2022-01-28, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg tror bevegelsen er reell, men det er ikke gitt at det representerer overfallstidspunktet. Det er uansett klart at noen var i sv på falltidspunktet. Aeh svarte ikke på tlf etter fallet og hun var da ikke i posisjon til å håndtere telefonen selv. Kan være besvimt, død e.l. politiet opplyser at bevegelsen er så kraftig at den ikke kan være et fall feks ved at aeh svimte av. Dog kan tlf være mistet i fallet/angrepet og fått en kraftig bevegelse, men dette må være avklart. Er fallet overfallstidspunkt må angrepet skjedd i 2 etasje der telefonen kan få bevegelse fra høyde og ned. Th benekter dette og vet også når fallet må ha skjedd. Dette til tross for at han var på futurum uvitende om hva som foregikk hjemme. Ved innleid tufs ville th ikke hatt noen innsigelser til etterforskningen som sådan. Protesten taler for at 2. Etg er meget interessant, særlig pga badeuhellet. Tok aeh morgenbad da hun ble angrepet mon tro. Da stemmer det bra med at hun tappet i rett etter samtale med teh og badet ca 9.30.

Politiet sier angrepet startet i 2. etasje og spor etter mulig kamp er på badet. Politiet lekket nok nok ikke badehistorien uten grunn. De ville at vi skulle legge sammen en og en.

Badehistorien er kanskje nettopp en "historie" og det var kanskje heller AEH som var i gang med å fylle badekaret på morgenen. Oversvømmelsen må ha vært reell, og kan ha skjedd når GM var fokusert på alt annet enn å skru av kraner.

Jeg antar politiet må ha fått bekreftet badehistorien fra både TH og TEH, uavhengig av hvem som fortalte den først. Da kan det i det minste ende med siktelse for falsk forklaring for TEH.
Citera
2022-01-28, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Var AEH Kabbalah-medlem?

Hvilket bilde er speilvendt eller ikke?

På bildet av AEH og hunden, hvor AEH er kledd i en blå blomstrete kort-ermet bluse og shorts, ser det ut som AEH har et kabbala-armbånd (en rød ulltråd) på seg.

Et Kabbalah-armbånd skal bæres på venstre arm.

https://no.wikipedia.org/wiki/Kabbala

På bildet i Aftenposten-artikkelen ser vi at AEH bærer armbåndet på høyre arm:

https://www.aftenposten.no/norge/i/Xq4EVb/tre-aar-siden-anne-elisabeth-hagen-forsvant

Samme bildet i Se og Hør-artikkelen er "speilvendt", armbåndet vil da være riktig plassert (venstre arm):

https://www.seher.no/kjendis/andenes-makt-michael-kan-lose-mysteriet/74971783
Th mente hun hadde rømt med ei religiøs sekt. Må være sekt som driver med krypto og trusselbrev for å hjelpe medlemmer til å rømme. Blodspor i trapp og slepespor underbygger kanskje at aeh fikk nye klær av sekten?. Hun fikk vel hjerteinnfarkt før hun rømte pga bakhonet.? De afganske pistolguttene og pingvinmannen var kanskje sektmedlemmer i en tegneserieaktig sekt?. Stemmer alt dette med kabbala havhest.? Hvorfor vil de ramme th, hans penger og status.? Han fryktet skilsmisse i egne notater
Vi trenger mer info om kabbalasekten Havhest.
Citera
2022-01-28, 12:30
Avslutad
Citat:
Th mente hun hadde rømt med ei religiøs sekt. Må være sekt som driver med krypto og trusselbrev for å hjelpe medlemmer til å rømme. Blodspor i trapp og slepespor underbygger kanskje at aeh fikk nye klær av sekten?. Hun fikk vel hjerteinnfarkt før hun rømte pga bakhonet.? De afganske pistolguttene og pingvinmannen var kanskje sektmedlemmer i en tegneserieaktig sekt?. Stemmer alt dette med kabbala havhest.? Hvorfor vil de ramme th, hans penger og status.? Han fryktet skilsmisse i egne notater
Vi trenger mer info om kabbalasekten Havhest.
Jeg grubler litt over saueskinnet i entréen. Jeg tror ikke det var tilfeldig at det lå der.

Kan det være at det skal symbolisere at TH er Fenrisulven, at TH er avkledd? Eller indirekte?

Ty/Tyr ble jo lemlestet av Fenrisulven, og Ty/Tyr er et nynazistisk symbol.

Og bakhonet symboliserer "ein skigard kan ikkje vara evig", S4 var dårlig beskyttet med andre ord.

Hva tror du?
Senast redigerad av Havhest 2022-01-28 kl. 13:02.
Citera
2022-01-28, 12:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Jeg antar politiet må ha fått bekreftet badehistorien fra både TH og TEH, uavhengig av hvem som fortalte den først. Da kan det i det minste ende med siktelse for falsk forklaring for TEH.

