2022-01-16, 19:48
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madenrudef21
1cuz dissa yasin i sin senaste inlägg. "You killy got killed ,go put some flowers on His Grave." Yasin sa i en låt free shoutout to alpo,free My killy. 🥶🥶🥶🥶

Vet att 1Cuz stod Einar väldigt nära, men känns ändå magstarkt att han skriver så till just Yasin - de är väl mig veterligen faktiskt släkt (kusiner?).
Hade ändå för mig att faktiska blodsband trumpfade i dessa sammanhang, men tydligen inte i detta sammanhang. Intressant.
Citera
2022-01-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil2021
Lite News från Husby är att HH är totalt splittrat. Ett par högt uppsatta grabbar i gänget häktade och väntas få mycket långa straff. Många från den kurdiska sidan som länge velat hoppa av kriminaliteten och märkt att man inte kmr nånstans med den här livsstilen. Droppen var väl mordet på kurden i Husby och sist men inte minst mordet på Einar. Det finns ingen lojalitet och vem som helst kan sälja dig när som helst. Livet som kriminell i Sthlm är väl värre än någonsin. Inte pga bara polisen utan även pga kriminella som tar ut varandra.

Varje gång de syns till är de gapiga, stressade o nojjiga och tror att alla är aina. Varje gång tänker jag "eh vilken kul livsstil...". Finns ingen framtid i att leka ball längre.
Citera
2022-01-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Har det framkommit någon konkret MOTIVBILD till mordet, och i vilken riktning anstiftare återfinns?

Observera: Något substantiellt. Att "alla springer med spikklubba efter alla", det vet vi redan.

Den konkreta motivbilden finns ju dokumenterad i encro, han har vägrar betala tre miljoner, man anser att han har golade när mamma gick till polisen, han sökte skydd hos Vårbys dödsfiende i Västerås, han blåste Rissne på management,

För att citera Mario Golazar Mia ”Han gömmer sej hos namo i västerås..dom vill förhandla...vi sa de går inte för-handla..han ska dö nu. Horungen”

..och detta var innan 13 personer dömdes till långa fängelsestraff pga kidnappningen, och det var innan han och hans familj var kallad för att vittna i hovrätten.

Så baserat på fakta så går det inte att dra någon annan slutsats än att anstiftare till mordet är samma personer som låg bakom kidnappningen.
Citera
2022-01-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
Nej det fanns en kille i Skarpnäck som alla sa hade varit en utav skyttarna som var 04a. Som sagt fick själv höra det när jag var i Skarpnäck dagen efter mordet av den killens vänner. Att de är en 04a hade inte heller varit konstigt med tanke på skyttarnas kompetens. Plus Dalen är spikat involverad och det är i princip 99% säkert att en av skyttarna är från Dalen och Dalen och Skarpnäck speciellt juniorerna är väldigt nära.

Som sagt, ingek av skyttarna är från Dalen eller Skarpnäck. Dom vill gärna få det att framstå så vilket är sorgligt. Denna grej är uppklarad för länge sen.
Citera
2022-01-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Som sagt, ingek av skyttarna är från Dalen eller Skarpnäck. Dom vill gärna få det att framstå så vilket är sorgligt. Denna grej är uppklarad för länge sen.

Jag vet själv att en av skyttarna är från Dalen. Kan garantera dig det 100%. Om du vet någonting annat säg vad de är och kom med logisk uppbackning till varför du har rätt
Citera
2022-01-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Dree Low har lagt ner karriären och raderat låtarna från Spotify m.m. Kan det ha med mordet av Einar att göra?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Bjnj0e/dree-low-lagger-ned-sin-musikkarriar

Kul!! Riktigt bra nyheter, ännu ett tecken på att Einar VAR svensk rapp!!! Nu när han är borta har Z.E försvunnit, Adel lär nog inte göra nån mer låt, Dree Low lägger ner, Yasin kommer försvinna eller sluta göra musik?

Vad jag känner till är de ovan de som var kändaste i branschen?
Citera
2022-01-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbax
Kul!! Riktigt bra nyheter, ännu ett tecken på att Einar VAR svensk rapp!!! Nu när han är borta har Z.E försvunnit, Adel lär nog inte göra nån mer låt, Dree Low lägger ner, Yasin kommer försvinna eller sluta göra musik?

Vad jag känner till är de ovan de som var kändaste i branschen?
<

Jo, fast det finns ju andra typer av rap som inte är baserad på våld och kriminalitet.
De s.k. gangsterrapparna är ute nu. Varken P3 eller SR spelar dem längre, och det är
ju där man får bäst betalt och bygger sitt rykte - förutom Youtube, kanske.
Citera
2022-01-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
Jag vet själv att en av skyttarna är från Dalen. Kan garantera dig det 100%. Om du vet någonting annat säg vad de är och kom med logisk uppbackning till varför du har rätt

Om du vet det till 100%, måste du ju även veta vem det är. Tycker du ska slå
en signal till myndigheterna så vi kan få ett slut på det här.
Citera
2022-01-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Vafan snackar du om? Éinar rappade bara om det han varit med om, nämnde inga namn överhuvudtaget. Han sa en gång i ett klipp kort efter "Alla kan bli kidnappade, men benim är kvar, ni blir inte av med han så snabbt"!

Sedan i låten "Unge med extra energi" sa han något kort och i "Sätter dem på plats" sa han bara att hans låtar dunkas även hos oppsen som sitter inne i cellen.

Hans efterspel kan fan inte ha triggat mordplaner! Han har varit inblandad i annat säkert!
benim e inte ett namn
Citera
2022-01-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF

Polisen vet eller har i alla fall en väldigt bra bild av vem som gjort vad tro mig. De finns bara inga bevis än så de har inga grunder att häkta någon på.
Citera
2022-01-16, 21:00
Medlem
zzahirs avatar
Citat:

+1!!!
Citera
2022-01-16, 21:01
Medlem
Citat:

Polisen vet eller har i alla fall en väldigt bra bild av vem som gjort vad tro mig. De finns bara inga bevis än så de har inga grunder att häkta någon på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in