2022-01-17, 22:41
Medlem
TheMajors avatar
Aftonbladet skriver att polisen sätter in en ”specialgrupp”. En man sitter häktad misstänkt för annat brott men är även starkt kopplad till Einar mordet som skytt. Känd sedan tidigare. Vem är han? Ge mig ett namn.
Citera
2022-01-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Rissne stod för vapen, pengar och info. Dalen och Skarpnäck för skyttarna.

Rissnes motiv. Tidigare inkoppling i kidnappningen och efter spelet. Bandet med Vårby. Misslyckade försök att få Einar samarbeta med de gällande musik (där med vita pengar som underlättar att tvätta svarta pengar). Rissne har länge varit sugna på ta sig rejält in i musikbranchen.

Att Einar sedan började hänga i Märsta och dra streams till det folket var spiken i kistan enligt rykte.

Adels vän som skadades sägs det för övrigt vara felaktigt ihop kopplad med HH och men inte riktigt heller Rissne grabb. Oklart med honom då alla säger alla olika saker.

Ni som såg dokumentären hörde väl Sebbe råd till Einar ”glöm inte var du kommer ifrån och grabbarna som var med från början ”. Han syftade antagligen på dalen. Han om någon vet väl hur gatan funkar. Kan tänka mig att han fått höra saker från Einar. Men också rykten och annat från andra kring gatan även om han inte är aktiv. Han insåg väl faran i att förlorar dalen helt för Einar och riskerna det medför att inte riktigt höra hemma hos en grupp samtidigt som man håller med gangsterrap
Senast redigerad av sthlm4h 2022-01-17 kl. 22:49.
Citera
2022-01-17, 22:49
Medlem
Citat:
Rissne stod för vapen, pengar och info. Dalen och Skarpnäck för skyttarna.

Rissnes motiv. Tidigare inkoppling i kidnappningen och efter spelet. Bandet med Vårby. Misslyckade försök att få Einar samarbeta med de gällande musik (där med vita pengar som underlättar att tvätta svarta pengar). Rissne har länge varit sugna på ta sig rejält in i musikbranchen.

Att Einar sedan började hänga i Märsta och dra streams till det folket var spiken i kistan enligt rykte.

Adels vän som skadades sägs det för övrigt vara felaktigt ihop kopplad med HH och men inte riktigt heller Rissne grabb. Oklart med honom då alla säger alla olika saker.
Vilka rappare har Rissne? Owen?Menar du att Leis inte hörde till HH egentligen men att han hörde litegrann - fast inte riktigt - till Rissne heller?
Senast redigerad av TigerKid2 2022-01-17 kl. 22:53.
Citera
2022-01-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Vilka rappare har de? Owen?

Enda kända namnen är Owen, Denz. Sen ska det finnas några mindre namnkunniga bland annat Abel och någon annan som leker producent.

Tror även i Encro chattarna framkom det att de ville åt Einar i musiksyfte
Senast redigerad av sthlm4h 2022-01-17 kl. 22:53.
Citera
2022-01-17, 23:03
Medlem
Citat:
Enda kända namnen är Owen, Denz. Sen ska det finnas några mindre namnkunniga bland annat Abel och någon annan som leker producent.

Tror även i Encro chattarna framkom det att de ville åt Einar i musiksyfte

Ja det var något snack om att vara "manager"= ta procent och tvätta pengar typ...Just det Denz hade ma nästan glömt bort. Men såg något litet inlägg/snutt med dem nyligen på IG eller Youtube.Owen har väl jobbat lite med Dree Low - men the så mycket med sin bror Thrife vad jag sett-

Ett par Rissnenamn från min lilla encrolista

winterbrandy är Mohamed Et Tamry från Rissne-nätverket.(Tack Stefan S)
MilkLobster - Luis Silva Rojas (Rissne)
Senast redigerad av TigerKid2 2022-01-17 kl. 23:07.
Citera
2022-01-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ja det var något snack om att vara "manager"= ta procent och tvätta pengar typ...Just det Denz hade ma nästan glömt bort. Men såg något litet inlägg/snutt med dem nyligen på IG eller Youtube.Owen har väl jobbat lite med Dree Low - men the så mycket med sin bror Thrife vad jag sett-

Ett par Rissnenamn på min lilla encrolista

MilkLobster aka L*is rissne han och en till fick ju dumle o goa rozh. Så det finns kontakter och möjligheter att anlita dumle
Citera
2022-01-17, 23:10
Medlem
Citat:

Ett par Rissnenamn från min lilla encrolista

Fanns väl även något i chattarna där Vårby antyder ”han är vår, inte Rissne”. De var orolig att rissne skulle ta över planen.
Rissne skulle väl även stå för bomb som skulle användas som hot. Så de var helt klart investerade i hela Einar grejen. Man blandar sig inte i sådana saker om man inte har stora planer baserad på önsketänkande.
Citera
2022-01-17, 23:12
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Han har tidigare misstänkts men aldrig åtalats för inblandning i andra dödsskjutningar. Han har även figurerat i skjutningar av mer varnande karaktär, där offret skjutits i underkroppen.

Nisse mördare enl aftonbladet vem stämmer på detta?
Citera
2022-01-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
Ahahaha om du bara visste om Dumle han är mer en bara en parasit han är även en riktigt fegis som bytt lag flera gånger. Han har blivit använd av Rissne och DP som goare och knä hund vid flera tillfällen och ingen tar honom seriöst längre. Nolla som du säger.
hahahahahahahahahahaha fyfan va sorglig människa
Citera
2022-01-17, 23:19
Medlem
Nu borde vi kunna lista ut vem som sköt.
Citera
2022-01-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirianen

Visste inte du det sen innan med din poliskälla?
Citera
2022-01-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirianen

Min personliga uppfattning är uppgiftslämnaren till Aftonbladet överdriver lite. T ex 1M det är gatusanning baserad på hur stort hela grejen blivit så har folk fått för sig måste rört sig om stora pengar. Men det finns många därute som klipper folk för mindre oavsett vem pga skulder, knarkberoende etc. Sen finns det pga corona tider inget nätverk som sitter på 1M utan att vara i behov av omsätta de pengarna till köp av knark och vapen.

Någon utnyttjade det faktum att han hånade Skarpnäck och Haval sista tiden och gav de motiv att våga utföra i form av pengar och de ihop med Dalen löpte linan ut.

Hur rissne alt vem som än beställde dock fick fram informationen är jag nyfiken på.

Skulle inte förvåna mig om Dumle ändå sålde honom.

Förstår verkligen inte hur han lyckades komma Einar så nära
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in