2022-01-23, 19:41
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoggie
Så med andra ord: Gå inte in med okända killar på toaletten för ifall du blir våldtagen kan det bli svårt att bevisa. Att reagera efteråt hjälper heller inte.

Nej, jag säger inte att tjejer får skylla sig själva men tyvärr ser världen ut så här. Jag skulle aldrig gå genom en gränd där det står flera personer och hänger.
Eller ha inte sex med män, var inte vän med män och vistas aldrig ensam med män? Är faktiskt inte större chans att bli våldtagen på en toalett än någon annanstans. De flesta våldtäkterna är inte överfallsvåldtäkter.

Men jag håller helt med dig om att risken borde vara högre om man hänger med kolatorskar som Josef. Själv önskar jag att mina döttrar kommer skaffa flickvänner. Det om något minskar den statistiska risken 🤷‍♀️
Citera
2022-01-23, 19:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Blåmärken i gommen av ett "stressat fylleknull"? Alltså sex ska inte ge skador. Då gör man något jävligt fel.

Ge dig nu.

När folk har sex berusade så ökar också risken för skador, alkohol torkar dessutom ut slemhinnorna. Alkohol dövar också smärta om man har sex packad och skador/friktion uppstår och många upptäcker inte det förrän efteråt när det börjar ömma.

Här är en intressant länk. Läs!

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/9-saker-som-sker-med-sexlivet-nar-du-dricker/
Citera
2022-01-23, 20:14
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ge dig nu.

När folk har sex berusade så ökar också risken för skador, alkohol torkar dessutom ut slemhinnorna. Alkohol dövar också smärta om man har sex packad och skador/friktion uppstår och många upptäcker inte det förrän efteråt när det börjar ömma.

Här är en intressant länk. Läs!

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/9-saker-som-sker-med-sexlivet-nar-du-dricker/
Du har redan länkat din skit artikel. Den enda källan är buzzfeed. Är ju inte så att 1177 håller med dig. Det är inte normalt med skador efter sex. Släpp det nu.
Citera
2022-01-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Lita på rättssäkerheten? Ja, vårat rättsystem är så säkert och rädd för att dömma fel så vi släpper mördare lösa på gatan. Detta är ju inget nytt, har du legat under en sten senaste 20 åren?
Med resonemanget "hellre fria än fälla" så KOMMER mördare, pedofiler och annat pack klara sig utan straff.
Och nej jag är ingen åklagare, och ja jag har läst abbes fup och dessutom lyssnat timtals på rättegångsmaterial från hans fall. Rätten kom fram till att abbe hade injicerat sin flickvän i halsen med narkotika, men kunde inte styrka vilken mängd han sprutat in och således kunde dom inte vara säker på att det var därför hon dog. Även fast dödsorsaken var en överdos. Hovrätten menade på att hon kunde ju ha orskat detta delvis själv, även om dom var enig att abbe faktiskt hade injicerat henne.
Men han kanske bara sprutade in tramadolen i hennes hals för att vara snäll med henne? *Tihihihihi*
Både Annie och tidigare flickvänner har anmält och dokumenterat skador på sin kropp som Abbe har tillfogat dom. Även massa textmeddelanden där han hotar dom till livet.
Men det är klart att vi ska lita på rättssäkerheten, han verkar ju vara en helylle-kille. Nästa gång du ska komma med pekpinnen kan du ju åtminstone sätta dig in i fallet, hade du läst på innan hade vi inte behövt ha den här skämmiga diskussionen. Ja, skämmigt från din sida alltså.

Har även läst denna fup fyi.
Något mer?

Jag vet inte vilken samhälle du vill leva i, men Jag vill inte leva i ett samhälle där staten har en sån makt att fälla personer hursomhelst. Dessutom anser Jag inte att "mördare" och "våldtäktsmän" går fria, utan att dom är osklydiga tills dom bevisas motsatsen i rättegång. Att du kallar dom "mördare" och "våldätksmän" är bara du som antar att dom har begått ett brott på dina subjektiva tolkningar. Om du inte litar på rättsäkerheten, ja då kan gå till en outtagen område ute i antarktis och skapa ett nytt land, som lever under din diktatur. Om du inte litar på rättsäkerheten i vissa enskilda brott, då kan Jag hålla med dig att sånna fall kan finnas. Men att generellt trycka ner "rättsäkerheten" som ett koncept är bara idiotiskt tycker Jag.

Jag har också läst en del av FUP:en i Abbes fall. Och det enda Jag kan säga att hon var en äcklig knarkare precis som han. Hon nämnde saker som "vill ha mer tramadol, orkar inte längre etc..." dessutom var hon också våldsam i relationen och skrek och kastade saker på honom. Oftas registrerar vi inte dessa saker som "våld" när en kvinna utför det på män. Men ska inte gå in i en rant om detta....

Jag litar i alla fall på rätt systement eftersom Jag har inte läst överdrivet mycket om detta fall. Om du tycker att du har gjort det då får det stå för dig. Men Jag litar hellre på rätten än din interpretation.
Citera
2022-01-24, 01:03
Medlem
oceandrives avatar
Eftersom inga bevis har presenterats på att han ska vara på fri fot så kan vi ju utgå ifrån att han är fortsatt häktad och kommer att dömmas för oaktsam våldtäkt.
Citera
2022-01-24, 10:48
Medlem
har fått svar från tingsrätten nu, dom meddelas 3 februari 11:00 vid stockholms tr
Citera
2022-01-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledningscentralen
har fått svar från tingsrätten nu, dom meddelas 3 februari 11:00 vid stockholms tr
har frågat om han är fortsatt frihetsberövad också

edit: fick svar att han inte är häktad längre
Senast redigerad av ledningscentralen 2022-01-24 kl. 11:15.
Citera
2022-01-24, 13:36
Medlem
Citat:

Citat:
har frågat om han är fortsatt frihetsberövad också

edit: fick svar att han inte är häktad längre

Sa ju det

Kan du lägga upp domen här när du fått den?
Citera
2022-01-24, 13:41
Medlem
oceandrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Frikännande dom enl hans vän.

Hans vän måste vara synsk då eftersom domen meddelas 3 februari...
Citera
2022-01-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Hans vän måste vara synsk då eftersom domen meddelas 3 februari...

Lutar åt frikännande dvs.
Citera
2022-01-24, 22:09
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Lutar åt frikännande dvs.

Nej, behöver det inte alls göra. Det kan också vara så att han blir dömd för ett kortare straff, häktning i väntan på dom används generellt sett bara när längre straff förväntas.
Citera
2022-01-24, 22:30
Medlem
kaktjuvens avatar
Läste fupen och jag gissar på att han frias.
Dels pga klamydian där hon testats positivt för genokocker eller vad hon nu hade men inte han.
Därefter att det är ord mot ord.
De hade sex och hon sa inte nej. Inget i hennes handlande visade på motstånd heller.
Hon bjöd in hnm till toan, red hnm och tog hans kuk i munnen. Fanns så många lägen hon kunde sagt nej eller avbrutit långt innan dem avbröt.

Tyvärr så tror jag att tönten frias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in