2022-01-24, 15:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg lurer virkelig på hvem som tok avgjørelsen om å publisere det brevet, og hvorfor.
Det må ha vært gode grunner til at det ikke ble sendt til riksadvokaten. Hva skal så
hensikten med å offentliggjøre brevet egentlig være? Det er jo ingenting ved det brevet
som gir noe positivt inntrykk av familien! Spesielt er det også at datteren insinuerer at hun
egentlig burde hatt en egen advokat. Det har jeg tenkt hele tiden, hvorfor tre voksne
mennesker skal ha felles bistandsadvokat. "Barna", liksom. De er myndige og har hvert sitt liv.
Holden var bistandsadvokat for hele familien da brevet ble skrevet. Kan han ha frarådet
å sende det? Kihle var bistandsadvokat da det ble publisert. Hvis han har rådet dem til
å publisere brevet, hva har hensikten vært? "Avsløre" politiet?
Det hele fremstår ganske hodeløst, og veldig lite taktisk.

Når det gjelder Rotary-koblingen tenker jeg at det ikke ligger mer der enn at TH kan
ha venner i klubben som kanskje støtter ham. Ser bl.a. at redaktøren St*redal som
skrev en liten forsvarstale for TH har holdt foredrag for Skedsmo Rotary i 2003.

Skjønner at det kan være fristende å se for seg store komplotter, men jeg synes
det blir avsporing når man ikke har noe mer konkret.

Når det er sagt, så er det jo litt spennende at en av de få norske eierne av
samme BMW-modell som ble observert i Ås, bor i Lier og er venner på facebook
med Holden og flere i hans familie.

Mange rare tilfeldigheter i denne saken.

Forklaringen på hvorfor brevet ikke ble sendt skal være at de hadde fått garantier fra politiet på at saken var nær en løsning. Men jeg får ikke denne forklaringen til å henge på greip.
Jeg tror dette brevet er laget som en ren forhåndsprosedering, og at TV2 har blitt brukt til dette.
Hvordan dette har foregått bak kulissene vet jeg ikke. Om det er THs kontakter, eller manipulasjon, eller om han rett og slett har betalt TV2 si 100.000 for å legge dette brevet inn på deres nettsider sånn at hele Norge kan lese det.
Brevet skal vel lage et inntrykk av at politiet er slemme og manipulative og at økenavnet til Anne bare var rent oppspinn. Ja, hun ble vel kalt for et eller annet; nullet, eller hva det var, og antakeligvis uten at barna forsto hva ordet betydde.
Tror det var slik at Holden fremsto som bistandsadvokat for familien, men på papiret var han bare bistandsadvokat for TH. For han kunne jo ikke være bistandsadvokat for barna samtidig som at TH ble arrestert. For Holden skjønte jo at på et punkt kom den, at TH kom til å bli siktet.
Merkelig med denne Kihle, men jeg får følelse av at det er den ene datteren som styrer denne advokaten. For vi har jo lest flere ganger at Kihle sier at barna tror, barna mener, og barna er sikker på...osv..

Ja, så du fant at Ma#gne Sto#redal er i Rotary. Ja, jeg skjønte at det måtte være en eller annen kobling mellom de to. Han var ikke så nøytral som han fremstilte det som i den artikkelen som Sandemose linket til. Han nekter altså sine journalister å være i nærheten av S4, og han har kontaktet media rundt omkring om å ikke gjøre egne undersøkelser i saken.
Han er tidligere redaktør av Romerikets Blad.
Bjø#rnar Borl#aug eide tidligere Romeriksen, som ble solgt til Romerikets blad, så den kan være en kobling også her i tillegg til dette med Rotary.

Ja, mye rare tilfeldigheter. Men man må være forsiktig med konspirasjonsteorier.
Heller basere seg på rene fakta og ikke ta det for langt. At TH er losjemedlem betyr ikke at brødrene hans der har hjulpet han med drap, selv om det faktisk kan være en mulighet for det.
Citera
2022-01-24, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg har også tenkt tanken på manipulering.
GM har planlagt i 4 mnd + og har hatt gode muligheter til å sørge for tilfeldige møter med AEH når hun lufter hunden.
Presentere seg som ny i nabolaget og ventende valpekjøper.
Det vil gjøre det lettere å aksjonere, hun vil ha lavere guard og vil kunne slippe inn GM og snu ryggen til han.