Spørs om de faktisk rakk å konfrontere TEH med dette før kommunikasjonen brøt sammen høsten 2019.
Det er ikke gitt at de har spurt ham om dette i avhør. Spørs hvor konfronterende de kunne være så lenge
hele familien var ansett som pårørende/fornærmede i saken. Politiet måtte vel trå varsomt så lenge
de ikke hadde offentliggjort sine mistanker mot TH.

Man kan vel også tenke seg at TH har vært aktiv med å advare familien mot politiet, med tanke
på hvordan han selv har oppført seg i avhør. De har jo også retten til å ikke la seg avhøre eller
svare på spørsmål.
Citera
2022-01-28, 13:06
Medlem
Citat:
Jeg grubler litt over saueskinnet i entréen. Jeg tror ikke det var tilfeldig at det lå der.

Kan det være at det skal symbolisere at TH er Fenrisulven, at TH er avkledd? Eller indirekte?

Ty/Tyr ble jo lemlestet av Fenrisulven, og Ty/Tyr er et nynazistisk symbol.

Og bakhonet symboliserer "ein skigard kan ikkje vara evig", S4 var dårlig beskyttet med andre ord.

Hva tror du?
at du får sagt det, eller skrevet.
Citera
2022-01-28, 15:08
Avslutad
Citat:
at du får sagt det, eller skrevet.
Jeg glemte å skrive at "Skigard visa" (ref bakhonet) er kjent for å være en protest-vise.
Citera
2022-01-28, 15:16
Medlem
Legokatts avatar
At noen legger ut et bakhon for å villede har jeg ikke hørt om før. Hvor skulle TH ha fått denne ideen fra?

Det kan være et spor og en grunn til at bakhon lå der.
Citera
2022-01-28, 15:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Men jeg har ingen sikker tidslinje å henge hendelsene på.
Tidslinje forsvinningsdagen opprinnelig postet av Minnimus
+ bil kl 07.56/08.56:

Citat:
Jeg er jo skeptisk til at politiet har frigitt korrekt og nøyaktig informasjon om bevegelsene på AEs iPhone. Jeg avventer en bekrefelse på info om telefonbevegelsene.
NRK 25.10.2020:
"Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.
Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode"

Tenker du f.eks at dette er feil informasjon fra media.?
Hvordan mener du telefonbevegelsene til AEH var i virkeligheten?

Håper du setter pris på saklige spørsmål.
Citera
2022-01-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tidslinje forsvinningsdagen opprinnelig postet av Minnimus
+ bil kl 07.56/08.56:

NRK 25.10.2020:
"Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.
Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode"

Tenker du f.eks at dette er feil informasjon fra media.?
Hvordan mener du telefonbevegelsene til AEH var i virkeligheten?

Håper du setter pris på saklige spørsmål.

De hendelsene og tidslinjen jeg etterspurte er

- når, hvilken dato, ble familien informert om funn av delvis dna.

- Når, hvilken dato, ble badekarhistorien presentert første gang. (Og av hvem.)

- Når, hvilken dato, ble familien informert om at det hadde lyktes å gjenskape fullverdig dna av den tidligere delvis dna-prøven.

Dette er hendelser som har skjedd under etterforskningen. Rekkefølgen på disse hendelse har betydning for forståelsen av hva som kan ha skjedd. Og har ingenting med tidslinjen forsvinningsdagen å gjøre.

Når det gjelder analysene av AE iPhone. Jeg har fetet ut ett par formuleringer, ... Etter det NRK får opplyst ... og ... skal politiet ha funnet data ...

Det ligger mye forbehold i de formuleringene du har valgt å trekke frem om mobilanalysene. Så jeg tar denne informasjonen med en klype salt. Inntil endelig bekreftelse foreligger.

Også tidspunktet for offentliggjøring av disse angivelige mobil-bevegelsene kan ha betydning. Her trengs det mer salt.
Citera
2022-01-28, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Enig i dette, fordi blod er en god kilde til DNA, og dessuten mer mistenkelig enn hår og hudceller, f.eks.
Et såkalt "situasjonsspor". Angrepet startet på badet i andre etasje, sier politiet. Kanskje TH skallet hodet
i lampen da AE gjorde motstand. Men han ble vel undersøkt for sår og skader på et tidspunkt, mener jeg
å huske. Når dette var vet jeg ikke. Men de fant visstnok ingenting merkbart.

Men så lenge vi ikke har noen indikasjon på at TEH er under reell mistanke, og ei heller siktet, så
bør vi vel også anta at han er ute av bildet. Ihvertfall strafferettslig sett.

Jeg tror TEH er uskyldig, og heller ikke mistenkt. Nærstående til siktede/tiltaltehar ingen plikt til verken å forklare seg for politiet, eller å vitne i retten.

Jeg har nevnt tidligere, at en kjapp sjekk av ligningen og formuesforholdene for de voksne barna, vil vise om de er økonomisk uavhengige av faren.

Ingen vitner skal tvinges til å vitne mot en nærstående som vitnet er avhengig av, eks økonomisk avhengighet. Om vitner som velger å avgi forklaring til fordel for en siktet/tiltalt som vitnet står i et avhengighetsforhold til; man kan ikke forvente at retten vil legge særlig vekt på slike vitnemål.

