt glad, lyfte på nosen och bara höll med.
Skönt o tycka "rätt". Och när någon mer håller med o säger det man själv tänkte..

Så det var hennes åsikt..

Vi behöver inte hjälpa till.. När dom kommer hit ska de sluta våldta och begå brott. Sluta trakassera andra. Annars så kan hela rubbet åka raka vägen hem igen.

Det skulle inte vara ett dugg konstigt.
Senast redigerad av HBMorantis 2022-01-31 kl. 18:13.
2022-01-31, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icuesofty20
Håller med.

Det ÄR för sent.

Jag har påtalat problemen med massinvandring i 15år, ingen jävel lyssnade. Och nu när det är för sent då inser folk problemen. Då det inte går att förneka skiten längre för att leva i sin jävla fantasibubbla.

Det som är ännu mer irriterande är att man blivit utsatt för diverse jävla personangrepp, som rasist och annan skit. Men nu kommer idioterna ut och säger samma sak som jag gjorde för 15år sen och folk har såklart vetat om problemet ifrån början säger de.

Jag är så jävla trött på människor. De lever i sina jävla fantasivärldar, jag påpekar att deras fantasibild är fel och kommer med fakta. Jag får en massa jävla skit tillbaka, sedan visar det sig att jag har rätt, men då är det för sent. Sedan sitter de och förnekar att de haft fel.

Jag hatar människor av denna anledning. Detta är en av många anledningar till varför demokrati inte fungerar, då majoriteten av människor är funktionellt förståndshandikappade.

Du förstår väl att även en trasig klocka går rätt två gånger om dagen?

Ibland kan saker ändras med tiden. Behöver inte betyda att man haft rätt ”från början”. Tvärtom, man kan ha haft fel men sen har utvecklingen gått åt ett håll som gör att åsikten kan motiveras bättre.

En rasist är alltid en liten och svag människa. Det ändras inte bara för att statistiken talar för eller emot det ena eller andra. Du hade varit rasist även om färgade varit mönstermedborgare, eller hur?
2022-01-31, 18:14
Medlem
Snubchurps avatar
All eloge till programledaren som lät kvinnan tala till punkt och berätta sin åsikt och gav henne utrymme till det. Normalt brukar de avbryta inringaren rakt av och bryta samtalet om inringaren inte har rätt åsikter.

Inte förvånande att Granskningsnämnden tar politisk ställning. Det är ju inte första gången om man säger så.
2022-01-31, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Granskningsnämnden är mer pk än P1 och ger självaste P1 (programledaren) en åthutning!

Scrolla fram 15 min i klippet.
https://sverigesradio.se/avsnitt/forlossningsskador-valrapportering-integration

Har ni några synpunkter på inringarens bergspredikan?
Jag tycker ändå att damen var ganska återhållsam.

Hur fan det där kan anses som jobbigt för granskningsnämnden kan jag inte förstå, eller jo det kan jag faktiskt.

I deras kulturmarxistiska värld så får sanningen icke komma ut till medborgarna.

Det kan ju få folk att rösta på SD eller ännu värre 😱
2022-01-31, 18:21
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag tycker ändå att damen var ganska återhållsam.

Hur fan det där kan anses som jobbigt för granskningsnämnden kan jag inte förstå, eller jo det kan jag faktiskt.

I deras kulturmarxistiska värld så får sanningen icke komma ut till medborgarna.

Det kan ju få folk att rösta på SD eller ännu värre 😱
Livrem och hängslen på, man är livrädda för den bubbla som kommer att spricka! Det räcker med att lånekarusellen stoppar upp och räntorna stiger, så står vi där inför vad man skulle kunna kalla en riktig utmaning.
2022-01-31, 18:23
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Du förstår väl att även en trasig klocka går rätt två gånger om dagen?

Ibland kan saker ändras med tiden. Behöver inte betyda att man haft rätt ”från början”. Tvärtom, man kan ha haft fel men sen har utvecklingen gått åt ett håll som gör att åsikten kan motiveras bättre.

En rasist är alltid en liten och svag människa. Det ändras inte bara för att statistiken talar för eller emot det ena eller andra. Du hade varit rasist även om färgade varit mönstermedborgare, eller hur?
Varför tror du att han är rasist? För att han är kritisk mot massinvandringen från tredje världen?
2022-01-31, 18:23
Medlem
Monika Milic Krävs en jugge för att förklara för de sovande folket att en spade är en spade
2022-01-31, 18:26
Medlem
Trevlig Göteborgare. Sätter fingret på problemen med Damberg och Morgan Johansson och våra av utlänningar fyllda fängelser och de säkert tusentalet platser som fattas. Gängskjutningar och rån. Vi har ett reeellt problem med muslimer och Afghaner. Men såhär 6 månader innan valet ska det stämmas i bäcken. Sverige’s myndigheter är patetiska
2022-01-31, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Varför tror du att han är rasist? För att han är kritisk mot massinvandringen från tredje världen?
Han skrev ju själv att han upplevs vara rasist.
Upplevs man vara rasist är man garanterat det. Även om man själv inte vet om det (ännu).
2022-01-31, 18:31
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Yttrande frihet är ju en sak, men var ju lite väl grovt. Vet dock inte vad granskningsnämnden har med saken att göra…

Vad var det som var grovt?
2022-01-31, 18:34
Medlem
Lite förvånad också detta fälldes. Enda jag kan tänka mig är väl när inringaren sätter epitet på gruppen invandrare som i en slags generalisering.
2022-01-31, 18:40
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Han skrev ju själv att han upplevs vara rasist.
Upplevs man vara rasist är man garanterat det. Även om man själv inte vet om det (ännu).
Jag känner igen resonemanget från förskolan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in