2022-01-25, 11:12
Medlem
refsps avatar
Det där brottsmålet har ju inget som helst med dessa att göra? Två helt okända västkustare som står som tilltalade.

Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Brottsmålsnummer: B 13928-21

Hur begär man ut handlingarna?
Citera
2022-01-25, 12:34
Medlem
refsps avatar
Ok, så en helt ny användare droppar L*tborn i Mavshak-tråden, en annan användare droppar ett brottsmålsnummer som inte har något med Litborn eller hans bolag att göra. Och då börjar ryktesspridningen vilket sammanfaller med att börsen dalar 5% och vips har börsvärdet på ett av hans bolag halverats.

Vackert.
Senast redigerad av refsp 2022-01-25 kl. 12:56.
Citera
2022-01-25, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Det där brottsmålet har ju inget som helst med dessa att göra? Två helt okända västkustare som står som tilltalade.

Har du frågat vid rätt tingsrätt?

Eller gäller målet insiderbrott i det med västkustarna?
Citera
2022-01-25, 14:28
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forcod
Har du frågat vid rätt tingsrätt?

Eller gäller målet insiderbrott i det med västkustarna?

Jag har frågat rätt tingsrätt (Stockholms), fått ut handlingarna och kunnat bekräfta att det rör ett insiderbrott begånget av två västkustare med helt andra namn än de som spekulerats i i denna tråd. Det är även en annan åklagare och andra ombud än de som har uppgivits i Expressen-artikeln.
Senast redigerad av refsp 2022-01-25 kl. 14:30.
Citera
2022-01-25, 15:26
Medlem
Citat:
Ok, så en helt ny användare droppar L*tborn i Mavshak-tråden, en annan användare droppar ett brottsmålsnummer som inte har något med Litborn eller hans bolag att göra. Och då börjar ryktesspridningen vilket sammanfaller med att börsen dalar 5% och vips har börsvärdet på ett av hans bolag halverats.

Vackert.
Att det handlar om Jonas finns det inga tvivel om men sen vilket av alla hans bolag det handlar om är väldigt osäkert - hade mitt bolagsvärde halverats för något falskt rykte hade jag gått ut med en förklaring att detta absolut inte stämmer men det är tyst som i graven
Citera
2022-01-25, 15:38
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFjallet
Att det handlar om Jonas finns det inga tvivel om men sen vilket av alla hans bolag det handlar om är väldigt osäkert - hade mitt bolagsvärde halverats för något falskt rykte hade jag gått ut med en förklaring att detta absolut inte stämmer men det är tyst som i graven

Håller med om rationalen, skulle dock gärna vilja se belägg för dina påståenden.
Citera
2022-01-25, 15:49
Medlem
Varför tillsätter CR ventures tillförordnad VD idag?
CR VENTURES
CR Ventures slutför förvärvet av Curira Group, Mathias Blomberg blir ny tillförordnad vd (Finwire)
2022-01-25 12:40
CR Ventures har slutfört förvärvet av Curira Group som är verksamt inom personlig assistans. Det framgår av pressmeddelande.

Styrelsen har i samband med slutförandet av förvärvet beslutat att tillsätta Mathias Blomberg, ordförande i Curira Group, som ny tillförordnad vd för CR Ventures. Arbetet med att rekrytera en ny vd har påbörjats och förväntas kunna kommuniceras i samband med årsstämman
Citera
2022-01-25, 17:08
Medlem
refsps avatar
Var frågan retorisk eller undrar du på riktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Varför tillsätter CR ventures tillförordnad VD idag?
CR VENTURES
CR Ventures slutför förvärvet av Curira Group, Mathias Blomberg blir ny tillförordnad vd (Finwire)
2022-01-25 12:40
CR Ventures har slutfört förvärvet av Curira Group som är verksamt inom personlig assistans. Det framgår av pressmeddelande.

Styrelsen har i samband med slutförandet av förvärvet beslutat att tillsätta Mathias Blomberg, ordförande i Curira Group, som ny tillförordnad vd för CR Ventures. Arbetet med att rekrytera en ny vd har påbörjats och förväntas kunna kommuniceras i samband med årsstämman
Citera
2022-01-25, 21:14
Medlem
Citat:
Var frågan retorisk eller undrar du på riktigt?

Jag är något skeptisk för det är så tyst vem som blivit anhållen men sammanträffanden verkar ske mitt i spekulationer på nätforum. Bästa vore att gå ut och bekräfta eller dementera.
Citera
2022-01-25, 21:23
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Jag är något skeptisk för det är så tyst vem som blivit anhållen men sammanträffanden verkar ske mitt i spekulationer på nätforum. Bästa vore att gå ut och bekräfta eller dementera.

Vore det inte rätt stört om en vd för ett börsnoterat bolag ska behöva dementera vad en (1) anonym användare på Flashback påstår? 😂
Citera
2022-01-26, 06:05
Medlem
Citat:
Vore det inte rätt stört om en vd för ett börsnoterat bolag ska behöva dementera vad en (1) anonym användare på Flashback påstår? 😂

Visserligen men vad denne spridit har ju gett kurserna stryk, förutom att CR återhämtade sig lite igår då. Florerar ju heljvilt även i discordgrupper.
Citera
2022-01-26, 08:52
Medlem
L*tborn lämnar styrelseuppdrag idag i minst två bolag kom det meddelande om nu. Av personliga skäl. Sammanträffande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in