2022-01-23, 20:45
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Överdödlighet Europa

2016-02: liten eller ingen överdödlighet.
2017-02: Mycket stor överdödlighet i sydeuropa pga influensa. Även centraleuropa.
2018-02: Mycket stor överdödlighet i Spanien, UK och delar av sydeuropa.
2019-02: Något hög överdödlighet i sydeuropa.
2020-02: Relativt låg överdödlighet. Lätt överdödlighet i Spanien och Portugal.
2021-02: Mycket hög överdödlighet Portugal och England. Relativt hög överdödlighet syd/centraleuropa.
2022-02: Ingen eller väldigt liten överdödlighet i hela Europa.

Källa: Euromomo.
Oavsett dina källor till överdödligheten i världen:
Hur motiverar du Sveriges 15' dödsfall mot Norges bråkdel? Slumpen va?
Citera
2022-01-23, 20:46
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Utmattningssyndrom under en pandemi, instängd i sin lägenhet två år. Få sociala kontakter. Inte så konstigt. Väldigt många som lär utnyttja detta fenomen också för sjukpenning. Jag tvivlar starkt på att detta är något större problem överhuvudtaget. Har aldrig hört en enda person i min omgivning som har "långtidscovid"
Att du tvivlar är ditt problem. Över 150.000 svenskar har åkt på skiten. Det låter underbart med utmattning och håravfall och
Citat:
Long COVID can affect nearly every organ system, with sequelae including respiratory system disorders, nervous system and neurocognitive disorders, mental health disorders, metabolic disorders, cardiovascular disorders, gastrointestinal disorders, malaise, fatigue, musculoskeletal pain, and anemia
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Utmattningssyndrom under en pandemi, instängd i sin lägenhet två år. Få sociala kontakter. Inte så konstigt. Väldigt många som lär utnyttja detta fenomen också för sjukpenning. Jag tvivlar starkt på att detta är något större problem överhuvudtaget. Har aldrig hört en enda person i min omgivning som har "långtidscovid"

Får man fråga hur många "kompisar" du har? Har du några vänner öht IRL? Hur stor är familjen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej inte tusentals men fler än 10 stycken.

Skitsnack. Dina anekdoter betyder ingenting.

Citat:
Men nu är vi på idiotnivån som vi var på i februari 2020 när jag skulle bevisa att även ickekineser kunde bli sjuka av covid.
Det är irrelevant för det har inte gått tillräckligt med tid än. Omicron slog inte förrän förra månaden. Deltan härjade i mer än ett år.

Du drivs av en agenda, det är därför du inte är villig att ge upp. Om så en person hamnade på IVA om Omicron skulle du peka på det och skrika för full hals och krävs massvaxxning och lockdowns. Det börjar bli riktigt tramsigt nu. Börjar undra vilka som är foliehattarna och 5G-tomtarna nu alltså.
Citera
2022-01-23, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att postcovid är vanligare bland folk som inte är vaccinerade.

Vaccin stoppar ingen från att bli sjuk i Omicron överhuvudtaget så det är ett orimligt påstående.
Citera
2022-01-23, 20:49
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Vaccin stoppar ingen från att bli sjuk i Omicron överhuvudtaget så det är ett orimligt påstående.
Fast det där är ju ren lögn, och det vet du oxå eller hur?
Kom inte med så förbannat korkade uttalanden, dina medsystrar skäms över dig
Tveklöst är vaccinen mindre verksamma mot Omikron och det är ju bara logiskt eftersom det är typ fjärde mutationen och vaccinen togs inte fram för Omikron. Men sitt för fan inte och säga att vaccinen stoppar INGEN från att bli sjuk i det. Fjant.
Citera
2022-01-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Att du tvivlar är ditt problem. Över 150.000 svenskar har åkt på skiten. Det låter underbart med utmattning och håravfall och

Har 150k svenskar åkt på utmattningssyndrom och håravfall pga covid? Varför hör man inte om detta hemska fenomen på gatan bland alla människor? Aldrig hört någonsin.

Miljoner har dött av influensa, fått svår lunginflammation och organskador till följd av IVA-vård. Vad ska du göra tänkte du? Berätta vilken din plan är nu?
Citera
2022-01-23, 20:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Skitsnack. Dina anekdoter betyder ingenting.

Men vi ska bygga vår nationalpolitik på dina?

Citat:
Du drivs av en agenda, det är därför du inte är villig att ge upp. Om så en person hamnade på IVA om Omicron skulle du peka på det och skrika för full hals och krävs massvaxxning och lockdowns. Det börjar bli riktigt tramsigt nu. Börjar undra vilka som är foliehattarna och 5G-tomtarna nu alltså.

Nej, jag skriker varken för massvaccineringar eller lockdowns. Jag söker evidensbaserad policy och det får man bara om man hämtar in data.
Citera
2022-01-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Fast det där är ju ren lögn, och det vet du oxå eller hur?
Kom inte med så förbannat korkade uttalanden, dina medsystrar skäms över dig
Tveklöst är vaccinen mindre verksamma mot Omikron och det är ju bara logiskt eftersom det är typ fjärde mutationen och vaccinen togs inte fram för Omikron. Men sitt för fan inte och säga att vaccinen stoppar INGEN från att bli sjuk i det. Fjant.

Men är du dum på riktigt? Halva sverige är sjuka i covid nu Om man utvecklar symtom har inte viruset lyckats infektera en eller? Haha, ok. Sist jag kollade hade till och med vaccinerade dött på IVA.
Citera
2022-01-23, 20:51
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Har 150k svenskar åkt på utmattningssyndrom och håravfall pga covid? Varför hör man inte om detta hemska fenomen på gatan bland alla människor? Aldrig hört någonsin.

Miljoner har dött av influensa, fått svår lunginflammation och organskador till följd av IVA-vård. Vad ska du göra tänkte du? Berätta vilken din plan är nu?
Nej det sa jag inte, men det är uppenbart att läsning inte är en av dina talanger. Läs vad jag både skrivit och länkat så har du själv svaret på frågorna du ställer, häftigt va?
Menar du att du tror jag har en plan för alla dina lösryckta påståenden? Vet inte om det är fascinerande eller idiotiskt av dig.
Citera
2022-01-23, 20:52
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Men är du dum på riktigt? Halva sverige är sjuka i covid nu Om man utvecklar symtom har inte viruset lyckats infektera en eller? Haha, ok. Sist jag kollade hade till och med vaccinerade dött på IVA.
Det är ju du som är dum på riktigt. Det jag skrev är sant, det du skrev är lögn.
Citera
2022-01-23, 20:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Tre doser ger ett ganska bra skydd mot insjuknande (över 70% i min åldersgrupp och över 85% mot sjukhusbehandling): https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2119270
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in