2022-01-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Du missar poängen. Ryssland ska inte lägga sig i det.
Du missar totalt poängen. Om Putin inte vill att du ska suga kuk, ska du då fortsätta göra det bara för att trotsa?
2022-01-13, 20:40
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Och hur stark är stridsmoralen i den värnpliktiga delen av den ryska armén? Nära noll skulle jag säga. Tror du att unga killar vill skjuta sitt brödrafolk i Ukraina eller angripa EU-länder som Finland eller Sverige??!?

Du underskattar ryssar.
2022-01-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
Visst serru...
• Men det som hänt nu har gjort att de dubblat sin landstigningskapacitet. Det som man nyss seglade in med tillhör annars Norra Flottan.

• Båda Roputjorna, Olenegorskiy Gornyak (012) and Georgiy Pobedonosets (016) seglade av allt att döma fullastade.
Ivan Gren (017) Pyotr Morgunov, såg ut att segla halvlastad.

• Detta behöver ju inte betyda att skiten tänkte träffa fläkten i morgon. Men fascisten i Kreml kan vilja etablera en ny normalbild. Länderna runt Östersjön ska inte känna sig säkra. ”Kolla... vi kan få över sex extra kompanier marininfanteri och runt 30 tunga stridsvagnar om vi vill.” Ingen bagatell detta. Sverige lär svara med att tillföra extra förband till Gotland och lite andra ställen.

• Eller i mer praktiska termer; mobbaren på skolgården fick nyss en lite större kniv att vifta med...

Det behöver inte betyda någonting.

1 De kan vara här för en övning

2 De kan vara här för de behöver repareras/Uppgraderas

Men du har rätt hotbilden har ju med automatik ökat. Ryssarna kan nu flytta en bataljon till över vattnen.

PS Jag vet inte hur ryssarnas varvskapacit ser ut på Kolahalvön.
2022-01-13, 20:47
Bannlyst
Citat:
Du missar poängen. Ryssland ska inte lägga sig i det.

Du har helt rätt, kära vän! Sverige bör fritt gå med i Nato. Och frivilligt bära ansvar och straff för eventuella handlingar av sin partner - USA. Detta innebär att i händelse av ett amerikanskt kärnvapenangrepp mot Ryssland, bör ett kärnvapenangrepp omedelbart inledas mot USA:s partner. I vårt fall i Stockholm. Tyvärr kommer svenskarna att leva lite mindre än New York-borna, som kanske inte får lida alls om de ryska missilerna avlyssnas. Trots allt är avståndet från Ryssland till Sverige mycket närmare.
Men jag tror att du inte kommer att bli ledsen över att lida för din partners välbefinnande. Du är redan van vid det.
2022-01-13, 20:47
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Joo det kan du tro med dom som du känner. Jag skulle kunna gå ut på min lilla landsväg där jag bor och få med mig iaf ca 40% av gubbarna för att försvara vårt och vårat. Dom andra skulle jag inte bemöda mig med att fråga ens.

Tror du missuppfattar mig. Säger inte att det inte finns rediga män i Sverige som skulle försvara Sverige men dessa är väldigt lokalt placerade. Generellt sätt dock, det blir ett problem. Titta bara på de 300 hv soldater som skickades hem för de inte tålde lite gap och skrik. Svensken är söndercurlad idag
2022-01-13, 20:48
Medlem
Blir ingenting av detta,ryssarna tycker om att skramla lite med sina vapen.Gör dom minsta lilla har dom hela världen mot sej,,det vet även putte.Men ett jävla behov att brösta sig onekligen.
2022-01-13, 20:52
Medlem
Kollar på Den blomstertid nu kommer -filmen av Crazy Pictures.. Tror ni som sett den att händelseförloppet skulle kunna se någorlunda likt ut vid en invasion av Sverige?
2022-01-13, 21:02
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejprulle55
Under natten till idag har 3 ryska landstigningsfartyg seglat in på Östersjön. Varför?! Kommer ryssarna invadera Sverige? Behöver vi vara oroliga, vad tror ni??

Informationen jag läst finns här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G0A46/bilder-har-seglar-ryska-landstigningsfartyg-in-i-ostersjon

Ryssarna kommer inte att invadera Somalia....jag menar Sverige. Och om ryssarna skulle invadera Sverige, då är det förmodligen Gotland. Det kommer dock aldrig att inträffa.

Skulle det mot all förmodan inträffa, så kan Sverige inte göra något ändå. Vad har du tänkt att Sverige ska göra? Bögdansa iväg ryssarna?

https://m.youtube.com/watch?v=WRFXo6wqVqA
Senast redigerad av Mongoprofeten 2022-01-13 kl. 21:05.
2022-01-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ukrainarna tycker inte att dom är ryssar. Är vi danskar? Nej.

Ja det kanske vi är, genetiskt alltså. Din poäng? Menar du att det är bra att globalister ska få fortsätta splittra folk och skapa krig som de gör överallt?

Vad är ukrainare för folk? Ukraina är ett land befolkat av ryssar, polacker, ungrare, judar, slovaker, tatarer, tyskar osv. Förklara vad ukrainare är för ett etniskt folkslag?
Senast redigerad av goyimcuck 2022-01-13 kl. 21:11.
2022-01-13, 21:26
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Ja det kanske vi är, genetiskt alltså. Din poäng? Menar du att det är bra att globalister ska få fortsätta splittra folk och skapa krig som de gör överallt?

Vad är ukrainare för folk? Ukraina är ett land befolkat av ryssar, polacker, ungrare, judar, slovaker, tatarer, tyskar osv. Förklara vad ukrainare är för ett etniskt folkslag?
Ukrainare är östslaver eller lillryssar.
Samma folkgrupp som Adolfs noja över slaver hade det så svårt för så han sumpade Molotov - Ribbentrop Pacten.
2022-01-13, 21:28
Medlem
Talespins avatar
Vadå invaderar?

Ryssen håller ju på i Östersjön konstant
2022-01-13, 21:42
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitnessAndWorkout
Det kommer bli som i Ryssland här. Folk skjuter krokodil i armarna.
Marknaden för smack kommer booma. Nya svenska (nåja) miljardärer.
Citat:
Finnarna är ju lite slavisk ras precis som ryssarna.
Finsk-ugriska folkslag, som finländare, estländare har egen språkstam som inte alls liknar slaviska.
Citat:
Hade vi ett samarbete med Storbritannien? Hur är det då? Vad gör dom då?
Dom har nyligen be-rövat Prins Andr w hans militära titlar.
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Det enda som begränsar Sverige är antalet soldater redo för krig. Endast 38 tusen aktiva militärer (inkl paramilitära styrkor).
Inte mycket att sätta emot på den punkten men vid krig skulle man kunna ta in många fler på kort sikt.
Ja, mobilisera sköna skägghipsters på Södermalm, vid Telefonplan och i Bagis.
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Och varför inte bara låta Ryssland få sin vilja igenom med säkerhetsavtalet? Ett säkerhetsavtal är ju toppen för alla som inte vill ha krig och konflikter.
Fred i vår tid. Mockba stödde den europeiska Fredsrörelsen storartat ekonomiskt på 1980-talet. Mockba gillar Fred.
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Slaver.

OnT: Vi uppmanar Den Svenska Flocken att inte gripas av panik över några R U S-flaggade flatbottnade stridisbåtar som kryssar på internationellt vatten. Det är i vårt eget land valår och vi förväntas alla ha fortsatt fokus på Hotet ifrån Lil a Spöket Högern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in