2022-01-15, 09:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vem var det då?

Det är synnerligen genomskinligt att bara förneka Rysslands inblandning för att sedan inte ge någon sannolik förklaring. Jag, och alla andra, lägger också märke till dina försåtliga försök att komma undan med hjälp av ord som "större".
Jo det är särskilt smart av Ryssland att provocera ett av de två neutrala länder som står inför ett möjligt NATO-medlemskap.
2022-01-15, 09:44
Avslutad
Citat:
Vem var det då?

Det är synnerligen genomskinligt att bara förneka Rysslands inblandning för att sedan inte ge någon sannolik förklaring. Jag, och alla andra, lägger också märke till dina försåtliga försök att komma undan med hjälp av ord som "större".

Har inte följt diskussionen men mest troligt är det väl svenska drönare, som bevakar svenska kärnkraftverk med tanke på att ryssen kan komma att slå mot dessa.
2022-01-15, 09:46
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo det är särskilt smart av Ryssland att provocera ett av de två neutrala länder som står inför ett möjligt NATO-medlemskap.

Du svarar inte på frågan.

Det är för övrigt inte direkt Rysslands starka sida att förstå hur deras beteende uppfattas utomlands. Om man vill vara snäll...
2022-01-15, 09:48
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Har inte följt diskussionen men mest troligt är det väl svenska drönare, som bevakar svenska kärnkraftverk med tanke på att ryssen kan komma att slå mot dessa.

Det vore lätt att tro det men då borde ärendet ha avslutats snart efter larmen.

Så här i dessa tider kan det vara bra att komma ihåg att FRA spanar på Ryssland och har vi har bra kontroll på vad den ryska krigsmakten håller på med. Det gäller långt utöver att veta att Ryssland har flyttat över offensiv kapacitet till Östersjön.
2022-01-15, 09:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du svarar inte på frågan.

Det är för övrigt inte direkt Rysslands starka sida att förstå hur deras beteende uppfattas utomlands. Om man vill vara snäll...
Jag vet iaf vilka man ska kontakta:

https://c.tenor.com/Fh7VzbqSQA4AAAAM/ghostbusters-ray-parker-jr.gif
2022-01-15, 09:50
Medlem
orrecrists avatar
Kriget är väldigt nära. Har rätt staka källor
2022-01-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Du ser ju detta på ett annat sätt än vi andra. Förmodligen tuggar väl du psykofarmaka i stor mängd, i annat fall så måste ju du ha världens sämsta perception.

För att du skall fatta hur pass illa det är så vill jag ge ett svepande exempel på vad människor som är Svenskar, har fått utav Sverige.

Jag gick på 4-årig teknisk linje som ung, idag är vi äldre än 50 år. Jag tog och tittade på skolkataloger och gick igenom mina klasskamraters öden.

Vad det verkar, så har alltså 50% av de killarna som gick igenom teknisk, alltså inte barn. Men de föder staten via sina skatter. Dessa pengarna som mina klasskamrater producerar tar alltså röda svin och skickar till alla andra, och känner sig goda.

Sverige är det absolut sämsta landet att födas i världen. Folkmords Sverige, som skiter i sin egen befolkning och premierar alla andra befolkningar.

Jag önskar att jag fötts som en afrikan nere i Sudan, då hade i alla fall mina barn haft en framtid. Nu är de slavar till de röda svinen.

Det impotenta kompisgänget ska då användas som exempel på hur dåligt Sverige är eller hur var tanken? Svammel helt enkelt. Du måste inte stå bakom Sverige men Sverige är mitt land och jag hade inte bytt det mot något annat.
2022-01-15, 10:00
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Vem var det då?

Mer troligt att det var naturmuppar som använt drönare för att reka. De har ju varit inne på kärnkraftverk tidigare med då fysiskt.

OT när det gäller de ryska båtarna är det nog mer troligt vapenskrammel eller det kanske heter vapen"plask" när det gäller marina aktiviteter.
2022-01-15, 10:02
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterNewGuy
Det impotenta kompisgänget ska då användas som exempel på hur dåligt Sverige är eller hur var tanken? Svammel helt enkelt. Du måste inte stå bakom Sverige men Sverige är mitt land och jag hade inte bytt det mot något annat.
Oki, hur många barn har du då?

När det gäller Sverige, så finns inte landet längre. Det som finns en subverterad variant alla USSR och folkrepubliken kina.

När det gäller stå bakom Sverige så står jag bakom det Sverige som fanns innan kommunistsvinens upptåg. Min släkt slogs för Kungen för ett antal generationer sedan, därav fick byalaget mark från Kungen. 1972 konfiskerade kommunen all den marken utav min morfar. Han fick så han kunde lägga om taket på sitt hus och dra in vatten. I dagsläget är den värd 4miljarder.

Jag har lojalitet till min familj numera. Stritspittar som kommunisterna lurar upp på läktaren, får gärna få sitt krig. Jag tänker då inte slåss med någon.
2022-01-15, 10:05
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichessy
Upplands Väsby, har försvarsmakten fordonsdepå i området? Eller kommer de från livgardet i Kungsängen och har kört Stäketleden till E4 i Rotebro?

Sånt spekulerar man knappast högt om såtillvida man inte är intresserad av landsförräderi.
2022-01-15, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vet iaf vilka man ska kontakta:

https://c.tenor.com/Fh7VzbqSQA4AAAAM/ghostbusters-ray-parker-jr.gif

Var det inte du själv som skrev att det flög drönare över svenska kärnkraftverk, och nu försöker du tramsa bort det?
2022-01-15, 10:08
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Att Putin gör som han gör nu är ingen överraskning. Han väntar till nästa köldknäpp, tankar tanksen, stänger av gaskranen till Tyskland och trycker plattan i mattan fram till Kiev.

Nato kommer inte göra något militärt motstånd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in