2022-01-15, 18:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Nej!

Fred i vår tid!
2022-01-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nationen är svenskarna. Det må vara så att svenskarna förlorat allt vett (i grunden därför att de övergett Kristus), men det är fortfarande vårt folk.

Vilka tror du kommer att vara beredda att dö för folket? De som identifierar sig med sitt kön, sin ideologi, territoriet, demokrati? Det korrupta systemet?

Sant nationella dör för sin nation.

Vi kan inte bekämpa vansinnet med vansinne, utan vi gör det genom att gå vår egen väg med ande, sanning, kärlek och heder. Och våld, när så krävs.

Jag kan åtminstone inte slåss för de som jag ser när jag tittar ut genom dörren.

För de som är normala och hederliga som folk var förr givetvis men inte resten.
2022-01-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FitnessAndWorkout
Finnarna är ju lite slavisk ras precis som ryssarna. Vi svenska Arier har dom nog inte så mycket sympati för som de finska grannarna.

Men hade de vilja ha Finland hade de inte gått via Östersjön, då hade de tagit landvägen. Danmark är ointressant för dom är med i Nato likaså Norge.

Alla gå tillbaka och läs varför jag har gjort analysen varför ryssen nu kommer ta över Svea rike.
Svenskar är inte arier din okunniga idiot. Iranier är arier, Iran betyder aryan det ariska folket. Men vi blev knullade av araber i 400 år.
2022-01-15, 18:18
Medlem
Tre av de Ryska landstigningsfartygen KAN HA LÄMNAT HAMN NU under dagen. Idag Lördag. Tweet för 37 minuter sedan.

Old, fake, irrelevant eller oroande news?

https://twitter.com/pmakela1/status/1482391983637340163
Senast redigerad av fokuserapafakta 2022-01-15 kl. 18:28.
2022-01-15, 18:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Dumheter! Rysslad är inte Sovjetunionen plus Warszawapakten och Sverige är inte Sverige 2015 längre!
Nej, det har jag inte sagt. Men menar du att Sverige i dagsläget kan hålla Ryssland stången på egen hand om de verkligen vill invadera Sveirge?
2022-01-15, 18:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Jag kan åtminstone inte slåss för de som jag ser när jag tittar ut genom dörren.

För de som är normala och hederliga som folk var förr givetvis men inte resten.
De här förvirrade hjonen du talar om har kvar sin själ. Den märks bara inte under alla satans lögner, förvirring och rotlöshet.

Först när vi är borta är slaget om dem förlorat. Det säger jag även om jag förstår dig.

Våra förfäder vek sig inte för någon, och de var fria män som valde sina egna liv. De levde med heder. "En man ska lära sig att: rida en häst, skjuta rakt och alltid tala sanning". Vi behöver genom vårt levene visa vägen för de förvirrade fåren. Det saknas ledare med andlig styrka, det är därför det enda alternativet tycks vara de här svaga, mentalslöa och ohederliga "ledare" vi har nu.

Jag kan varmt rekommendera den här kanalen för inspiration och framåtanda;
https://youtu.be/Vw3tUXdLu2Y
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Ryssland kommer inte med flit kränka oss.
Nä, gud förbjude. Det fredsälskande Ryssland har aldrig med flit kränkt Sverige eller någon annan. De verkar dock ha massor med otur och titt som tätt hamnar i andra länders luftrum och vatten
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det beror på hur kineserna hanterar det hela. Sedan har vi elkrisen, där våra naiva politiker gett Putin veto över vår energitillgång. Det var av den anledningen Trumpen satte stopp för bygget av gasledningen i Östersjön.

Man kan nog ändå påstå att bättre läge än så här kommer Ryssland aldrig att få. Pandemiåtgärderna inklusive de enorma lånen har dragit igång en inflationsvåg som ser ut att bli enorm, och vaccinpassen har orsakat enorm misstro mot myndigheter även hos dem som inte redan tidigare hade den. Massinvandringen har fyllt sin funktion av destabilisering, och den sociala tilliten har sjunkit dramatiskt.

Pandemin påvisade även att lojaliteten länder emellan i EU är grund när det gäller, och vår krisberedskap är usel.

Backar ryssen nu kommer ingen någonsin mer att ta honom på allvar. Allting sammantaget gör situationen allvarligare än den tidigare varit.

Japp, han har sin bästa chans nu. Han kan inte backa.

Usa och Nato kan heller inte backa.

Ukraina är nu i ett annat militärt och nationellt läge så någon invadering av Ukraina, där Ukraina har egen militär är nog inte jättetroligt. Men, Donbass... Där är ju ändå ryskmilis som styr och följer order från Kreml.

Jag har mycket svårt att se att Moskva skulle ta Kiev med militärt våld. Försvarsviljan här nere är mycket hög. Det skulle bli ett mycket långt och blodigt krig. 38miljoner människor med europas andra största arme.
https://rlist.io/l/largest-militaries-in-europe

Det är naturligtvis därför som Putin är livrädd för att den tränas upp, och får materiell. Då kan han aldrig mer attackera Ukraina.
2022-01-15, 18:23
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, det har jag inte sagt. Men menar du att Sverige i dagsläget kan hålla Ryssland stången på egen hand om de verkligen vill invadera Sveirge?
När det gäller ockupationsförsök av Gotland behöver Sverige ingen hjälp.
2022-01-15, 18:25
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Nä, gud förbjude. Det fredsälskande Ryssland har aldrig med flit kränkt Sverige eller någon annan. De verkar dock ha massor med otur och titt som tätt hamnar i andra länders luftrum och vatten
Ryssland kommer inte med flit kränka oss den närmsta framtiden.
2022-01-15, 18:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Så många rysshatare....

Kom ihåg att utan dom hade vi talat tyska.
Många svenskar har ett nedärvt rysshat/skräck. Vi har varit i krig med dem många gånger och ryssarna brände många svenska städer på 1700-talet tex.
2022-01-15, 18:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
När det gäller ockupationsförsök av Gotland behöver Sverige ingen hjälp.
Så du tror att ett extra kompani gör skillnad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in