2022-01-25, 19:43
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Som sagt förlorarmentalitet. Växjö gick ju i konkurs. Är väl mer motgång än vad du någonsin upplevt.

Hockeykultur inkluderar många stora segrar och samtidigt ha roligt.
Du tyckte förstås det var otroligt roligt med ishockey redan då.
Citera
2022-01-25, 19:51
Medlem
Lundbondens avatar
Alltså helt ärligt. Med corona som ständigt ger problem kommer denna säsong sluta i typ November. Varför kapar de inte bort matcher från grunderserien. Det räcker med 40 omgångar. Sen bäst av 3 i slutspelet.
Citera
2022-01-25, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Alltså helt ärligt. Med corona som ständigt ger problem kommer denna säsong sluta i typ November. Varför kapar de inte bort matcher från grunderserien. Det räcker med 40 omgångar. Sen bäst av 3 i slutspelet.

Man kan ju inte mitt under säsongen ändra förutsättningarna och spela 40 omgångar? Vad tror du DIF och Timrå skulle säga om det? Förutsättningningen inför säsongen var 52 omgångar, det kan man inte ändra på det haha. Tror du förstår det
Citera
2022-01-25, 23:45
Avslutad
Varför gör inte SHL precis som Superelit U20 och gör en Norr divison och en söder? Sno det upplägget rakt av tycker jag. Man får upp alla klassiska och stora klubbar och kör en stor liga, NHL eller KHL ”light”. Sedan så möter man typ lagen i sin divison 4 gånger och kanske i den andra endast 2 gånger (en hemma och en borta). Typ som man gör i NHL. Mer miljövänligt också.

Vet att detta kommer upp då och då man det slutar väl med att Sverige är för litet land. Ser dock inte skillnaden med att ha två halvbra ligor (SHL och AS) istället för att göra det hyperintresssnt, enligt mig, med en stor liga där alla stora klassiska klubbar är. Från norr till söder.
Citera
2022-01-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Varför gör inte SHL precis som Superelit U20 och gör en Norr divison och en söder? Sno det upplägget rakt av tycker jag. Man får upp alla klassiska och stora klubbar och kör en stor liga, NHL eller KHL ”light”. Sedan så möter man typ lagen i sin divison 4 gånger och kanske i den andra endast 2 gånger (en hemma och en borta). Typ som man gör i NHL. Mer miljövänligt också.

Vet att detta kommer upp då och då man det slutar väl med att Sverige är för litet land. Ser dock inte skillnaden med att ha två halvbra ligor (SHL och AS) istället för att göra det hyperintresssnt, enligt mig, med en stor liga där alla stora klassiska klubbar är. Från norr till söder.

Det hade absolut gått. Gäller bara att gubbjävlarna som bestämmer gör slag i saken nån gång!
Modo och Löven skulle verkligen behövas, balansera upp en hel del. Ännu värre avstånd i HA, värst var det för Asplöven, helt galet.
Citera
2022-01-26, 17:09
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
HV71 94/95. Slutade åtta i serien och vann guld efter sudden mot Brynäs. Johan Lindbom guldskytt.
Och coachen fick epitetet Kung Sune om jag inte missminner mig.
Citera
2022-01-26, 17:12
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Snarare flyt och underskattning från OIK nu senast, fettot orkade inte ens åka skridskor när han blev frispelad mot LIF.
Ingen är så dum att han underskattar Axelsson.

Tre poäng på två matcher gör ju prestationen ännu bättre när han inte ens åkte skridskor, eller?
Citera
2022-01-26, 20:42
Medlem
Så fantastiskt skönt att vi inte har några lillebror-71are här långre. Kom och tänka på sista meddelandet jag läste med KimpaKeps inför förra säsongen. Då tävlades det visst i vilka som hade flest svenska spelare i laget. Lillebrorare och Djurgårdare var extremt malliga. Nu 1,5 år senare har snart båda lagen lämnat Shl. Malmö har höjt budget ordenligt och vill vara med och kriga för att få chansen att spela bort sin shlstatus. Tycker det visar att pengar inte kan köpa framgång utan det kräves hårt arbete. Var spelarna kommer ifrån spelare heller ingen roll sålänge alla slåss för samma flagga.
I Växjö ser man ingen anledning att försöka hänga med i utvecklingen när klubben istället kan leda den, oavsett om Växjö spelar i Allsvenskan eller Shl.
Citera
2022-01-26, 22:15
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Så fantastiskt skönt att vi inte har några lillebror-71are här långre. Kom och tänka på sista meddelandet jag läste med KimpaKeps inför förra säsongen. Då tävlades det visst i vilka som hade flest svenska spelare i laget. Lillebrorare och Djurgårdare var extremt malliga. Nu 1,5 år senare har snart båda lagen lämnat Shl. Malmö har höjt budget ordenligt och vill vara med och kriga för att få chansen att spela bort sin shlstatus. Tycker det visar att pengar inte kan köpa framgång utan det kräves hårt arbete. Var spelarna kommer ifrån spelare heller ingen roll sålänge alla slåss för samma flagga.
I Växjö ser man ingen anledning att försöka hänga med i utvecklingen när klubben istället kan leda den, oavsett om Växjö spelar i Allsvenskan eller Shl.

Nu hallucinerar du igen.
Citera
2022-01-27, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Nu hallucinerar du igen.

Nej då. Mitch gör bra inlägg här i tråden tycker jag. Alltid rak och pang på.
Citera
2022-01-27, 07:59
Medlem
Citat:

Du hittar alltid ett sätt att otroligt enögt stötta Växjö oavsett situation, det är starkt.
Djurgården är faktiskt mesta mästare! 16 guld!
Nu hoppas vi alla att Djurgården klarar sig kvar, även om många är skadeglada upprör ett stockholmslag såpass i övriga sverige så att hockeysverige behöver Djurgården kvar i högsta ligan.
Om det blir så vete fasen, Timrå ser heta nu och bör va på väg om Malmö, men i hockey går det jäkligt snabbt.
Citera
2022-01-27, 08:22
Medlem
snurresprettiss avatar
Blir det några matcher idag? Enligt flashscore så skall det spelas 2 matcher om dom inte hinner avbrytas.
Väntar snarare bara på när det blir fulla omgångar så det blir mer intressant att följa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in