Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Stark Nisse som satte att Hedvig Eleonora var Karl X Gustavs drottning. Det var verkligen kunskap som de allra flesta inte kan plocka fram sådär. Tydligen hade han ju pluggat in det veckorna innan. Starkt gjort även det. Några veckors pluggande för att eventuellt dra in en mille kan visa sig bli riktigt bra timlön.
Något säger mig att han sett programmet tidigare och typ känt på sig vilken typ av frågor som kommer dyka upp. Likväl hoppas jag han tar hem hela skiten. Som norrlänning håller man alla tummar
Citera
2022-01-29, 20:05
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Men han visste ju att det inte var Nya Zeeland, så han gjorde rätt nu...
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
På sätt och vis ja . Men han hade nog gjort bättre i att byta fråga eller ringa en vän
Han gjorde helt rätt ja. Det är det som är skillnaden på en som är där för att vinna och en som är där för att gå därifrån med en hyfsad summa som tanten igår som inte vågade svara turkos på 350 papp trots att hon hade en känsla av det var det.

Man brukar märka ganska stor skillnad på hur folk som redan har lite pengar innan och för vilka 100 papp inte är så mycket spelar jämfört med sådana som har det mer knapert och vänder på slantarna i slutet på varje månad.

Om man går för millen skall man ju t.ex. alltid ta 4 livlinor och också få ”byt fråga” men det är förvånansvärt få som gör det.
Citera
2022-01-29, 20:09
Medlem
Citat:
Han gjorde helt rätt ja. Det är det som är skillnaden på en som är där för att vinna och en som är där för att gå därifrån med en hyfsad summa som tanten igår som inte vågade svara turkos på 350 papp trots att hon hade en känsla av det var det.

Man brukar märka ganska stor skillnad på hur folk som redan har lite pengar innan och för vilka 100 papp inte är så mycket spelar jämfört med sådana som har det mer knapert och vänder på slantarna i slutet på varje månad.

Om man går för millen skall man ju t.ex. alltid ta 4 livlinor och också få ”byt fråga” men det är förvånansvärt få som gör det.
På tal om det sistnämnda du skriver har jag för mig att dom senaste miljonvinnarna som valt 4 livlinor inte ens använt "byt fråga" . Någon får dock rätta mig om jag har fel
Citera
2022-01-29, 20:20
Medlem
DjPuttes avatar
Det är ingen osmart man Juoksengi bon det kan jag lova er alla här han har lite innanför pannbenet, Han kommer gå att få chans på millen men jag tvivlar han kommer chansa där om han inte har livlinor kvar!
Citera
2022-01-29, 20:27
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Var inte frågan om djävulen brutal slamkrypare.
även lucifer är väl ett namn på djävulen.

Även Beelsebul. Frågan var ju vad djävulen heter i Faust.
Citera
2022-01-29, 20:37
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Även Beelsebul. Frågan var ju vad djävulen heter i Faust.

Sant. svår fråga enligt mig.
mycket svårare än kungafrågan
Citera
2022-01-29, 21:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Som väntat var Kulturkärringen chanslös så fort det kom en naturvetenskapsfråga och fick räddas av en Googlande dotter. Kul också att hon inte hade en aning om vad dottern jobbade med. ”Det är något med reklam eller HR eller något sådant”.

Tyckte det var extremt dåligt att hon behövde en livlina på "hejdukar". Den frågan var inte ens värd 225.000 utan snarare 50.000.
Citera
2022-01-29, 22:23
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tyckte det var extremt dåligt att hon behövde en livlina på "hejdukar". Den frågan var inte ens värd 225.000 utan snarare 50.000.
Men var den på en så hög nivå?
Citera
2022-01-29, 22:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Men var den på en så hög nivå?

Ja.
Citera
2022-01-29, 22:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Vad har dialekt och utseende för betydelse för att få tävla i heta stolen?

https://shortaudition.com/postkodmiljonaren

Dialekt var ju inte obligatoriskt att ange. Utseende däremot.
Citera
2022-01-29, 23:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han hade maxflyt där. Som dom själv sa 50/50 antingen hjälper eller stjälper

Så är det för alla livlinor. Byter man fråga är det inte säkert att den nya frågan är lättare, ringer man en vän är det inte säkert vännen kan det. Stjärnorna är värdelösa 9/10 gånger om det inte är en musikfråga. Faktum är att 50/50 är det bästa om man har en aning själv (förutsatt att "slumpen" är på ens sida).
Citera
2022-01-29, 23:10
Medlem
trytolearn28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Så är det för alla livlinor. Byter man fråga är det inte säkert att den nya frågan är lättare, ringer man en vän är det inte säkert vännen kan det. Stjärnorna är värdelösa 9/10 gånger om det inte är en musikfråga. Faktum är att 50/50 är det bästa om man har en aning själv (förutsatt att "slumpen" är på ens sida).

Det beror givetvis på frågan också huruvida det är värt att "ringa en vän". Som dagens fråga var befolkningen "Ainu" härstammar från krävs det bara några knapptryck för att få fram rätt svar på. Andra frågor är mindre lämpade för att använda diverse sökmotorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in