Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Jag tycker nog att pekar mot vänsteraktivister, i form av miljömuppar. Men det gänget brukar ju vara fattiga som kyrkråttor, så dom går bort. Här har det ändå fodrats både organisatorisk förmåga och ekonomiska muskler.
Initialt blir svårt att bortse från att det skulle kunna handla om Greenpeace-aktivister.
Det jag skrev var med utgångspunkt att det var främmande makt som låg bakom.
Om det är enskilda dårar, inhemska intresseorganisationer eller dylikt är det givetvis en helt annan sak.
Det är klart, vem som helst har väl inte ekonomin till att utföra detta, men det är heller inga jättekostnader.
Greenpeace etc. har hållit på med att projektera sina budskap på bl.a. kärnkraftverk med bildkanoner, vilket är smaklöst, men även harmlöst, kan jag tycka. Sedan har vi en historia med diverse dårar som flyger Paraglider och annat och landar inne på kärnkraftverk, eller att de skall göra sig lustiga med att skicka över luftballonger som släpper ned skräp för att belysa ”hur lätt” det är att angripa en anläggning.
Låt säga att en organisation i Greenpeace storlek har gjort detta som nyss skedde. Det är väl troligt, men man vill ändå tro att de skulle haft fingertoppskänsla nog att välja sitt tillfälle. Nu var inte ett väl val sådant, kan man lugnt säga.