2022-01-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Kan du lägga fram någon som slags källa till ditt självsäkra påstående?

Du är rolig du. Om du tror att en invasion skulle välkomnas så presentera du källor eller håll käft.
2022-01-16, 11:04
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Kan du lägga fram någon som slags källa till ditt självsäkra påstående?
Tja, ska vi börja med utfallen i allmäna val? Hur många röster fick Putin-vännerna? Inga?
Bevisbördan ligger nog på den som påstår att det finns en hemlig och tyst Putin-vurm där ute i stugorna.
2022-01-16, 11:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag har inte skitit på mig. Jag tror inte Putin har ballar nog för att ockupera Sverige, pga de konskvenser som skulle följa.

Jag har sagt emot rysstroll som hävdar att svenskar i allmänhet skulle välkomna Putin som en befriare, vilket är en ren lögn och propaganda.
Skriver under på detta.

Ryssen hoppas givetvis kunna vända svensk opinion i en ryssvänlig riktning. Någon landstigning på Gotland lär det inte bli, men man vet aldrig säkert. Säkert är dock att Putin aktiverat sina sorgliga resurser.
Medlem
bomhulls avatar
Om ryssarna kommer så är nog kulturberikarna snabbast med att packa väskorna och åka hem.
Jag välkomnar ryssland
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du är rolig du. Om du tror att en invasion skulle välkomnas så presentera du källor eller håll käft.

Vi talade inte om en invasion utan om maktövertagande.

Frågar du svenska folket om de vill bli av med:

- gruppvåldtäkter
- gängskjutningar
- åldringsrån
-åldringsbedrägerier
etc.

så tror jag att svaret blir ett rungande JA.

Då våra nuvarande politiker bevisligen inte klarar av att stoppa denna oreda så tror jag att många är beredda på att testa en "annan lösning" om man så säger.
2022-01-16, 11:08
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är det bekräftat att drönarna över Forsmark tillhörde Ryssland? Östersjön tillhör inte bara Sverige. Och varför har inte Putin invaderat för länge sen då? Är ju inte som han inte haft möjlighet. Ni ryssfober har sagt i flera år att Ryssland kommer att invadera när som helst. T.om innan Putin blev president, men än så länge har inget hänt och ingenting kommer att hända heller, men att fantisera om ryskt övertagande får er sossar att "bekvämt" glömma bort att hundratusentals IS-krigare tar sig över Sveriges gräns varje år.

Russofob, nej men man vet vilka som har varit fienden sedan 1000-talet och som fortfarande uppträder som fienden. Vi behöver nya ledare i Ryssland, Gorbatjov var bra Jeltsin också även om omställningen till demokrati och fri marknad var svår och ryssarna fick lida svårt.
Någon Marshallplan för Ryssland sjösattes aldrig vilket var en skam för väst. Men i dag är Ryssland och ryssarna under nuvarande ledning oberäkneliga och farliga.
2022-01-16, 11:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du lever under en sten. Sverige har aldrig varit mer polariserat än idag
Ja vem som helst kan se att ni ägnar er åt subversering, men när det gäller är vi oerhört homogena. Det är snarare du som inte är kapabel att förstå svenskhet.
2022-01-16, 11:09
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudN
spaningsplanet

Det där ska du ju fan inte posta!
2022-01-16, 11:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

- gruppvåldtäkter
- gängskjutningar
- åldringsrån
-åldringsbedrägerier
etc.

Då våra nuvarande politiker bevisligen inte klarar av att stoppa denna oreda så tror jag att många är beredda på att testa en "annan lösning" om man så säger.
Det kan du få tro i Moskva.
2022-01-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Det där ska du ju fan inte posta!
Alla har ju tillgång till Flightradar?
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:

- gruppvåldtäkter
- gängskjutningar
- åldringsrån
-åldringsbedrägerier
etc.

Och är det något historien visat är det att en rysk invasion minskar gruppvåldtäkter och plundring. rysstroll!
Medlem
Citat:

- gruppvåldtäkter
- gängskjutningar
- åldringsrån
-åldringsbedrägerier
etc.

Du menar att bli våldtagna av ryska soldater istället?
Att bli beskjuten av rysk militär?
Att inte få ut sin pension som går till Moskva istället?
Att få lögner och propaganda i nyhetssändningarna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in