2022-01-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Blir inget CL för Gunners denna säsongen vartfall
Experten säger annat. Gunners är.ju Europas bästa lag just nu.
Citera
2022-01-23, 17:32
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Experten säger annat. Gunners är.ju Europas bästa lag just nu.
Japp dom är Europas bästa Arsenal
Citera
2022-01-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Japp dom är Europas bästa Arsenal
Kan inte ens slå självaste Burnley
Citera
2022-01-23, 17:56
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Kan inte ens slå självaste Burnley
FAKTA!
Citera
2022-01-23, 19:10
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Det hör väl till vanligheterna?
Citera
2022-01-23, 19:58
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej de flesta här tänker likadant ,inklusive dig .
Blev det jobbigt att någon hann citera dig innan du raderade inlägget? Du är en sorglig ursäkt till människa som får Generalen själv att framstå som en sund och briljant skribent.
Citera
2022-01-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Blev det jobbigt att någon hann citera dig innan du raderade inlägget? Du är en sorglig ursäkt till människa som får Generalen själv att framstå som en sund och briljant skribent.
Jasså du ser vad jag skriver innan jag äns skrivit de?
Citera
2022-01-23, 22:04
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Conte har hyllats i Spurs. Och inte konstigt det efter 10 raka utan förlust i Premier League där man gått till att ha pole position i kampen om fjärdeplatsen poängmässigt. Men Spurs fansen fick smaka på det negativa med Conte ikväll. En extremt duktig, men också extremt feg/defensiv tränare. Hur man nu vill kalla det. 6 förvarare på planen och en taktik som från minut 1 sa att man var där för att försvara sig till 0-0, med en förhoppning om något turligt mål på kontring eller tillfälligheter. Bollinnehavet tills Chelsea gjorde mål var 75-25. Finns ingen anledning att vara så underlägsna. Nu jämnade det ut sig något till 65-35, men jämför det med vad Brighton hade mot Chelsea på Stamford Bridge. 52 %. Leeds lyckades med 42% bollinnehav. Och det är tre matcher under kort tid som Spurs spelat exakt samma spel mot Chelsea och förlorat. Har ju varit mycket snack efter både Mourinho och Nuno att man vill ha tillaka sitt "roliga" Spurs. Men det får man fortsätta vänta på ett tag till......

En del irriterar sig på att Kane fick sitt mål bortdömt. Vilket jag förstår. Väldigt billig. Å andra sidan ser vi det i alla matcher. Försvarare är väldigt "duktiga" på att falla så fort en anfallare gör kontakt med dom, och oftast blåser domarna. Men samtidigt så har jag sett spelare få rött kort för samma typ av tackling som Doherty gjorde men där man idag valde att inte byta färg på kortet efter VAR. Så det "jämnade" väl ut sig

Kikade också på Contes matcher med Spurs i PL och man har ärligt talat haft ett väldigt enkelt schema so far. Chelsea matcherna är egentligen första gången man mött bättre motstånd och då har man varit helt chanslösa.
Citera
2022-01-23, 23:07
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Det är som vanligt då.
Citera
2022-01-23, 23:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
En del irriterar sig på att Kane fick sitt mål bortdömt. Vilket jag förstår. Väldigt billig. Å andra sidan ser vi det i alla matcher. Försvarare är väldigt "duktiga" på att falla så fort en anfallare gör kontakt med dom, och oftast blåser domarna. Men samtidigt så har jag sett spelare få rött kort för samma typ av tackling som Doherty gjorde men där man idag valde att inte byta färg på kortet efter VAR. Så det "jämnade" väl ut sig

Doherty skulle åkt ut. Otroligt vårdslöst.
Jag köper att Kane får målet bortdömt. Knuffen är - utöver onödig, så ger den Kane två stora fördelar. Dels lyckas han sätta Thiago ur spel (jag tror inte Thiago filmar, jag tror den lilla knuffen kommer i fel läge och sabbar hans balans totalt, sen överdriver han såklart när han väl tappat balansen), dels får han själv tillbaka sin balans snabbare och kan göra målet. Så, fair att döma bort.

Japp, jag fortsätter jobba på min status som trådens tristaste paragrafryttare.

Undra om Hakim Ziyech tyckte det var en personlig revansch idag?

Bakgrund: Algeriet, regerande AFCON-mästare från 2019 och med 35 raka landskamper utan förlust i rad (rekordet är Italien på 37, Brasilien 36) - brakade ut ur AFCON i torsdags efter ett horribelt gruppspel där man bara tagit en pinne. Kryss mot Sierra Leone, förlust (!) mot Ekvatorialguinea och sen respass mot Elfenbenskusten, så var det färdigspelat för denna turnering.

Varför inte Ziyech var med?

Citat:
In September 2021, Ziyech was omitted from the national team squad due to a poor attitude, having previously refused to play, citing an injury. Manager Vahid Halilhodzic said “For the first time in my coaching career, I saw a national team player who doesn’t want to train and claims to be injured, although tests have shown he can play. I won’t tolerate it”.[91] Ziyech was then also left out of Morocco’s 2021 Africa Cup of Nations squad. [92]

Istället får algeriska fotbollsfans se Ziyech sätta ett magiskt skott idag.

....och exakt HÄR insåg jag mitt misstag, att Ziyech är marockan, inte algerier.

Här satt man som värsta journalisten, hur nöjd med vinkeln som helst, och blandade ihop Marocko och Algeriet. Marocko går rätt bra i AFCON. Epic fail! Tänkte redigera bort det, men det blev roligare att låta det stå.

----------

Åter till regler: nej, Liverpools straff idag var väldigt billig. Kan inte se varför den står efter dubbel VAR-granskning. Jota springer ju i princip in i Guaita. Ingen straff i min bok.
Citera
2022-01-24, 06:44
Medlem
Liverpools straff var väldigt billig (Alan Shearer var rasande i studion och totalsågade VAR och domaren), men Liverpool hade förmodligen vunnit ändå. Trist för spänningen i slutet på den matchen dock.

Kanes mål kan man absolut döma bort, det finns en knuff där, men borde inte då Thiagos mål dömas bort också då han ger en kraftigare knuff på försvararen när frisparken slås?
Aja Chelsea vinner rättvist där med.

I stort sett en väldigt bra helg med United-ögon sett rent resultatmässigt. Man spelar verkligen inte det bästa spelet av de lagen som är med i topp-4 racet. Men kan Ralf sätta försvarsspelet (tycker det ändå ser bättre och bättre ut, men från en väldigt låg nivå) och ta små steg med anfallsspelet samtidigt som spelarna kan hitta den individuella briljansen som räddade Ole så många gånger, så är det ju fullt möjligt med CL-spel nästa år.
Citera
2022-01-24, 07:03
Medlem
goseigens avatar
Känns bra för ligans skull att Southampton tog en poäng mot Man C.

Bottenstriden är spännande också och det är svårt att avgöra vilket av de fyra sista lagen som klarar sig kvar. Det skulle kunna bli fler också förstås, även om det är en lucka upp till Everton och Leeds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in