Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
En del irriterar sig på att Kane fick sitt mål bortdömt. Vilket jag förstår. Väldigt billig. Å andra sidan ser vi det i alla matcher. Försvarare är väldigt "duktiga" på att falla så fort en anfallare gör kontakt med dom, och oftast blåser domarna. Men samtidigt så har jag sett spelare få rött kort för samma typ av tackling som Doherty gjorde men där man idag valde att inte byta färg på kortet efter VAR. Så det "jämnade" väl ut sig
Doherty skulle åkt ut. Otroligt vårdslöst.
Jag köper att Kane får målet bortdömt. Knuffen är - utöver onödig, så ger den Kane två stora fördelar. Dels lyckas han sätta Thiago ur spel (jag tror inte Thiago filmar, jag tror den lilla knuffen kommer i fel läge och sabbar hans balans totalt, sen överdriver han såklart när han väl tappat balansen), dels får han själv tillbaka sin balans snabbare och kan göra målet. Så, fair att döma bort.
Japp, jag fortsätter jobba på min status som trådens tristaste paragrafryttare.
Undra om Hakim Ziyech tyckte det var en personlig revansch idag?
Bakgrund: Algeriet, regerande AFCON-mästare från 2019 och med 35 raka landskamper utan förlust i rad (rekordet är Italien på 37, Brasilien 36) - brakade ut ur AFCON i torsdags efter ett horribelt gruppspel där man bara tagit en pinne. Kryss mot Sierra Leone, förlust (!) mot Ekvatorialguinea och sen respass mot Elfenbenskusten, så var det färdigspelat för denna turnering.
Varför inte Ziyech var med?
Citat:
In September 2021, Ziyech was omitted from the national team squad due to a poor attitude, having previously refused to play, citing an injury. Manager Vahid Halilhodzic said “For the first time in my coaching career, I saw a national team player who doesn’t want to train and claims to be injured, although tests have shown he can play. I won’t tolerate it”.[91] Ziyech was then also left out of Morocco’s 2021 Africa Cup of Nations squad. [92]
Istället får algeriska fotbollsfans se Ziyech sätta ett magiskt skott idag.
....och exakt HÄR insåg jag mitt misstag, att Ziyech är marockan, inte algerier.
Här satt man som värsta journalisten, hur nöjd med vinkeln som helst, och blandade ihop Marocko och Algeriet. Marocko går rätt bra i AFCON. Epic fail! Tänkte redigera bort det, men det blev roligare att låta det stå.
----------
Åter till regler: nej, Liverpools straff idag var väldigt billig. Kan inte se varför den står efter dubbel VAR-granskning. Jota springer ju i princip in i Guaita. Ingen straff i min bok.