2022-01-16, 10:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Svenska velour-män är inget hot mot någon, de är bara mesar. Övriga skulle stötta Putin fullt ut.
Ryska kvinnor föredrar en svensk man om de får välja, och det är knappast någon hemlighet för världen.
2022-01-16, 10:12
Medlem
Undrar om ett krig skulle innebära fler dödsskjutningar än idag?
2022-01-16, 10:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knickerbocker
Tänndalen att just Sverige skulle hamna i krig nu med Ryssland. Just som NATO håller på att förhandla om Ukraina med Ryssland. Och precis nu när vi håller på med Covid, gängbrottslighet, vårdkas, uppvärmingen, kolkollaps, och mycket mycket annat. Just då, hamnar Sverige i krig. Det är ju verkligen allvarligt. Nu måste hela landet sluta upp kring detta. Av media apporteringen att döma så är det jätte viktigt att alla sluter upp nu. Så alla som skriver här måste förstå alvaret i situationen. Försvarsministern förklarar ju det så bra.

Jag undrar varför Sovjet/Ryssland inte själva går med i NATO? Vad är grejen? Prestige eller kostar medlemskapet något?
2022-01-16, 10:14
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Dom kanske ska komma o hjälpa till Sossarna för att KROSSA gängen??

Putin skulle göra det på riktigt och inte bara snacka som sossarna gör.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ryska kvinnor föredrar en svensk man om de får välja, och det är knappast någon hemlighet för världen.

De få som är riktiga män ja. Extremt få kvinnor vill ha en undergiven pojke så svenska velourmän går bort. De kan möjligen få försörja kvinnan när hon knullar riktiga män vid sidan av.
2022-01-16, 10:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Putin skulle göra det på riktigt och inte bara snacka som sossarna gör.

De få som är riktiga män ja. Extremt få kvinnor vill ha en undergiven pojke så svenska velourmän går bort. De kan möjligen få försörja kvinnan när hon knullar riktiga män vid sidan av.
En svensk tiger. De du ser tiger inte.
2022-01-16, 10:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag undrar varför Sovjet/Ryssland inte själva går med i NATO? Vad är grejen? Prestige eller kostar medlemskapet något?
Enbart prestige givetvis, att ge upp sin position som självständig självupplevd ”supermakt”. Sen tror jag inte NATO skulle lita på Ryssland och att Ryssland inte skulle få gå med även om de skulle vilja.
2022-01-16, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Intressant att se en Boeing C-17 landa på Gotland. Vi delägare ju tre sådana magnifika flygplan genom SAC (Sverige betalar näst mest efter USA). En kärra kostar ca 1,3 miljarder SEK......

Lite value for money då!

https://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_Airlift_Capability?wprov=sfti1

https://youtu.be/7Dv6rApvSNw

Gissar att de lastade av lite RBS-15

https://youtu.be/0NHK6sY4uYs
Fin film, men några RBS-15 lastas knappast, RBS menas hela systemet fö.

Har vi några RBS-15 på Gotland, isåfall är det lastbilsmonterade?
2022-01-16, 10:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Skulle vara mer intressant med en omröstning som visar hur många som skulle rösta på Putin om han var ett alternativ i valet. Jag skulle inte tveka.

Jag förstår inte det perspektivet. Putin har enorm tolerans för islam och minimal tolerans för diskussion. Tror du på riktigt att Flashback skulle få finnas kvar i ett ryskt Sverige?
2022-01-16, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Då har vi härmed 100 % klarlagt att du är ett rysstroll.

Har du sett några ryska skäggiga män med stickade fittmössor på???
Svenska riktiga karlar från Byggnads facket hade inga problem med det...riktiga män där..
2022-01-16, 10:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag förstår inte det perspektivet. Putin har enorm tolerans för islam och minimal tolerans för diskussion. Tror du på riktigt att Flashback skulle få finnas kvar i ett ryskt Sverige?
Flashback skulle kanske få finnas kvar enbart som ett verktyg för FSB/SÄPO att hitta oliktänkande med Putin-kritiska tankar.
2022-01-16, 10:21
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Putin är en tolerant ledare ja vilket är bra men han tolererar inte terrorism från islamister så han är precis den ledare vi behöver.

Flashback har redan varit tvungna att lämna Sverige eftersom det inte tolereras av våra svenska politiker.
2022-01-16, 10:21
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Har du sett några ryska skäggiga män med stickade fittmössor på???
Svenska riktiga karlar från Byggnads facket hade inga problem med det...riktiga män där..
Om man gång på gång hävdar att alla svenska män (bortsett från sojafolket) skulle välkomna Putin med öppna armar så är man en desinformatör och ett Rysstroll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in