Asså man kan googla och kolla på kärnkraftverken och man ser ju ganska mycket bara av det även om det är så lågupplöst att man ungefär ser vad som är en container.
Jag själv gick runt ena kraftverket en gång och ställde mig med kamera och fotade, dels där alla matarledningar kommer ut/upp ur marken. jag räknade kallt med att vakter skulle komma och att jag minst skulle tvingas radera alla bilder men nä det hände inte något för mig var det en test av säkerheten. i alla fall då för tio år sen var det alltså exakt noll bevakning och det enda som funnits är det som händer när man går eller kör in.
Det hände inte ett skit. Det tyckte jag var jättekonstigt och jag tog det som att Sverige blivit ett jävla flumland.
En epson hadde lätt kunnat knalla in nära elledningarna och bara smälla av så hade man direkt stört ut en del av Sverige. fatta hhur bräckligt det här landet är.
En ryss kan hur lätt som helst köpa "Sommarstuga" precis där vem har koll på sånt

Han kan ju lätt köra fram med bli och spränga sänder hela elnätet och köra tillbaka till sin lilla stuga innan nån ens fattat vad det var som hände. Behöver så klart inte hända exakt där Kärnkraftverket är så.
Nä jag tror inte det där var något att hänga i julgranen, ryssen har bättre bilder redan sen 70 talet och vet mer om skruvarna på det än vad ni vet om era finnar i ert eget ansikte. Det är inte kärkraftweket ryssen kollar av, det är vårt agerande. Dom vill se hur snabbt vår militär är på plats och såna saker.
Vi ah precis visat att man kan knappa in på ett av våra kärnkraftverk , slänga ditt några gubbar dynamit som sen knalla till nästa kaffe och ta en fika i lugn och ro. Då vet vi ju en av ryssens planer.
Slå ut elen och det kommer så klart inte ske där. Det vi alla och ryssen vet bättre än oss är att har man inte bevakning på ett av våra kärnkraftverk så har man ju knappast det någon annan stans heller. vi säger exempelvis ett antal hundratals mil Ledningsgator