2022-01-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappsjukan
Hur vet vi att det inte är fråga om psyops från något västland (CIA?) eller t.o.m. svenska myndigheter för att skapa opinion för NATO-anslutning? Säger inte att det är så, men det kan helt klart inte uteslutas.

Det kan absolut vara NATO, eller ett NATO-land exvis USA. De vill trolla Sverige in i NATO. Ge oss en pik och påpeka faror.

Kan vara samma modus operandi som vid den pinsamma terroristjakten vid massinvasionen av flyktingar då det jagades efter en terrorist land och rike runt och som det sedan visade sig att killen var med i rullorna, bodde i en lägenhet i någon ort Norrland (tror jag det var) med namn på dörren. Då sa polisen och säpo att de hade fått uppgifter från säkra och betrodda samarbetspartners. Hmmm. Var det Danmark som tipsade och satte sig sedan att poppa popcorn medan Sverige irrade runt sig själv.

Den här operationen med eventuellt samtida uppdykande av drönare vid våra kärnkraftverk kan vara ett sätt för en statlig operatör (väst) eller miljömuppar att visa sårbarheter vid våra kärnkraftverk. Båda kan vilja släcka kärnkraften i Sverige av olika anledningar: USA för att kunna sälja mer LNG och miljömupparna för att kärnkraft är av satan.
Citera
2022-01-17, 17:55
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
(FB) Drönare flög över kärnkraftverk - Forsmark, Ringhals och Oskarshamn - 2022-01-14

Ryssland har inte varit hotfulla mot specifikt Sverige. Snarare sa Lavrov att Sverige bidrar till stabilitet.
Citera
2022-01-17, 17:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymnocarpium
Detta med de gröna kärnkraftshatande omställningsaktivisterna (typ Greenpeace och XR) anser också jag att SÄPO borde ha som ett möjligt huvudspår. Som jag skrivit tidigare i tråden finns det nämligen risk att dessa febriga klimathothetsare används av starka ekonomiska globalistiska krafter som vill ha världsherravälde. Energikrisen i spåren av Tysklands och Sveriges kärnkraftsdemontering kan mycket väl skakat om den skenbart "gröna" vindkraftsmaffian som även den är sponsrad av World Economic Forum och/eller Rockefellers mfl och ett hot mot nationalstaterna och demokratin.
Jag har inget för Greenpeace och miljötalibaner. Men det där är så urbota dumt att hävda.
XR är hippies som limmar fast sig på Bromma flygplats typ. Tror du.de kan simultant köra stora drönare på flera skyddsobjekt? Troll
Citera
2022-01-17, 17:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Ryssland har inte varit hotfulla mot specifikt Sverige. Snarare sa Lavrov att Sverige bidrar till stabilitet.
Que?
https://news.cgtn.com/news/2021-12-26/Russia-warns-of-serious-consequences-if-Finland-Sweden-join-NATO-16jnCfg2a3e/index.html

https://www.rt.com/russia/544413-nato-sweden-finland-russia/
Senast redigerad av Enterprise 2022-01-17 kl. 17:59.
Citera
2022-01-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Kan inte tänka mig att det primära syftet var att ta bilder. Man hade iså fall kunnat agera mycket tystare. Detta var en aktion i syfte att väcka uppmärksamhet.

Antingen ville man leda bort uppmärksamheten från något annat eller så var det en ren styrkedemonstration. Syftet var hur som helst med största sannolikhet att väcka uppmärksamhet.

Men man kan heller inte utesluta att det handlade om att testa beredskapen. Och beredskapen? Ja, den var väl sådär kan man tycka. Iallafall med tanke på det vi vet nu. Inte en enda av förarna till dessa drönare lyckades man lokalisera.

Du har rätt.

Det kan också vara aktörer som gärna vill se Sverige med i nato fullt ut som ligger bakom spektaklet för att bygga opinion för fullt inträde i Nato.

Svergie med storeBror Usa
Citera
2022-01-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymnocarpium
Detta med de gröna kärnkraftshatande omställningsaktivisterna (typ Greenpeace och XR) anser också jag att SÄPO borde ha som ett möjligt huvudspår. Som jag skrivit tidigare i tråden finns det nämligen risk att dessa febriga klimathothetsare används av starka ekonomiska globalistiska krafter som vill ha världsherravälde. Energikrisen i spåren av Tysklands och Sveriges kärnkraftsdemontering kan mycket väl skakat om den skenbart "gröna" vindkraftsmaffian som även den är sponsrad av World Economic Forum och/eller Rockefellers mfl och ett hot mot nationalstaterna och demokratin.
Kan det också vara, även om jag tror mindre på denna. Visst har klimatfascisterna idag understöd av mäktig finansiering. Men kombon kärnkraftverk - slottet - Kiruna - Kallax känns lite ologisk...
Senast redigerad av Inteminsak 2022-01-17 kl. 17:59. Anledning: Rättning
Citera
2022-01-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Kan inte tänka mig att det primära syftet var att ta bilder. Man hade iså fall kunnat agera mycket tystare. Detta var en aktion i syfte att väcka uppmärksamhet.

Antingen ville man leda bort uppmärksamheten från något annat eller så var det en ren styrkedemonstration. Syftet var hur som helst med största sannolikhet att väcka uppmärksamhet.

