2022-01-15, 09:49
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrasarskrivning
Kan man helt avskriva Seb*sti*n från Uppsala som han hänger med som ev skytt?
Ni har ju skrivit flera av er att den D*mle samarbetat med i detta måste vara någon han har förtroende för.
Dom har ju hängt ihop sen dess.

Ja han var i Spanien
Citera
2022-01-15, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaxblomma
Oavsett så var Nils en tonåring. Fattar ni? Vilka de än var, så mördande de en tonåring?! Oavsett lyrics med ord om oerhört svåra saker, så hade han livet framför sig! Han hade kunnat göra så mycket mer och kunnat haft tid att göra rätt av det som blev fel?
Jag fattar att livet känns som att det som är här och nu aldrig tar slut. Men livet är fucking långt, så mycket längre än vad ni tror, och de som inte ger sig själv till känna finner aldrig ro.
Tårarna rinner och jag vet inte ens vem Nils va. Men något säger mig att han var ett maskrosbarn.

Jag har följt Nils sen han blev kidnappad, jag hoppades så att han skulle få hjälp att lämna drägget han umgicks med. Tyvärr så var avundsjukan för stor hos dom som ingen talang har, dom avrättade honom. Nu släpps massor av (raplåtar) av folk som inte har nån talang alls. Dom låter som bräkande får. Nils kunde sjunga, det hör man på många av hans låtar. Han hade en ljus framtid. Jag hoppas verkligen att dom som avrättade honom får sitt straff. Samma här som hos dig, tårarna rinner och jag kan inte släppa tankarna på hur sorgligt det är
Citera
2022-01-15, 13:02
Medlem
Yasin gömmer sig utomlands i Belgien 🤣🤣🤣
Citera
2022-01-15, 14:08
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Oavsett så var Nils en tonåring. Fattar ni? Vilka de än var, så mördande de en tonåring?! Oavsett lyrics med ord om oerhört svåra saker, så hade han livet framför sig! Han hade kunnat göra så mycket mer och kunnat haft tid att göra rätt av det som blev fel?
Jag fattar att livet känns som att det som är här och nu aldrig tar slut. Men livet är fucking långt, så mycket längre än vad ni tror, och de som inte ger sig själv till känna finner aldrig ro.
Tårarna rinner och jag vet inte ens vem Nils va. Men något säger mig att han var ett maskrosbarn.

Det spelar ingen roll att wiggern var en tonåring. Han valde tidigt att bli en värdelös blattewannabe och lekte gangster. Att Nils blev mördad är på alla nivåer något positivt.
Citera
2022-01-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monaq3
Jag har följt Nils sen han blev kidnappad, jag hoppades så att han skulle få hjälp att lämna drägget han umgicks med. Tyvärr så var avundsjukan för stor hos dom som ingen talang har, dom avrättade honom. Nu släpps massor av (raplåtar) av folk som inte har nån talang alls. Dom låter som bräkande får. Nils kunde sjunga, det hör man på många av hans låtar. Han hade en ljus framtid. Jag hoppas verkligen att dom som avrättade honom får sitt straff. Samma här som hos dig, tårarna rinner och jag kan inte släppa tankarna på hur sorgligt det är

Men snälla det har inget och göra med att d
Folk va avundsjuka på hans talang. Han var en liten grabb som var desperat som fan för att bli se som gangster och tuff och ingen som man skulle jiddra me och speciellt efter Dalen skicka han och han blev kidnappad. Trotts att han blev satt på sin plats och inte hade några riktiga vänner vilket han övertala sig själv om att han hade så hotade han folk i låter och skickade shoots till Vårby osv istället för att bara hålla tyst och inte spela ball. Han insisterade på att va kvar i Sverige och hitta nya kriminella att slicka röven på och paya för skydd så han kunde fortsätta synas som en grabb som viftar me straps. Han hade kunnat sluta spela ball i sina texter tagga t Marbella och leva ut sitt liv där men nej han skulle va kvar i Sverige jaga kriminella och hetsa fram konflikter för han kände sig ball med fake bakk bakom sig. Inte konstigt alls det som hände honom
Citera
2022-01-15, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madenrudef21
Yasin gömmer sig utomlands i Belgien 🤣🤣🤣

