Citat:
Ursprungligen postat av
GanjaFarfar
Ja visst är det uppenbart? Att folk inte ser igenom detta går över mitt förstånd.
Vi ska inte tjaffsa med Ryssland, det har vi ingenting att vinna på. Vad vi borde göra är att stärka vårat band till dom och utöka våra affärer, men ett visst land *ehrm* (till väst) vill inte se starka europeiska samarbeten med ryssland då det försvagar deras position.
När jag läser ditt inlägg förstår jag att det går över ditt förstånd, med all respekt. Det största problemet är att människor tror att vi tjafsar med Ryssland. På vilket sätt då? Att vi flyttar ett par hundra soldater för att skydda vårat territorium mot någon som är mycket starkare än oss?
Det är ungefär samma retorik som att säga att den mobbade i skolan ska rätta sig efter mobbaren.
Det finns säkert affärer att göra med Ryssland, men inte alls till samma grad som i Europa, Usa och vissa delar av Asien. Ryssland vore nog mer i behov av import från Sverige i form av sjukvård, elektronik, till viss del försvarsmateriel m.m, medand vi i princip redan har allt det mesta som de har erbjuda, det skulle möjligtvis vara Alexandrit, en fin ädelsten som oftast återfinns i Ryssland. Sen har de ju viss bra Vodka också.