2022-01-21, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det kan mycket väl vara ryska drönare, men i så fall som en markering mot NATO att dom är medvetna om en ev false flag är I görningen.
Ah, nästan så man slår knut på sig själv nu när man ska hänga med i svängarna

På vilket sätt är NATO ett hot?
Citera
2022-01-21, 21:32
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
På vilket sätt är Ryssland uteslutet?

Som jag ser det är Ryssland uteslutet eftersom jag inte kan se någon vinst genom att skicka drönare över Sverige. Dessa drönare har dessutom haft som avsikt att synas.

Läste att Green Peace systematiskt flyger drönare över franska kärnkraftverk för att demonstrera hur dålig säkerheten är. Miljöaktivister tror jag är ursprunget i detta fall också
Citera
2022-01-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
1. Du kan inte jämföra hur Ryssland var efter Perestrojka och vad det har blivit nu. Och inte bara Moskva.
2. Jag bodde i Sverige i 15 år. Och jag vet att det under den här tiden har blivit bättre (ingenting) och vad som är värre (många saker).
Om du nu bodde i Sverige så många år så borde du ju kunna svara på ren svenska, eller?
Citera
2022-01-21, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Om du nu bodde i Sverige så många år så borde du ju kunna svara på ren svenska, eller?
Överraskande men nej. Min svenska är som bla bla bla. Alla 15 åren kommunicerade jag endast med rysktalande. Ock engelska. Jag pluggade ett halvår på SFI. Tyvärr.

Ny jag använder google-translate mär... Det är snabbare (det jag skrev shelf, utan hjalp av translator)
Citera
2022-01-21, 21:54
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Powe9e/wilhelm-agrell-troligen-en-stat-som-skickat-flygplansdronarna

”Liknar ryska påsken”. Tänkvärt.
Citera
2022-01-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ah, nästan så man slår knut på sig själv nu när man ska hänga med i svängarna

På vilket sätt är NATO ett hot?

Senaste gången USA gjorde en sorti med ett kärnvapenladdat flygplan var när dom bombade Hiroshima.
Det är nog mycket troligt att Ryssland såg detta som en krigshandling när USA gjorde denna sorti över Ukraina.
Efterspelet är drönare och militärförflyttningar osv från Rysslands sida. Enbart för att visa USA/NATO att dom inte kommer spela med i deras charad om nu NATO får för sig att ödelägga Europa och lägga skulden på Ryssland.
NATO är inte din vän. Det är kanske inte Ryssland heller, men dom är iaf inte styrda av judemaffian som spår i stjärnorna och leker hemliga sällskap och ordrar med egoistiska avsikter.
Ryssland kan mycket väl vara den beskyddare vi behöver här för att det inte ska bryta ut ett tredje världskrig.
Citera
2022-01-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Överraskande men nej. Min svenska är som bla bla bla. Alla 15 åren kommunicerade jag endast med rysktalande. Ock engelska. Jag pluggade ett halvår på SFI. Tyvärr.

Ny jag använder google-translate mär... Det är snabbare (det jag skrev shelf, utan hjalp av translator)
Ja då blir du ju trovärdig
Citera
2022-01-21, 22:12
Medlem
Citat:
Senaste gången USA gjorde en sorti med ett kärnvapenladdat flygplan var när dom bombade Hiroshima.
Det är nog mycket troligt att Ryssland såg detta som en krigshandling när USA gjorde denna sorti över Ukraina.
Efterspelet är drönare och militärförflyttningar osv från Rysslands sida. Enbart för att visa USA/NATO att dom inte kommer spela med i deras charad om nu NATO får för sig att ödelägga Europa och lägga skulden på Ryssland.
NATO är inte din vän. Det är kanske inte Ryssland heller, men dom är iaf inte styrda av judemaffian som spår i stjärnorna och leker hemliga sällskap och ordrar med egoistiska avsikter.
Ryssland kan mycket väl vara den beskyddare vi behöver här för att det inte ska bryta ut ett tredje världskrig.
Det var mycket text och lite innehåll. Kan du förtydliga varför NATO är ett hot mot Sverige?
Citera
2022-01-21, 22:23
Medlem
Citat:

Ännu ett trollkonto skapat av Ryssland. Vi går inte på det Putin.
Citera
2022-01-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Som jag ser det är Ryssland uteslutet eftersom jag inte kan se någon vinst genom att skicka drönare över Sverige. Dessa drönare har dessutom haft som avsikt att synas.