Men man kan heller inte utesluta att det handlade om att testa beredskapen. Kanske till och med en pik till Sverige. Mitt i en tid då vi höjer den militära beredskapen var det hur enkelt som helst att ta sig in på ett skyddsobjekt. Och inte en enda av förarna till dessa drönare lyckades man lokalisera.

Nja, Rysslands motiv till styrkedemonstration är jet swarming, vilket de hade kunnat få möjligheten att göra när Rotterdam var några km från Kaliningrad. Men nu valde de inte att ta upp ett tjog med plan mot en amfibie. Rotterdam utmanade verkligen ödet när de seglade rakt in i björnens mun i helgen. Överflygningen hade mer syftet att tunna ut försvaret, för Sverige har inte oändligt med manskap.
Citera
2022-01-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzMee
Att vi inte har soldater på våra kärnkraftverk i nuläget tolkar jag som positivt. Dvs, hade FM inte haft koll på vad detta rör sig om - då hade FM's osäkerhet troligtvis inneburit att de hade skickat personal till kraftverken. Att de inte har gjort det väljer jag att tolka som att de faktiskt har koll.

Gick alla dina hjärnceller sönder samtidigt ?
Menar du att du känner dig trygg när det varit drönare på alla svenska kraftverk samt regeringslådan och inte en enda har fångats in/identifierats eller skjutits ned ?

Det visar endast på inkompetens.

Det kunde likaväl varit sprängdeg i dessa drönare.
Vilket det nog kommer vara nästa gång!
Citera
2022-01-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det kan absolut vara NATO, eller ett NATO-land exvis USA. De vill trolla Sverige in i NATO. Ge oss en pik och påpeka faror.

Kan vara samma modus operandi som vid den pinsamma terroristjakten vid massinvasionen av flyktingar då det jagades efter en terrorist land och rike runt och som det sedan visade sig att killen var med i rullorna, bodde i en lägenhet i någon ort Norrland (tror jag det var) med namn på dörren. Då sa polisen och säpo att de hade fått uppgifter från säkra och betrodda samarbetspartners. Hmmm. Var det Danmark som tipsade och satte sig sedan att poppa popcorn medan Sverige irrade runt sig själv.

Den här operationen med eventuellt samtida uppdykande av drönare vid våra kärnkraftverk kan vara ett sätt för en statlig operatör (väst) eller miljömuppar att visa sårbarheter vid våra kärnkraftverk. Båda kan vilja släcka kärnkraften i Sverige av olika anledningar: USA för att kunna sälja mer LNG och miljömupparna för att kärnkraft är av satan.

Helt rätt.

Samtidigt kör man skrämsel med Ryssland som om Ryssland inte har militära fartyg i Östersjön som alla andra länder som har militär och tillgång till sjöar och hav.

Bu fucking ho.

Konstant skrämsel för att hålla folket i schack.

Om inte krig så terror, om inte terror så virus, om inte virus så något annat osynligt eller påhittat.

Vill Ryssland äta upp Sverige så hade de gjort det förlängesen. Sverige är ingen match för Ryssland.

Förrätt eller aptitretare, appertift.

Vi Kan fortsätta plöja pengar på skapa nya ord för sånt vi redan har som individen/personen = HEEN.

Vi kan fortsätta trycka plastarmband och dela ut med texten ” våldta inte mig ” eller vad fan det var vi gjorde.

Vi kan fortsätta kvotera in personer in i diverse tjänster som de egentligen inte hade tagit sig in med egna bedrifter och styrka som tex i polisyrket.

Sveriges hot och fiende är dess egna styrande och de människor som är hjärntvättade och går på allt gång på gång.
Citera
2022-01-17, 18:06
Medlem
Det borde monteras upp några såna här apparater på varje kärnkraftverk för att hålla ohyra borta.
https://m.youtube.com/watch?v=6AO6Ed_WkvM
Citera
2022-01-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixzten52
Det borde monteras upp några såna här apparater på varje kärnkraftverk för att hålla ohyra borta.
https://m.youtube.com/watch?v=6AO6Ed_WkvM
Kan ställa till lite problem när skiten krashar ner i ställverket.
Citera
2022-01-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag har inget för Greenpeace och miljötalibaner. Men det där är så urbota dumt att hävda.
XR är hippies som limmar fast sig på Bromma flygplats typ. Tror du.de kan simultant köra stora drönare på flera skyddsobjekt? Troll
Om syftet är att skrämmas och filma på området så är det ju perfekt att använda sig av miljöorganisationer som täckmantel om man jobbar för en främmande makt.

Miljöorganisationerna som vill bli av med kärnkraft kör med drönarna över kärnkraft så att folk blir oroliga för attentat eller att främmande makter planerar attacker eller dylikt.

Kärnkraftverken framstår då som hot och man väcker opinion för att montera ner dom så att det inte finns några risker för attacker som kan leda till katastrof.

Främmande makt och Miljöorganisationen uppnår båda sina syften.
Den främmande makten nästlar sig in i organisationen och fixar drönare eller pengar med någon snubbe som utger sig för att vara någon miljömupp.

Det blir alltså fruktansvärt svårt att spåra pengarna eller utrustningen om någon snubbe bara fixar den och leverar.
Självklart använder man sig av falsk identitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in