Til alle dere med diagnoser som vanker her i mangel av annet å gjøre så kan dette også gjelde en GM innleid av TH, så blir det litt lettere for dere å tåle innlegget.
RF-saken viser at en manipulativ kidnapper, som ikke benytter fysisk vold, klarer å holde sine ofre lenge levende. Ett av RFs kidnappingsofre kom hjem igjen etter 9 år.
Citera
2022-01-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Forklaringen på hvorfor brevet ikke ble sendt skal være at de hadde fått garantier fra politiet på at saken var nær en løsning. Men jeg får ikke denne forklaringen til å henge på greip.
Jeg tror dette brevet er laget som en ren forhåndsprosedering, og at TV2 har blitt brukt til dette.
Hvordan dette har foregått bak kulissene vet jeg ikke. Om det er THs kontakter, eller manipulasjon, eller om han rett og slett har betalt TV2 si 100.000 for å legge dette brevet inn på deres nettsider sånn at hele Norge kan lese det.
Brevet skal vel lage et inntrykk av at politiet er slemme og manipulative og at økenavnet til Anne bare var rent oppspinn. Ja, hun ble vel kalt for et eller annet; nullet, eller hva det var, og antakeligvis uten at barna forsto hva ordet betydde.
Tror det var slik at Holden fremsto som bistandsadvokat for familien, men på papiret var han bare bistandsadvokat for TH. For han kunne jo ikke være bistandsadvokat for barna samtidig som at TH ble arrestert. For Holden skjønte jo at på et punkt kom den, at TH kom til å bli siktet.
Merkelig med denne Kihle, men jeg får følelse av at det er den ene datteren som styrer denne advokaten. For vi har jo lest flere ganger at Kihle sier at barna tror, barna mener, og barna er sikker på...osv..

Ja, så du fant at Ma#gne Sto#redal er i Rotary. Ja, jeg skjønte at det måtte være en eller annen kobling mellom de to. Han var ikke så nøytral som han fremstilte det som i den artikkelen som Sandemose linket til. Han nekter altså sine journalister å være i nærheten av S4, og han har kontaktet media rundt omkring om å ikke gjøre egne undersøkelser i saken.
Bjø#rnar Borl#aug eide tidligere Romeriksen, som ble solgt til Romerikets blad, så den kan være en kobling også her i tillegg til dette med Rotary.

Ja, mye rare tilfeldigheter. Men man må være forsiktig med konspirasjonsteorier.
Heller basere seg på rene fakta og ikke ta det for langt. At TH er losjemedlem betyr ikke at brødrene hans der har hjulpet han med drap, selv om det faktisk kan være en mulighet for det.

Har selv vært med i Rotary og det var først om fremst en forening hvor man delte informasjon fra eget liv/arbeidsliv med andre, eller hentet andre foredragsholdere uten i fra. I tillegg var det fokus på ulike veldedige aktiviteter. Men ikke stedet for komplotter eller "beskyttende hender"
Citera
2022-01-24, 16:16
Medlem
Slettsnokens avatar
Du verden… her var det visst noen som ble tråkket på tærne.
Citera
2022-01-24, 16:21
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth

Spørsmålet mitt er hva slags hensikt det i utgangspunktet skulle ha å sende et
slikt brev til riksadvokaten. Det er nærliggende å tro at Holden har frarådet dem
å sende brevet, da det sannsynligvis ikke ville tjent noen hensikt overhodet.
Viktig å huske at det ble skrevet på et tidspunkt der TH ikke ennå var formelt mistenkt.
Men formuleringen i brevet tilsier at det er skrevet av noen som føler seg mistenkt.
TH var vel langt på vei klar over at det var ham politiet hadde i søkelyset.

Jeg tenker jo at valget om å publisere brevet var en slags "knee jerk"-reaksjon på siktelsen.
Her mener jeg TH har hatt et ord med i laget.

Når det gjelder muligheten for et "Rotary-komplott" tror jeg at dersom det var slik, ville
det aldri kommet noen siktelse mot TH i utgangspunktet. TH er Rotary-medlem, men
det er nok ikke i foreningens interesse å ha drapsmistenkte i sine rekker.
Citera
2022-01-24, 16:26
Medlem
Legokatts avatar
Jeg mener selvsagt at AEH var et offer, som jeg har forklart tidligere. Hvis noen manipulerte henne for egen vinnings skyld, eller en annen grunn, var hun også et offer. Det er dessverre ikke første gang at noen med familie forsvinner og det er tragisk.

Til dere som er sikker på at TH er skyldig er det heller ikke noe som står i veien for at medhjelper / innleid kunne være en person som benyttet manipulasjon / svindel for å hente AEH.

En slik type GM forklarer uansett at AEH trodde hun måtte slippe inn personen som ankom den dagen. Det var ingen tegn til innbrudd, ergo AEH slapp inn personen frivillig, ergo hun hadde hatt kontakt med personen tidligere.

Et poeng er at en slik type GM kan passe inn i flere hypoteser.
Citera
2022-01-24, 16:27
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
RF-saken viser at en manipulativ kidnapper, som ikke benytter fysisk vold, klarer å holde sine ofre lenge levende. Ett av RFs kidnappingsofre kom hjem igjen etter 9 år.
Ja, en slik type GM kan også passe inn med krypto-opplegg. Det er noen som gjør alt de kan for ikke å bli gjennomskuet. Da kan det hende de har erfaring med svindel / bedrag / manipulasjon på ulike måter tidligere.

