2022-01-17, 17:38
Medlem
Ni som vill diskutera hur genialisk eller usel Einár var som rappare, relativt till andra eller inte, kan med fördel göra det i den här tråden istället:
(FB) Ny svensk rappare - (Nya Sebbe Staxx?) Einár

Den här tråden handlar om mordet på Einár, inte vad en rad användare anser rent subjektivt om nivån på hans musik.
Citera
2022-01-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.a.n.y.m.e.d.e.s
+1
drazziel var intressant att följa.

HSL kan inte visstas i Tensta så de expanderar i orter där de inte vart så stark konkurens, men Solna har växt till sig och vissar att payback is a bitch

Nu lämnar jag FB för gott, ta hand om er och hoppas på ett roligt 2022*

ska ge er en sissta grej innan jag lämnar, en gåta för er att prata om.

Dree low har tagit bort all sin musik från Spotify och Youtube varför?**vart han hotad? sånafall av vem?**ska jag säga????? nää den hemlisen dör med mig**må bäst här och nu dör detta konto*

drazziel123 sista meddelande

Vem är den som medlar fram denna lösning. Vilka familje medlare har vi som kör Husby? Hur bra koll har polisen på denna rättskipning i ytterkanterna av samhället?
Citera
2022-01-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponker
Nej, syftade inte på ditt inlägg. "Dynga" är ett ständigt återkommande ord i diskussioner kring svensk rapp.
Jag kan garantera dig att det finns vanliga svenssonarbetare som lyssnar på svensk gangsterrapp trots att de inte alls kan relatera till lyriken, sluta vara så trångsynt. Det är landets största genre just nu..
Tycker bara detta jävla gnällande om hur hemsk gangsterrappen är börjar bli otroligt tröttsamt och att en del till och med anser att streamingtjänster bör sluta streama gangsterrappen är skrattretande. Då förespråkar man alltså censur. Tittar du på historien så kommer du upptäcka att majoriteten av de personer som är konstnärligt briljanta oftast är väldigt onda människor.

Nu har du nog fått det hela om bakfoten. Jag kan lova dig att det finns betydligt fler som
lyssnar på Arvingarna och Carola än som lyssnar på gangsterrap. Allt är inte streams på
Spotify. Vi har nåt som heter radio & tv också, och folk som är äldre än 40 lyssnar
fortfarande på sina skivor - för de har inte Spotify.

Men naturligtvis bör man inte censurera, det är emot allt vad konstens uttryck har att erbjuda.
Däremot kan man fråga sig varför det ser ut som det gör i samhället, och varför ungdomar
lyssnar på uppenbar destruktiv musik? Men det är en annan diskussion.

Och nej - majoriteten av konstnärligt briljanta människor är inte onda. De är ödmjuka.
Jag känner många framgångsrika musiker och konstnärer, och jag kan inte beskriva en
enda av dem som onda - vilket säkert inte heller de flesta gangsterrappare är egentligen.
Det är bara en hype - ungefär som på 80-talet när hårdrocksbanden skulle leka farliga
i nitar och läder med hockeyfrillor. Vad som är oroväckande för deras egen del är väl att
de umgås med en del mycket farliga människor.
Citera
2022-01-17, 18:41
Medlem
Snälla alla ... kan vi knte bara flytta fokus till det som tråden ska handla om!!
Jakten på mördarna, anstiftare mm.
🙏🙏🙏🙏
Citera
2022-01-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Dree Low lägger ned musiken för att satsa 100% på islam. Kanske inspirerad av Muhammad Ali aka Cassius Clay.
Det kan också ha blivit svårt att se en framtid inom gangsterrap efter att han rånat Akalla Direkten på Hubba Bubba, chokladkonfekt och snus. Ingen skugga ska falla över att Dree Low ser ut som en överjäst bulldeg eller att skuggan av hans skinkor väger 50 kg. Fetma är en folksjukdom.

Einar VAR svensk rap som du skriver. Genom att mörda honom dödade de intresset för genren. Synd att Einar inte lyssnade på Sebbe Staxx med flera som rådde honom att ta sin talang bort från gangstersmörjan och satsa bredare.

Skriv inte att Einar var kass, saknade talang, var studiobandit etc. Han dominerade i varje fall scenen så pass mycket att Rinkebys undernärde somalier Yasin och Skarpnäcks looser Haval fick skälvan och ingick allianser för att han skulle kidnappas, misshandlas , förnedras och utpressas. Modiga killar, verkligen modiga.

