Citat:
Ursprungligen postat av
OleStoltenberg
Tror ikke det er noe politiet har spurt ham om. Tror de heller ikke har forsøkt å finne ut hvem som postet dette spørsmålet på Reddit eller i det hele tatt har kontakte noen som helst vedrørende dette.
Jeg har ingen forutsetning for å vite nøyaktig hva politiet har spurt RU om i avhør, annet
enn at det handlet om hva han og TH snakket om i de rundt 15 møtene de hadde på Futurum.
Her vet vi at begge har løyet om antall møter og om innholdet i samtalene. Vi vet at RU har sagt
at samtalene bl.a. handlet om Monero. Men vi vet også at TEH var tilstede under noen
av disse møtene, ihvertfall det første.
Jeg vil anta at politiet har tatt beslag i RU sitt datautstyr, og sannsynligvis også hans telefon.
Hva de har funnet der, er ikke godt å si, annet enn at vi vet at han fremdeles er siktet.
Jeg vil også anta at politiet har avhørt RUs bror MPU, og at de også har sjekket ut hans
forbindelser til folk i kriminelle miljøer. Det er ikke utenkelig at noen av sakene politiet har
nøstet opp gjennom EncroChat-avsløringene kan ha sitt utspring i Lørenskogetterforskningen.
Jeg kjenner ikke din grunn for å mene at politiet ikke har gjort undersøkelser i kretsen rundt RU, men
jeg tror du tar feil.