Det er tross alt to vitner som mener de har sett AEH i en BMW på Ås. Ikke umulig at det var AEH som satt i den bilen på vei til et ukjent sted.
Citera
2022-01-24, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg mener selvsagt at AEH var et offer, som jeg har forklart tidligere. Hvis noen manipulerte henne for egen vinnings skyld, eller en annen grunn, var hun også et offer. Det er dessverre ikke første gang at noen med familie forsvinner og det er tragisk.

Til dere som er sikker på at TH er skyldig er det heller ikke noe som står i veien for at medhjelper / innleid kunne være en person som benyttet manipulasjon / svindel for å hente AEH.

En slik type GM forklarer uansett at AEH trodde hun måtte slippe inn personen som ankom den dagen. Det var ingen tegn til innbrudd, ergo AEH slapp inn personen frivillig, ergo hun hadde hatt kontakt med personen tidligere.

Enig så langt at vedkommende der kørte af gangvejen, var en AE kendte, og havde en undskyldning for at komme kørende fra gangvejen. Og enig i at hun var manipuleret til at tro på, at vedkommende ville hende det godt, uanset hvem der står bag. For hun har helt sikkert kendt sin GM.
Citera
2022-01-24, 17:00
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Spørsmålet mitt er hva slags hensikt det i utgangspunktet skulle ha å sende et
slikt brev til riksadvokaten. Det er nærliggende å tro at Holden har frarådet dem
å sende brevet, da det sannsynligvis ikke ville tjent noen hensikt overhodet.
Viktig å huske at det ble skrevet på et tidspunkt der TH ikke ennå var formelt mistenkt.
Men formuleringen i brevet tilsier at det er skrevet av noen som føler seg mistenkt.
TH var vel langt på vei klar over at det var ham politiet hadde i søkelyset.

Jeg tenker jo at valget om å publisere brevet var en slags "knee jerk"-reaksjon på siktelsen.
Her mener jeg TH har hatt et ord med i laget.

Når det gjelder muligheten for et "Rotary-komplott" tror jeg at dersom det var slik, ville
det aldri kommet noen siktelse mot TH i utgangspunktet. TH er Rotary-medlem, men
det er nok ikke i foreningens interesse å ha drapsmistenkte i sine rekker.

Ja, tror nok også at TH har hatt helt eller delvis regi av det brevet.
Tror nok også at TH har visst om at de mistenkte han. Det skjønte han nok når de tok hull på isen i januar 2019, om ikke enda tidligere. TH har jo spurt rett ut om de mistenkte han, og at han følte det slik, men han fikk ikke noe svar. I NRK-intervjuet gliser han og sier at det kom som et kjempesjokk at politiet hadde siktet han, og at han hadde hatt et godt forhold til politiet. Bare skuespill.
Nei vet ikke hvilken hensikt det brevet skulle ha, hvis det i det hele tatt skulle sendes. Kanskje noen slags forhåndsprosedering eller påvirkningskraft. Og man kan jo undre seg over hvorfor det ikke ble sendt. Du har kanskje et poeng ang Rotary. Han ville kanskje ikke bli siktet i utgangspunktet hvis de hadde noen påvirkningskraft. De vil vel ikke ha alle og enhver med som medlem. Men da er det jo rart hvis han fortsatt er medlem. Men de kanskje tenker at man er uskyldig inntil en evt dom.
Citera
2022-01-24, 17:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Har selv vært med i Rotary og det var først om fremst en forening hvor man delte informasjon fra eget liv/arbeidsliv med andre, eller hentet andre foredragsholdere uten i fra. I tillegg var det fokus på ulike veldedige aktiviteter. Men ikke stedet for komplotter eller "beskyttende hender"

nåja.
Citera
2022-01-24, 17:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

En "selger", et "bud" eller familiemedlem/venn av familien.
Evt. noen som tok seg inn via stigen og altanen på baksiden.
Eller en som hadde nøkkel og låste seg inn.
Citera
2022-01-24, 17:39
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
En "selger", et "bud" eller familiemedlem/venn av familien.
Evt. noen som tok seg inn via stigen og altanen på baksiden.
Eller en som hadde nøkkel og låste seg inn.
Uansett hvem som står bak vet om bil kl 07.56 / 08.56

Hvordan tenker du at plottet henger sammen hvis det er slik at alle telefonsamtaler / SMS er ekte slik det er opplyst i media.

Tyder det ikke på at at en GM var sammen med AEH da disse anropene / SMS ble utført?
Senast redigerad av Legokatt 2022-01-24 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in