Citat:
Jeg tror bevegelsen er reell, men det er ikke gitt at det representerer overfallstidspunktet. Det er uansett klart at noen var i sv på falltidspunktet. Aeh svarte ikke på tlf etter fallet og hun var da ikke i posisjon til å håndtere telefonen selv. Kan være besvimt, død e.l. politiet opplyser at bevegelsen er så kraftig at den ikke kan være et fall feks ved at aeh svimte av. Dog kan tlf være mistet i fallet/angrepet og fått en kraftig bevegelse, men dette må være avklart. Er fallet overfallstidspunkt må angrepet skjedd i 2 etasje der telefonen kan få bevegelse fra høyde og ned. Th benekter dette og vet også når fallet må ha skjedd. Dette til tross for at han var på futurum uvitende om hva som foregikk hjemme. Ved innleid tufs ville th ikke hatt noen innsigelser til etterforskningen som sådan. Protesten taler for at 2. Etg er meget interessant, særlig pga badeuhellet. Tok aeh morgenbad da hun ble angrepet mon tro. Da stemmer det bra med at hun tappet i rett etter samtale med teh og badet ca 9.30.

Ja det finnes mange forskjellige mulige teorier. Avhengig av hva som faktisk er sant om mobilbevegelsene.
Citera
2022-01-28, 16:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
De hendelsene og tidslinjen jeg etterspurte er

- når, hvilken dato, ble familien informert om funn av delvis dna.

- Når, hvilken dato, ble badekarhistorien presentert første gang. (Og av hvem.)

- Når, hvilken dato, ble familien informert om at det hadde lyktes å gjenskape fullverdig dna av den tidligere delvis dna-prøven.

Uten å kunne si noe om selve datoene, vil jeg tro at politiet holder det meste av prøveresultater
for seg selv, så lenge det ikke har noen taktisk hensikt å offentliggjøre dem. Politiet er selvsagt
taus om sitt arbeid i en pågående etterforskning.

Derfor tenker jeg at TH fikk spørsmål om blodspor på badet i andre etasje i forbindelse med avhør.
Boka angir tidspunkt for dette til februar 2019. Siden vi ikke har noen ordrett gjengivelse av dette
avhøret, kan vi ikke vite om badekarhistorien kom umiddelbart, eller om TH kanskje ikke hadde noe
klart svar på dette da spørsmålet først ble stilt. Mulig han måtte ha litt tid til å tenke seg om, evt. at
han sa han måtte spørre sønnen om noe hadde skjedd.

Det jeg tenker er at politiet ikke kunne grave for dypt på et så tidlig tidspunkt. De kan ha fattet
mistanke, men av nødvendighet vært så forsiktig som mulig i hvordan de forela spørsmål til TH.
De kan ha fått resultatene allerede før jul 2018, men ventet med å konfrontere TH med det.

Det mest oppsiktsvekkende her er uansett forklaringen. Den fremstår tilsiktet, detaljert og "for logisk".

La oss tenke at TH får spørsmål om blod i et avhør, og han ikke har noe klart svar på stående fot.
Det ville være naturlig. La oss så tenke at han i et senere avhør blir spurt på nytt, og serverer dem
badekarhistorien. Hva tenker politiet da? Jo, "dette låter for sprøtt", tror jeg de tenker. De har nok
helt sikkert TH både på video og lydopptak. De kan studere ham når han forteller dette.

Så jeg tror TH gikk i sin egen felle her. "Too clever by half". Politiet fattet mistanke og ble nødt
til å finne ut hvem sitt blod det virkelig var. Det står jo at blodfunn ikke kan dateres med sikkerhet.
Så de fikk TH til å gjøre det for seg, helt utilsiktet. Han kunne løyet ihop en historie som hadde funnet
sted mange måneder tidligere.
Citera
2022-01-28, 17:33
Medlem
Citat:
Var AEH Kabbalah-medlem?

Hvilket bilde er speilvendt eller ikke?

På bildet av AEH og hunden, hvor AEH er kledd i en blå blomstrete kort-ermet bluse og shorts, ser det ut som AEH har et kabbala-armbånd (en rød ulltråd) på seg.

Et Kabbalah-armbånd skal bæres på venstre arm.

https://no.wikipedia.org/wiki/Kabbala

På bildet i Aftenposten-artikkelen ser vi at AEH bærer armbåndet på høyre arm:

https://www.aftenposten.no/norge/i/Xq4EVb/tre-aar-siden-anne-elisabeth-hagen-forsvant

Samme bildet i Se og Hør-artikkelen er "speilvendt", armbåndet vil da være riktig plassert (venstre arm):

https://www.seher.no/kjendis/andenes-makt-michael-kan-lose-mysteriet/74971783

Jeg har tidligere nevnt at det er en statue av jomfru Maria med barnet over peisen i stua (se NRKs video) Jeg ser nå at hun også hadde jomfru Maria med barnet pluss to engler i vinduet. Det er for meg ingen tvil om at hun var troende.

https://i.ibb.co/p0YYhtR/3a7c7258-2919-45f9-9b24-33ff840e27db.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in