2022-01-24, 14:56
Medlem
Funderar på att införskaffa mig en hårklippare (hårtrimmer) och börja klippa mig själv hemma. Känner mig alltid lika obekväm hos frisören och skulle vara kul om det gick att få till ett bra resultat på egen hand istället, Tänkte att man kunde klippa sig hos frisören en gång till och använda den klippningen som mall när det börjar växa ut.

Någon som gett sig på detta? Dela gärna med er av erfarenheter, goda såväl som dåliga.
Citera
2022-01-24, 15:04
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Innan du köper en trimmer så bör du veta att den inte KLIPPER.

Trimma eller raka. Du bör nog köpa en sax.
Citera
2022-01-24, 15:07
Medlem
borrizs avatar
Jag är nöjd med min trimmer, dock handlar det inte om någon frisyr utan jag kör snagg (2-3 mm).
Skall du skapa en frisyr på egen hand som du skrev, så krävs det mycket vana för att få håret jämnt,
Citera
2022-01-24, 15:17
Medlem
maxatdunders avatar
Har klippt mig själv säkert 50 gånger, det är väldigt enkelt men såklart kan de 2-3 första gångerna bli lite fel men felmarginalerna är generösare när man har kort hår.
Citera
2022-01-24, 15:22
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Jag kör med en Philips hårtrimmer. 2,8 cm över hela skallen. Sen låter jag det växa på hjässan, men rakar ett par gånger i månaden samma längd 2.8 cm vid sidorna och baksidan av skallen. Trivs bra med detta. Det blir snyggt och dessutom väldigt lätt att tvätta/torka.
Citera
2022-01-24, 15:23
Medlem
Milton.Millss avatar
Bara att köra. Jag har klippt mig själv sedan 14 månader tillbaka och det fungerar finfint. Införskaffa en trimmer i 799 kr-klassen och uppåt bara så slipper du få ren skit som havererar efter ett halvår.
Citera
2022-01-24, 15:32
Medlem
sneebeens avatar
Köp en Moser så får du en riktig trimmer med riktiga skär inga plåtbitar som många trimmers har, kör själv en sådan här : https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3601164

Bra batteritid säkert 45-60 min samt att den inte sackar när du kör i håret, helnöjd med min haft den i 3 år och aldrig krånglat väl värd pengarna.

Oster är också riktigt bra kvalite då frisörer ofta använder det märket.
Senast redigerad av sneebeen 2022-01-24 kl. 15:35.
Citera
2022-01-24, 15:35
Medlem
Utmärkt, tack för svar. En Moser får det bli.
Citera
2022-01-24, 18:54
Medlem
Jadå det går bra, finns många videos på youtube hur man kan göra
https://www.youtube.com/watch?v=eUwR_CbezmQ

Men en varning...ta det försiktigt, väldigt lätt att man trimmar för mycket på något ställe på huvudet, det syns direkt.
Citera
2022-01-24, 19:42
Medlem
Dorniers avatar
Jag använder en Flowbee, det är en trimmer man kopplar till dammsugaren. Det låter kanske löjligt men det funkar mycket bra. Hatar också att springa till nån frisör som ändå inte klipper så man blir nöjd. Flowbee plus en vanlig trimmer för nacken och vid öronen har jag använt i flera år nu. Väldigt smidigt (och billigt i längden). Man slipper också den där nyklippta looken man gärna får när man varit hos frisören.
Citera
2022-01-24, 19:49
Medlem
Dorniers avatar
Skådisen George Clooney använder också Flowbee.

Go with the Flowbee: George Clooney reveals how he cuts his hair
Citera
2022-01-24, 21:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Trimmat mig själv i över 10 år. Sparat hur mycket pengar som helst på att inte gå till frisören. 350-400,-/gång, 10 ggr/år blir ju 35-40.000,.- i insparade pengar. Var ju dessutom inte alltid nöjd när jag gick från frisören heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in