Citat:
Ursprungligen postat av
beer-goggles
Jag förutspår att man i Sverige inom några år måste göra en biometrisk folkräkning. Befolkningen måste helt enkelt inställa sig för att få ett nytt id-kort, pass etc som vid utfärdandet skall kompletteras med biometrisk uppgift (fingeravtryck etc) så att en och samma fysiska person inte kan komma två gånger och få flera identiteter.
De fiktiva identiteterna som då kommer saknas anses efter en karenstid (man kan ju vara på långresa eller så) förverkade. Alla utbetalningar, hyreskontrakt, utbildningsplatser, lönebidrag, pensioner etc avslutas. Case closed.
Det måste få bli så. Jag har stött på flera fall, då man uppger olika namn och handläggare hos soc, AF och administrationen på SFI blir helt förvirrade. Det olika namn här och där, man fattar inte vem som är vem, några personer uppger olika namn och födelsedatum och ingen kan svara på vem man har träffat. Biometriska data, helst DNA-test. Iaf för invandrade personer utan fastställd identitet. Jag har stött på fall med 3-4 olika namn, men efteråt kom det fram att det var en och samma person. Personerna uppgav helt olika namn på olika myndigheter och det funkade. Det behövs alltid någon som orkar ta tag i saken och utreda.