Citat:
Ursprungligen postat av
Ponker
Nej, syftade inte på ditt inlägg. "Dynga" är ett ständigt återkommande ord i diskussioner kring svensk rapp.
Jag kan garantera dig att det finns vanliga svenssonarbetare som lyssnar på svensk gangsterrapp trots att de inte alls kan relatera till lyriken, sluta vara så trångsynt. Det är landets största genre just nu..
Tycker bara detta jävla gnällande om hur hemsk gangsterrappen är börjar bli otroligt tröttsamt och att en del till och med anser att streamingtjänster bör sluta streama gangsterrappen är skrattretande. Då förespråkar man alltså censur. Tittar du på historien så kommer du upptäcka att majoriteten av de personer som är konstnärligt briljanta oftast är väldigt onda människor.
Nu har du nog fått det hela om bakfoten. Jag kan lova dig att det finns betydligt fler som
lyssnar på Arvingarna och Carola än som lyssnar på gangsterrap. Allt är inte streams på
Spotify. Vi har nåt som heter radio & tv också, och folk som är äldre än 40 lyssnar
fortfarande på sina skivor - för de har inte Spotify.
Men naturligtvis bör man inte censurera, det är emot allt vad konstens uttryck har att erbjuda.
Däremot kan man fråga sig varför det ser ut som det gör i samhället, och varför ungdomar
lyssnar på uppenbar destruktiv musik? Men det är en annan diskussion.
Och nej - majoriteten av konstnärligt briljanta människor är inte onda. De är ödmjuka.
Jag känner många framgångsrika musiker och konstnärer, och jag kan inte beskriva en
enda av dem som onda - vilket säkert inte heller de flesta gangsterrappare är egentligen.
Det är bara en hype - ungefär som på 80-talet när hårdrocksbanden skulle leka farliga
i nitar och läder med hockeyfrillor. Vad som är oroväckande för deras egen del är väl att
de umgås med en del mycket farliga människor.