2022-01-15, 23:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Och i Norilsk finns världens nordligaste moské

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/Nurd_Kamal_Mosque.jpg

Något för alla pro-ryska SD:are
Du borde veta bättre än att tillåta dig användas till polarisering i en sådan här fråga.
2022-01-15, 23:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Och i Norilsk finns världens nordligaste moské

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/Nurd_Kamal_Mosque.jpg

Något för alla pro-ryska SD:are

Absolut, och de kan passa på att också besöka Europas största moské i Moskva. Stolt invigd av Putler, tillsammans med islamist-Erdogan!
2022-01-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du borde veta bättre än att tillåta dig användas till polarisering i en sådan här fråga.
Vad menar du?
2022-01-15, 23:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vad menar du?
Detta är definitivt inte en fråga vi svenskar bör låta någon använda för att splittra oss internt.

Tro inte alla rysstroll du läser här, vilka rider på våra politikers polsriserande. Svenska folket står garanterat som en enhet vid konstaterade hot mot nationen. Kommer några ryssjävlar hit står jag definitivt sida vid sida med en södermalmtransa med Maos Lilla Röda i bokhyllan.

(Och jag är bra många resor högerut från SD)
2022-01-15, 23:38
Medlem
Citat:
Detta är definitivt inte en fråga vi svenskar bör låta någon använda för att splittra oss internt.

Tro inte alla rysstroll du läser här, vilka rider på våra politikers polsriserande. Svenska folket står garanterat som en enhet vid konstaterade hot mot nationen. Kommer några ryssjävlar hit står jag definitivt sida vid sida med en södermalmtransa med Maos Lilla Röda i bokhyllan.

Om du menar trollen med konstiga meningsuppbyggnader och stavfel som vill att Ryssland invaderar Sverige (Det är dom du menar, va?) så håller jag med dig.
2022-01-15, 23:40
Medlem
Citat:
Men det stämmer alltså? Alltså att Putin förklarat kallt krig?
Nej och ja.

Orden är inte från en intervju med Putin utan från en artikel skriven av Bernard-Henri Levy. Han skriver att Putin har förklarat kallt krig. Det finns ingen formell order från Putin om att inleda krig.

Artikeln i sig är lätt .. hånfull ... mot det som sker nu i väst. Spelar på narrativet om "ryss-noja". i artikeln framställs Ryssland som det verkliga offret. Det är någon slags opinionstext

https://ria.ru/20220115/politika-1767913201.html

Ria Novosti styrs av den ryska regeringen.

Bernard talar om Ryssland här
https://www.youtube.com/watch?v=Tzw-doCFlyA
2022-01-15, 23:45
Medlem
Citat:
Jo, jag misstänkte att ukrainarna tog något tillfälle i akt.
"Ukrainarna" har inget med artikeln att göra. det är statliga ryska Ria Novosti som skriver en lätt hånfull krönika och den tweet du länkar citerar bara rubriken - ett inte helt ovanligt grepp på Twitter.
2022-01-15, 23:46
Medlem
erkkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Blanda nu inte bort korten genom att dra in jordbrukspolitiken. Det finns gott om både potatis och morötter på ICA det har jag själv sett. Och då har jag inte ens kollat på Willys. En liten smattrande JAS-balett ackompanjerad av Tingeling-tingeling skulle nog få Putte att lägga svansen mellan bena. Glöm inte att stormakten Sverige dominerade Europas geografi för inte så länge sedan.

Just nu ja, men har dom strupit våran import än? Nej. Hur fan tänker du nu? Vad i helvete har våran historia för 300 år sedan att göra med detta? Är du helt pantad?
2022-01-15, 23:47
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:

Och det är just därför det inte föra krig i västländer, till stor del. Varför tror du Ryssland satsat så hårt på trollfabriker, internetpropaganda, stött Trump m fl? För att det sista de vill är att du och Södermalmstransan ska stå enade, de vill att ni ska hata varandra så mycket som möjligt och ser aktivt till att bidra till det. Det är så krigen främst kommer att föras idag.
2022-01-15, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kralnor
Så jäkla irriterad på tramssverige som ska upprätthålla sin påstådda neutralitet. Vi vet ju för fan vilket läger vi tillhör. Joina Nato nu.
USA troll

Du menar att vi ska låta Finland ta smällen och vara buffertzone, bra tänk ärthjärna.

Eller tycker du att dom också ska vara med i NATO så att dom verkligen får en het gräns?

Tänk till lite nu vad allt detta handlar om och vem som orsakat grundproblemet.
2022-01-16, 00:01
Medlem
Hur högt står Gotland egentligen på Rysslands prioritetslista vid krig mot väst? Vad jag har fattat är det enbart suwalkikorridoren som kan vara viktigare?

Sverige skulle kunna bli krigets epicentrum?
2022-01-16, 00:02
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Hej Mr. Chamberlain,
Så talar en riktig fattiglapp. Har du ens varit i det pisslandet?
Situationen i Ukraina är såpass allvarlig att vi inte ska bli ett Belgien 1939.

Ja det har jag. Flera gånger. I både st. Petersburg 2ggr och Moskva 4 ggr.
Mitt ex var ryska. Så säg mig. Vad med det landet gör det till ett pissland?

https://worldpopulationreview.com/countries/countries-by-national-debt

Ryssland är ett av dem länder med lägst skuld.
Sverige ligger i motstående sida till Ryssland i den listan såsom USA.
Så vad vill du ha sagt med ditt inlägg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in