Väldigt bra inlägg.
Citera
2022-01-17, 18:50
Medlem
Jag vet att det finns andra trådar där man ska diskutera detta i men är det bara jag som ser hur E instakonto ofta ökar eller ibland minskar följandet av andra. Förmodar att det är A som är inne där?
Citera
2022-01-17, 19:13
Medlem
Ganska så självklart att skyttarna är från södra sidan av sthlm. De behöver lokalkännedom och veta vilka gångvägar/stigar som leder till nästa stadsdel osv.

Rimligaste är att mördarna är Dalen/Skarpnäck och anstiftare någon utav Vårby/Skarpnäck/Dalen. Då betyder det dock att Dumle/Dp är oskyldiga här.
Citera
2022-01-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagaHuan
Jag vet att det finns andra trådar där man ska diskutera detta i men är det bara jag som ser hur E instakonto ofta ökar eller ibland minskar följandet av andra. Förmodar att det är A som är inne där?

Kan också bero på att konton han följer stängs av (och ibland aktiveras igen). T ex när Dree Low tog bort sitt konto så blev det väl en mindre som Einar följer.
Citera
2022-01-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Kan också bero på att konton han följer stängs av (och ibland aktiveras igen). T ex när Dree Low tog bort sitt konto så blev det väl en mindre som Einar följer.
Så långt tänkte jag inte 😁
Citera
2022-01-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Nu har du nog fått det hela om bakfoten. Jag kan lova dig att det finns betydligt fler som
lyssnar på Arvingarna och Carola än som lyssnar på gangsterrap. Allt är inte streams på
Spotify. Vi har nåt som heter radio & tv också, och folk som är äldre än 40 lyssnar
fortfarande på sina skivor - för de har inte Spotify.

Men naturligtvis bör man inte censurera, det är emot allt vad konstens uttryck har att erbjuda.
Däremot kan man fråga sig varför det ser ut som det gör i samhället, och varför ungdomar
lyssnar på uppenbar destruktiv musik? Men det är en annan diskussion.

Och nej - majoriteten av konstnärligt briljanta människor är inte onda. De är ödmjuka.
Jag känner många framgångsrika musiker och konstnärer, och jag kan inte beskriva en
enda av dem som onda - vilket säkert inte heller de flesta gangsterrappare är egentligen.
Det är bara en hype - ungefär som på 80-talet när hårdrocksbanden skulle leka farliga
i nitar och läder med hockeyfrillor. Vad som är oroväckande för deras egen del är väl att
de umgås med en del mycket farliga människor.

OT.. men

”Folk över 40 har inte Spotify” ironi eller ska man ta allt du skriver som att du inte har en aning om nånting? 😂😂
Citera
2022-01-17, 19:29
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.a.n.y.m.e.d.e.s
+1
drazziel var intressant att följa.

HSL kan inte visstas i Tensta så de expanderar i orter där de inte vart så stark konkurens, men Solna har växt till sig och vissar att payback is a bitch

Nu lämnar jag FB för gott, ta hand om er och hoppas på ett roligt 2022*

ska ge er en sissta grej innan jag lämnar, en gåta för er att prata om.

Dree low har tagit bort all sin musik från Spotify och Youtube varför?**vart han hotad? sånafall av vem?**ska jag säga????? nää den hemlisen dör med mig**må bäst här och nu dör detta konto*

drazziel123 sista meddelande

Ja drazziel123 visste vad han pratade om mycket guld i den tråden 🤣🤣

Citat:
... pallar inte med flashback längre för många som förstör trådarna med skitsnack som MMM100
som inte känner en enda...

Var spot on...

04 från Skarpnäck 🤣
Citera
2022-01-17, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desadu
Kan du och alla andra ge er med att påstå hela tiden att Einar har med H*v*ls bror att göra. Det är ren dj_vla lögn som har skapats från rykten, trådsanningar som ni brukar säga. Bara en massa skitsnack från skitungar. Shut up!

Och hur vet du det?? Det är 100ggr rimligare han var delaktig i det än att han inte var det. Oavsett så har han gjort antydan till det och det är ju nog det för många.. om du ska säga åt andra att hålla käft så lär du själv komma med nå konkret som visar motsatsen.
Det var ”känt” långt innan denna tråd att Nisse hade något med de mordet att göra… (på nåt av ovan beskrivna sätt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in