2022-01-15, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man är alltså ryssvänlig när man känner att de börjar bli lite väl mycket suggestioner i schwung och att det behövs lite nykterhet.

Förklara gärna hur dessa drönare platsar i Putins plan att invadera Ukraina.

https://pbs.twimg.com/media/FJIasmLXwAECEwW?format=jpg&name=900x900

Skenmanöver för att inte Sverige ska kunna fokusera helt på Gotland. För det är Gotland de kommer att ta om de verkligen tänkt sig ett militärt ingripande.
2022-01-15, 10:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du är ryssvänlig baserat på din samlade produktion. Spela inte oskyldig. Ett annat ord för ryssvänlig är svenskfientlig. Jag tror visserligen att du är en sån som tror på konspirationer och har, felaktigt, identifierat Ryssland som en allierad mot USA, Israel, Davos och andra globalister men Putin är muslimälskare. Han har inget problem med globalismen utan med Rysslands plats i systemet. Det är transparent att Rysslands ultimatum mot NATO handlar om att de förväntar sig att vara en global supermakt.

Jag behöver heller inte förklara något av Putins planer. Om något är det uppenbart att du har bättre insyn.
Du har nog rätt om att jag med bättre insyn ser Putin som en intelligent människa.

Därför förstår jag inte riktigt meningen med att flyga drönare över Sverige. Ryssland behöver inte fler NATO-medlemmar omkring sig.

Och jag upprepar: jag vill inte ha en odugling till försvarsminister som blivit helt uppsnurrad på läktaren av generalerna i Pentagon och jag ser ingen anledning till att Sverige öht ska lägga sig i Ukrainafrågan.

Kalla mig gärna ryssvänlig för det.
2022-01-15, 10:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Skenmanöver för att inte Sverige ska kunna fokusera helt på Gotland. För det är Gotland de kommer att ta om de verkligen tänkt sig ett militärt ingripande.
Ska de ta Gotland nu också?
2022-01-15, 10:38
Medlem
Holdingbreaths avatar
Sverige behöver inte Nato. Folk på Finalnd är beredda att dö för att försvara Sverige.
2022-01-15, 10:43
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Du har nog rätt om att jag med bättre insyn ser Putin som en intelligent människa.

Därför förstår jag inte riktigt meningen med att flyga drönare över Sverige. Ryssland behöver inte fler NATO-medlemmar omkring sig.

Och jag upprepar: jag vill inte ha en odugling till försvarsminister som blivit helt uppsnurrad på läktaren av generalerna i Pentagon och jag ser ingen anledning till att Sverige öht ska lägga sig i Ukrainafrågan.

Kalla mig gärna ryssvänlig för det.

Du är svenskfientlig. Det här handlar om att Ryssland förbereder krig mot Sverige. Drönare över kärnkraftverken, hämtar hit landstigningsbåtar(som bara kan användas mot Sverige) och nu skickar svenska försvarsmakten sina fåtaliga styrkor till Gotland. Givetvis efter larm från FRA. Det är sannolikt en del i Rysslands förhandlingar med USA. Du vet precis som jag att Rysslands problem med globalismen är att de inte respekteras som en av de styrande.

Jag tror precis som du att Ryssland vill att Sverige ska gå med i NATO och därför beter sig som de gör. Ryssar är totalt odugliga på att förstå hur de betraktas och det beror på hurdana de är. Jag tror till och med att ryssarna är hånfulla, sarkastiska och glada över att svenskarna reagerar. Sen förstår de inte alls vad utfallet kommer bli.
2022-01-15, 10:45
Avslutad
Citat:
Ska de ta Gotland nu också?

Sorgligt att behöva konstatera att du inte är en seriös debattör. Jag har uppskattat dig mellan varven.

Naturligtvis är det Gotland som är målet, om det finns ett militärt mål annat än att sätta sig i respekt.
2022-01-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det är det omvända som gäller.

OM en storkonflikt bryter ut pga Ukraina så kommer Ryssland att försöka ockupera delar av Sverige.
Och då lär vi ha en atomvinter över hela klotet.
2022-01-15, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejprulle55
Under natten till idag har 3 ryska landstigningsfartyg seglat in på Östersjön. Varför?! Kommer ryssarna invadera Sverige? Behöver vi vara oroliga, vad tror ni??

Informationen jag läst finns här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G0A46/bilder-har-seglar-ryska-landstigningsfartyg-in-i-ostersjon

Det är möjligt att ryssarna tar gotland för att sedan nöja sig med det.
Nato står ju väldigt nära ryssland och inte tvärtom.
Sverige vill väl visa sig på styva linan.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ett-angrepp-mot-sverige-kan-inte-uteslutas
2022-01-15, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Och då lär vi ha en atomvinter över hela klotet.

Är Sverige en kärnvapen-nation menar du?
2022-01-15, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Är Sverige en kärnvapen-nation menar du?
Nato är det och skulle aldrig acceptera en sådan aggression.
2022-01-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Jag är en fri man. Du har ju visat att du redan är slav. Du har inte insett att det samhälle som du älskar, inte längre är Svenskt. Ändå har du lojalitet till samhället, för att du är Svensk. Och du skall alltså försvara det emot Ryssland, men inte emot globalisterna.

Jag är väl den som inte ger upp tycker jag. Du däremot har ju redan visat att du är underlägsen i och med att du accepterat framtiden. Häri ligger dina psykologiska försvar med att kalla framtiden för konspirationsteori. Hade din perception varit på sin plats, så hade du sett förändringen. Nu gör du inte det. Du har alltså redan accepterat förlusten.

Har du flytt fältet då menar du? Verkar vara en öm punkt för dig. Med tanke på distansen du tar från Sverige så undrar jag hur du vet att samhället inte är svenskt, bor du ens i Sverige? På vilket sätt är samhället inte svenskt? Mig veterligen så betalar jag fortfarande hög skatt, står i kö på Coop och arbetar som vanligt. Det är väl vad Sverige handlar om?

Finns förbättringspotential för Sverige? Absolut. Är det dags att överge det sjunkande skeppet? Nej! Jag ställer mig över anklagelser om slaveri, trams helt enkelt.
2022-01-15, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nato är det och skulle aldrig acceptera en sådan aggression.

NATO har redan sagt att Sverige inte kommer att få någon militär hjälp. Sluta fantisera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in