Jo, de är tuffa, grabbarna i Shottaz. En i lappland, en i London och nu denne i Belgien. Var det inte de som var farligast i byn?
Citera
2022-01-15, 15:55
Medlem
Är det någon som har inblick i bolagsdelen av hiphop scenen?
Om de Nisse gjorde, dvs lämnade sitt Suge Knight kontrakt, om det är därför ZE försatte sitt bolag i KK och även Dree beter sig besynnerligt nu?
Om deras tid som sponsorer är över och den skilsmässan inte är skitsmidig? (Lex Tupac och ev Nisse nu då)
Citera
2022-01-15, 16:05
Medlem
Har försökt att hitta Mario Golzars förhör på Youtube Prime Crime men hittar den inte? Kan någon länka eller finns den inte?
Citera
2022-01-15, 16:14
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ibland kan jag känna att man inte ska lägga all fokus på gärningsmännen bakom mordet. Visst är det tragiskt, men att måla upp honom som en oskyldig ängel som blev oskyldigt mördad är helt fel. Han var väl medveten om att han lekte med elden, han hade sökt efter skottsäkra fönster till sin bil. Hör du inte hur det låter?

Det hade varit en annan femma om han hade slutat som artist, men uppenbarligen ville han fortsätta även fast han var medveten om riskerna.

- Hans management, vad hände där? Varför gick ingen in och stoppade honom att släppa låtar som uppenbarligen kommer misstolkas av hans fiender?

Efter kidnappningen släpper han en låt där han rappar om personerna bakom kidnappningen. Där kan man tycka att någon från hans management borde ha stoppat honom, men jag antar att money talks.

- Hans anhöriga, var fanns dom? Det finns något som kallas ansvar som förälder, särskilt när vi pratar om en tonåring. Hans mamma var ju den som hade planerat hans nästa turnering, så visst uppmuntrade hon Einar's musik - som spårade ur efter kidnappningen.

- Polisen var medvetna om hotbilden mot Einar och försökte samarbeta med honom - något han inte ville göra. Jag förstår att det hade förstört hans image om han började samarbeta med Polisen, men han hade sina chanser.

Visst är det sorgligt att en tonåring blir en måltavla, men man kan inte påstå att Einar aldrig hade chansen att överleva. Hade han haft ett vettigt mangement som inte bara bryr sig om pengar och två ansvarsfulla föräldrar så hade han varit vid liv idag, det är jag övertygad om.
Senast redigerad av Fricky 2022-01-15 kl. 16:16.
Citera
2022-01-15, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.O.G.N.A.C
Har försökt att hitta Mario Golzars förhör på Youtube Prime Crime men hittar den inte? Kan någon länka eller finns den inte?

Har du kollat i Prime Crime appen?
Citera
2022-01-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Här är den:

https://www.instagram.com/tv/CYtgpdmFC0HFCmmd1akc2YEipgOh7Lvk7WDg840/?utm_medium=copy_link

Vilka tror ni de olika cigarrerna symboliserar?

Tycker denna liven är intressant och värd att påpeka. 1 cuz sitter alltså öppet på instagram och i princip mordhotar Dumle och andra inblandande. Och folk tror fortfarande att ingen kommer få smaka efter nisses död??
Citera
2022-01-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madenrudef21
Scar från dalen som är nära med thrife o som är med sstv klippte Einar iskallt. Scar klippte hans barndomsvän !. Scar som är nära med dem i Vårby. Vårby och dalen har med detta mord o göra

Scar är de John Lidman eller vad han hette som va misstänkt för mordet på Paki? Han John va ju Thrifes manager men i tråden om Mordet på Paki här på fb så fick John ta sitt pick pack och tagga från Dalen? Efter de så har han inte synts i några videos med Thrife är du säker på att dom är nära?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in