2022-01-15, 23:32
Moderator
Ancistruss avatar
Jag tycker väl egentligen att grannländerna bör vara det första alternativet för flyktingar. Men visst, vi kan nog hjälpa till lite om det blir väldigt många. De kommer nog få klart enklare att assililera sig i Sverige än många av de som kommit från andra världsdelar, så det kommer nog fungera.

Men nu tror jag inte vår nuvarande regering ser det likadant, de förefaller fokusera på "mer svårintegrerade grupper" som dessutom röstar på något parti till vänster, vilket personer från f.d. Sovjetstater (av naturliga orsaker,) sällan gör frivilligt.
Citera
2022-01-15, 23:48
Medlem
Airwave92s avatar
Nej, Sverige tar emot araber, somalier, kurder, turkar etc

Ukrainare drar till Polen, finns ca 2 miljoner av dem där
Citera
2022-01-15, 23:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ja. Landet har till skillnad mot Afghanistan, Somalia o Syrien gott om kvalificerade programmerare, hyggliga ingenjörer og annan spetskompetens.

Så för varje useless eaters som slickas till återvandring så kan vi ta emot välutbidade intergrerbara människor.

Så kastar vi ut de 80 000 som sossarna lovat redan för några år sedan så kan team Sweden toppas. Men det förutsätter ju att de på migrationsverket ser till att välja ut det rätta. Unga, välutbildade o friska.
Citera
2022-01-15, 23:58
Medlem
Ja varför inte. Ser dessa människor som ett broderfolk vi har relativt lika kultur. Mena not so much 🤮
Citera
2022-01-16, 00:03
Medlem
Turbomachines avatar
Det är klart, men endast ensamkommande kvinnor mellan 18-30 år.
Citera
2022-01-16, 00:11
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Om Ukraina faller, är det rimligt att Sverige skall ta emot flyktingar ifrån Ukraina då? Personligen tycker att Ukraina inte har rätt att fly till Sverige, dom ligger för långt bort ifrån Sverige. Det finns andra slaviska stater som man kan få asyl i Sverige.

Dock är dom mer kompatibla med oss Svenskar än t.ex Araber och Negrer.

Sverige bör inte ta emot flyktingar eller invandrare överhuvudtaget ifrån forna CCCP.

Tror inte de skulle välja PK-Sverige. De väljer troligen Polen eller Tyskland.
Citera
2022-01-16, 00:44
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Tror inte de skulle välja PK-Sverige. De väljer troligen Polen eller Tyskland.

Om vi kan agera snabbt och väljer riktiga flyktingar från Ukraina förutsatt att krig blir verklighet. Men för att få igenom en lönsam invandring även om dessa flyktingar skulle ha goda skäl att få uppehållstillstånd måste vi rensa ordentligt bland skräpet i förorterna genast. Om detta är fallet ställer jag mig på JA sidan.

Men att Sverige gör detta vet alla här är en våt dröm så jag lutar mer åt NEJ sidan . Sen kan man heller inte sätta totalstopp mot ukrainska flyktingar även om en återvandring av mena ej skulle ske. Men då måste antalet vara relativt lågt för vi har passerat gränsen med råge av vad som är acceptabelt och särskilt vilka typer vi tar in.
Citera
2022-01-16, 00:53
Medlem
självklart finns det plats för dom här i sverige, de löser vi tillsammans
Citera
2022-01-16, 01:16
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Om vi kan agera snabbt och väljer riktiga flyktingar från Ukraina förutsatt att krig blir verklighet. Men för att få igenom en lönsam invandring även om dessa flyktingar skulle ha goda skäl att få uppehållstillstånd måste vi rensa ordentligt bland skräpet i förorterna genast. Om detta är fallet ställer jag mig på JA sidan.

Men att Sverige gör detta vet alla här är en våt dröm så jag lutar mer åt NEJ sidan . Sen kan man heller inte sätta totalstopp mot ukrainska flyktingar även om en återvandring av mena ej skulle ske. Men då måste antalet vara relativt lågt för vi har passerat gränsen med råge av vad som är acceptabelt och särskilt vilka typer vi tar in.

Problemet är att Sverige lockar endast flyktingar som vill leva gratis. Är man framgångsrik så finns det betydligt skönare ställen att bo på.

Så vi kan inte direkt välja och vraka. Sverige är inte attraktivt annat än om man är uppvuxen där.
Citera
2022-01-16, 01:24
Medlem
SkoterFreaks avatar
Det är ju skillnad på flyktingar och flyktingar
Citera
2022-01-16, 01:34
Medlem
Fimbulramns avatar
Det är ju just för såna här situationer vi bör kunna ta emot flyktingar. Tyvärr har vi fullt så de får hitta andra länder. De Ukrainare som ändå söker sig hit borde läsa på om baltutlämningarna.
Citera
2022-01-16, 03:03
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Men dom har levt ihop Ryssar förut. Ukraina och Ryssland hör ihop. Dom har samma språk. Lite som att som att Väst och Östtyskland hör ihop.

Ukraina ligger för lågt bort, det finns massor med stater mellan Sverige och Ukraina där man kan få asyl i Sverige, så det är orimligt att vi skall vara ett alternativ.

Sedan super väl slaverna otroligt mycket? Ryssar super groteska mängder Vodka.

De har inte alls samma språk. Ukrainska skiljer sig från ryska även om alla ukrainare också pratar ryska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in