2022-01-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon har ju även varit inblandad i en situation under JVM där hon slog någon med staven på upploppet under sprinten.
Nix, däremot blev hon slagen av en ryska vid sprinten i Qebec.
Citera
2022-01-15, 14:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jag vet att Frida slog staven i backen efter målgång i en sprintfinal, men du får gärna länka till en källa som säger att hon även slog en av konkurrenterna.

Då minns jag fel.
Citera
2022-01-15, 16:32
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Då minns jag fel.
Quebec Frida mot Stupak/Belorukova
https://svenska.yle.fi/artikel/2019/03/25/efter-vredesutbrottet-i-varldscupsprinten-ryssland-vill-att-fis-forbjuder-frida
Citera
2022-01-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philipss
Ynkligt av Diggins. Vågar inte skriva rakt ut vad hon själv tycker, men ALLA var jätteupprörda på Frida så då kunde hon själv släppa det.

Det verkar inte så Jessie, eftersom du kände dig manad till detta fittiga, passivt aggressiva inlägg.

Tjej på högstadiet - nivå…
Det er selvsagt lett for deg å si, men Diggins lever av dette. Tipper du også hadde blitt noe sur hvis noen gjode at du mistet flere måneder av lønnen din.
Citera
2022-01-15, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Tjaa, jag vet inte jag.
Mer "offensiv tackling" än det Frida bjöd på klarade väl inte ens Foppa av?! ;-)

Passiva tacklingar var hans forte! Något Frida skulle kunna tillägna sig, tycker jag.
Senast redigerad av ccnut 2022-01-15 kl. 16:55.
Citera
2022-01-15, 17:10
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philipss
Ynkligt av Diggins. Vågar inte skriva rakt ut vad hon själv tycker, men ALLA var jätteupprörda på Frida så då kunde hon själv släppa det.

Det verkar inte så Jessie, eftersom du kände dig manad till detta fittiga, passivt aggressiva inlägg.

Tjej på högstadiet - nivå…
Hon är väl oerhört tydlig med vad hon tycker.
Viljan att släppa in Frida i spåret i en klunga lär inte vara så stor efter det här.
Citera
2022-01-15, 17:13
Medlem
bcdefgs avatar
Calle inte med på flyget till Italien pga förkylningssymtom …
Citera
2022-01-15, 17:25
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Hon är väl oerhört tydlig med vad hon tycker.
Viljan att släppa in Frida i spåret i en klunga lär inte vara så stor efter det här.

Eller så inser man att det är skillnad på sprint och distans och går vidare.
Citera
2022-01-15, 17:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det er selvsagt lett for deg å si, men Diggins lever av dette. Tipper du også hadde blitt noe sur hvis noen gjode at du mistet flere måneder av lønnen din.

Flera månader? Knappast Fridas fel att Diggins inte hängde med i den klassiska masstarten dagen efter.
Citera
2022-01-15, 17:27
Medlem
Lite, lite, LITE Clenbuterol i visst kinesiskt kött. Norge är redan där. De gillar kött. Och så lite centralstimulerande för pannbenet.
Citera
2022-01-15, 17:29
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Lite, lite, LITE Clenbuterol i visst kinesiskt kött. Norge är redan där. De gillar kött.

Norge laddar även upp i Seiser Alm med högre smittspridning än i Livigno. Där har Sverige tänkt till (får man hoppas)
Citera
2022-01-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Flera månader? Knappast Fridas fel att Diggins inte hängde med i den klassiska masstarten dagen efter.
Den hendelsen under sprinten avgjorde jo Tour de Ski sammenlagt på mange måter. Gløden og motivasjonen til Diggins forsvant etter den hendelsen, for hun var i kjempeform og vant jo dagen før.

På generelt grunnlag er det best å rydde opp i ting med en gang, fremfor å komme med diverse utspill i etterkant slik som Diggins nå gjør. Men episoden har tydligvis irritert, og kanskje ikke uten grunn ettersom Karlsson har fått et rykte på seg på godt og vondt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in