2022-01-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Det var det första jag kikade på när de första rapporterna kom angående detta.
Bara kolla Marine Traffic och tider så kan det finnas en förklaring vart drönarna startade ifrån.
De flög med stor sannolikhet in från havet in över kärnkraftverken.

Inte haft tid men har du kollat på RU fartig utanför Forsmark o Ringhals.

Rtska lastfartiget utanför Slite är ju intressant också. Legat för ankar i 2 dygn nu. Desrination Estland
Citera
2022-01-15, 12:28
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Fast det räcker väl med en liten detonation och små skador? Dom blir nog tvungna att stänga ner reaktorn tills skadan är fixad.

Ja man lär nödstoppa rektorn direkt om en sån grej händer. Men jag tror inte det var det som den jag svarade på menade med "gonatt Sverige". Puckot tror givetvis att halva Sverige skulle pulveriseras i nån jätteATOMBOMBSexplosion eller nåt.
Citera
2022-01-15, 12:29
Medlem
Kan vara UFO. Det har man sett också utanför amerikanska kärnkraftverk. Ufon dras till just kärnkraft.
Citera
2022-01-15, 12:31
Medlem
Lite småkul att ryssar och miljöaktivister är misstänkta. Jag tror på ryska miljöaktivitister, den ryska grenen av Greenpeace.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Fel

https://group.vattenfall.com/se/nyheter-och-press/nyheter/ringhals-och-forsmark-arkiv-2013-2016/2016/karnkraften-forstarker-skydd-mot-angrepp

Ahhh, det har jag missat. Snyggt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
What?

Inte all vaktpersonal är beväpnad men beväpnade skyddsvakter finns på plats

Hade missat att en ändring skedde för några år sedan.
Citera
2022-01-15, 12:32
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Så ingen vet om det egentligen var en drönare? Höna av en fjäder ?

Den i forsmark filmades och det framgår säkerligen av materialet vad det var frågan om för farkost. Den kan också ha fastnat på radar men det materialet får man nog analysera i efterhand eftersom den icke diskriminerade datamängden är ganska stor.
Citera
2022-01-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bboy1980
Ptja om det är utomjordingar eller någon annan form av intelligens låter jag vara osagt ..MEN helt klart är det INTE ännu än några identifierade drönare eller objekt - så absolut UAPs/UFOs per definition i nuläget. Begrepp som svensk media inte tycks förstå/våga uttrycka.
Nej det är ett jävla tramsande på svensk media. Vad menar de som säger att de inte tror på UFOn? Att de inte tror på att det kan dyka upp föremål på himlen de inte omedelbart kan identifiera? Nåväl.
Det är i alla fall ställt bortom rimligt tvivel att det är utomjordisk teknologi som lattjar runt.
De verkar i synnerhet vara intresserade av vår atomkraft. Varför är en gåta för de verkar inte vilja ingripa på något sätt. De bara hoppar omkring som några tjackisar, till synes utan mål och mening.
När vår teknologi har nått så långt ska även jag skicka en sond till en annan planet. Väl där ska jag bara flumma omkring helt planlöst endast för att förvirra dess invånare.
Citera
2022-01-15, 12:33
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theintelligence
Schibstedt och Blommenholm industrier är
I slutändan ägda av samma indexfonder som samtliga branscher i världen.

Självklart är det omöjligt att kontrollera allt som rapporteras, men i slutändan jobbar alla under samma direktiv.

Lite OT, men kungen äger inte någon del i dessa företag.

Sverige är ett av världens minst korrumperade länder.

Ja, hävdar ff att det finns två orsaker till tystnad i media. ( en tredje är av någon orsak misstänkta självmord)

I detta fall ser vi några få procent, resten är och blir inlåst.

( Bevakat flera stora händelser ifall du undrar)
Citera
2022-01-15, 12:34
Medlem
Det är klart de kommer från Ryssarna. Hur kan man inte fatta.

Det här tillsammans med de Ryska landstigningsfartygen som seglar förbi vår kust är en ordentlig varning till Sverige.
Citera
2022-01-15, 12:35
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Det är klart de kommer från Ryssarna. Hur kan man inte fatta.

Det här tillsammans med de Ryska landstigningsfartygen som seglar förbi vår kust är en ordentlig varning till Sverige.
Till Sverige???? Nu får du läsa på
Citera
2022-01-15, 12:38
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Så ingen vet om det egentligen var en drönare? Höna av en fjäder ?

I Forsmark hade dom ju sett en drönare så det är svårt att tro att det egentligen var en höna. Och hade den bara en fjäder lär den knappast ha kunnat flyga ut över havet, även fullfjädrade är höns notoriskt dåliga flygare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in