2022-01-15, 09:44
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Kommer ALDRIG att visas för allmänheten. Sånt ser inte dagens ljus på 50 år

Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
För obehöriga. Behöriga får se på övervakningsfilmer och fota/filma när det behövs, en drönarflygning räknas troligen som något säkerhetspersonalen får dokumentera.

Ja.
Citera
2022-01-15, 09:44
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie
Om jag vore svensk militär/polis skulle jag tagit mig en titt i hytten på denna båten

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:17.7/centery:57.7/zoom:7
Kanske du kan förklara vad du länkar till och varför du tror som du tror.
Citera
2022-01-15, 09:45
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie
Om jag vore svensk militär/polis skulle jag tagit mig en titt i hytten på denna båten

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:17.7/centery:57.7/zoom:7

Länka direkt till båten.
Citera
2022-01-15, 09:45
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzMee
Om du åker ut till Arlanda och tittar på flygplan, utan att ta en bild - är det UFO'n du kollar på då?

Poängen är att det kan vara ett ufo. Vi vet inte hur nära de såg drönarna. Är man långt ifrån arlanda och kikar åt det hållet och ser något flygande men inte kan identifiera om det är ett flygplan. Då är det per definition ett ufo även om det såklart är högre sannolikhet att UFOt är ett flygplan om man är i närheten av en flygplats. Med det sagt kan det också vara en utomjording.
Citera
2022-01-15, 09:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Nej Sverige har inte gjort något liknande. Tog det som exempel för att visa på flathet
Då kanske du förstår att det finns andra forum för dina tankar?
Citera
2022-01-15, 09:47
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Någon som vill låta oss förstå att de kan slå ut Sveriges elförsörjning när de vill. De behöver ju inte spränga sönder hela kärnkraftverket, en liten explosion och det måste stängas ner under lång tid. Alternativt en false flag som vill få oss att tro ovanstående. Patetiskt att vi inte har bättre skydd eller möjlighet att fånga eller följa efter drönare snabbt.

Oavsett sändes ju budskapet fram så att kalla det en false flag vet jag inte hur om det ordvalet passar?
Citera
2022-01-15, 09:47
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Kan det vara Nato som ser över ”sina” skyddsobjekt? Och sen på så sätt provocerar ryssarna?
Citera
2022-01-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Tror du överskattar skyddet på ryska kärnkraftverk en smula.
Om du hittar någon som är nykter länge nog för att titta upp på himlen så får man gratulera.
Jävla U-land.

Ja man får inte glömma att folket i öst historiskt sett är bäst i världen på att spränga sina egna kärnkraftverk.
Citera
2022-01-15, 09:49
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vad fan skulle den flyga över Barsebäck för? Det har ju inte varit i drift på år och dag.

Det är egentligen den mest väsentliga frågan; om det nu en samordnad aktion måste den varit ägnad att väcka uppmärksamhet och skapa oro kring vår säkerhet. I det läget markera ett avvecklat objekt är kontraproduktivt. Samtidigt finns det inga andra vettiga förklaringar till aktionen; inga privatpersoner på skojhumör skull markera flera geografiskt åtskilda platser på dylikt vis. Jag antar att våra ryska kamrater bara ville visa att de är på plats och dra ett löjets skimmer över den svenska säkerheten generellt.
Citera
2022-01-15, 09:50
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Då kanske du förstår att det finns andra forum för dina tankar?

Jag tog upp något jag tyckte var relevant. Dvs historia, det brukar vara en bra indikator för saker som sker i nutid
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Länka direkt till båten.
Uppdaterade länken nu. Den är just nu mitt på östersjön under Åland. Rutten är verkligen suspekt. Iallafall om man tänker på Oskarshamn.
Citera
Medlem
Kan någon förklara vad Ryssland tjänar på att ständigt göra sig ovän med oss?

Vi får väl inte fler ryssvänliga i det här landet av såna här händelser?
Det är snarare att vi rör oss mot att upprusta och kika mot Nato?

Om det nu är Ryssland.

Vad tjänar dem på att vi rustar upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in