Läste att Green Peace systematiskt flyger drönare över franska kärnkraftverk för att demonstrera hur dålig säkerheten är. Miljöaktivister tror jag är ursprunget i detta fall också

Håller med, väldigt osannolikt att det skulle vara en koordinerad ’drönarattack’ ifrån ryssen. Men visst, vi kan låtsas som det om det ger lite extra pengar till försvaret. Perfekt läge att utnyttja masshysterin som msm skapat kring detta
Citera
2022-01-21, 22:40
Medlem
En spekulation eller alternativ analys om ni så vill. Det är så klart allvarligt om främmande makt ligger bakom. Syftet med detta inlägg är inte att förringa eller sprida vilseledande information utan att komma en förklaring som helt eller delvis kan förklara några av de observationer av drönare som rapporterats.

Civila drönare har länge oroat svenska försvaret. Enligt Transportstyrelsen finns närmare 400 000 civila drönare i Sverige. Alltså 400 000 drönare. En av de första observationerna av drönare som uppmärksammades i media var den som flög i området vid kärnkraftverket Forsmark (14/1-22) som ligger i Tierp i Uppsala län. Samma dag rapporterades det om norrsken (aurora borealis) över södra Sverige. Som ett exempel så hade SVT ett reportage med bilder från flera privatpersoner som visar att det var väldigt starkt norrsken i Uppsalaområdet. En bild som är inskickad är från Tierp.

Om Transportstyrelsens beräkning att det finns 400 000 drönare stämmer så kan man fundera över hur många av dessa drönare som upp i luften 14/1 för att filma norrsken? Detta sker samtligt som situationen mellan Ryssland och Ukraina har fått svenska förvaret att vara extra vaksamma över vad som händer i Östersjön. Kanske har det även gått ut information till kärnkraftverken att ha en extra beredskap?

En observation vid ett kärnkraftverk av en väktare får genomslag i media och sedan böjar alla se och rapporter in drönare. Anledningen till alla ser drönare är att fler drönare var upp i luften just då? Wilhelm Agrell som antagligen inte har tillgång till information som olika myndigheter har berättar för Aftonbladet att han ser ett "mönster" och menar det då måste vara en "organisation” eller ”stat" som ligger bakom och Sverige går från att ha letat minkar i Östersjön till att jaga främmande makts drönare i luften.

https://www.dn.se/vetenskap/norrsken-over-sodra-sverige/
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/norrsken-over-lanet-se-skimrande-bilder-fran-fenomenet
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/privatagda-dronare-oroar-forsvaret-rena-vilda-vastern/
https://www.dn.se/sverige/flygande-foremal-over-flera-karnkraftverk/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Powe9e/wilhelm-agrell-troligen-en-stat-som-skickat-flygplansdronarna
Citera
2022-01-21, 22:56
Medlem
Citat:
Det var mycket text och lite innehåll. Kan du förtydliga varför NATO är ett hot mot Sverige?

NATO är inte ett hot mot specifikt Sverige.
Något pyr, och det är ett hot mot hela mänskligheten.
NATO är helt enkelt bara ett verktyg för maffian som vill förslava världen.
Ryssland kanske inte är ett undantag från den regeln, men OM något "oväntat" skulle ske skulle jag vara försiktig med att lyssna på aftonblodet när dom skriker att ryssen är skyldig.
Sunt förnuft är din bästa vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in