2022-01-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Om man nekar att pissa får de automatiskt ett direkt godkännande att göra husrannsakan? Sa polisen det? Låter som polisen sa så för att skrämma dig, få dig att pissa.

Så om jag går på stan. En polis stannar mig för jag är "för grov". Kräver pissprov. Jag nekar. Då får de åka hem till mig omgående och söka igenom min bostad? De måste väl ha misstanke om brott, eller är misstanken att jag är för grov?

Dom sa högst troligen så för att dom testade honom. Skulle han fortsatt vägra pissa då tänker dom att han har nog inget hemma. Skulle han bli nervös och gå med på det då hade dom rotat igenom. Dom beslutar på plats om dom ska göra husis eller inte, du har inga rättigheter där egentligen.
Men det är bra om alla JO-anmäler så det uppmärksammas.

Återigen, dom kan göra precis vad dom vill kom ihåg det.
Citera
2022-01-09, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Om man nekar att pissa får de automatiskt ett direkt godkännande att göra husrannsakan? Sa polisen det? Låter som polisen sa så för att skrämma dig, få dig att pissa.

Så om jag går på stan. En polis stannar mig för jag är "för grov". Kräver pissprov. Jag nekar. Då får de åka hem till mig omgående och söka igenom min bostad? De måste väl ha misstanke om brott, eller är misstanken att jag är för grov?

Misstanken uppstår, om jag fattat det rätt, om du vägrar pissa. Helt plötsligt, efter vad jag har hört, så kan dom tycka att du ser narkotikapåverkad ut. Det varierar väl från fall till fall. Men dom gör vad dom vill.

Jag kunde inte neka pissprov då min grabb var med mig.. Det hade blivit för meckigt.

Edit: btw, var ute och gick en pw i mellandagarna, civilare stannade mig och frågade om läget osv... Sen efter en stund frågade dom om jag slutat med dopningspreparat... Jag vet inte vad det är som pågår ...ringa dopning är det enda jag någonsin åkt på, inte ens fortkörning. Dom verkar ju flippat helt häromkring. Dom har resurser iallafall, tro inte på gnället till media.
Senast redigerad av Torreira 2022-01-09 kl. 14:48.
Citera
2022-01-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Misstanken uppstår, om jag fattat det rätt, om du vägrar pissa. Helt plötsligt, efter vad jag har hört, så kan dom tycka att du ser narkotikapåverkad ut. Det varierar väl från fall till fall. Men dom gör vad dom vill.

Jag kunde inte neka pissprov då min grabb var med mig.. Det hade blivit för meckigt.

Edit: btw, var ute och gick en pw i mellandagarna, civilare stannade mig och frågade om läget osv... Sen efter en stund frågade dom om jag slutat med dopningspreparat... Jag vet inte vad det är som pågår ...ringa dopning är det enda jag någonsin åkt på, inte ens fortkörning. Dom verkar ju flippat helt häromkring. Dom har resurser iallafall, tro inte på gnället till media.

Polisen lägger gärna resurser på sådant som är lätt att klara upp, typ narkotikabrott, fortkörning, dopingbrott osv för att snygga till statistiken. Uppklarningsprocenten blir hög om de sätter dit 10 000 fortkörare men missar att sätta dit 10 mördare etc.

Bara av ren nyfikenhet, hur stor behöver någon vara för att riskera att stoppas på gatan? Svara gärna med random referensbild från Google
Citera
2022-01-09, 19:48
Medlem
Skittjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel

Bara av ren nyfikenhet, hur stor behöver någon vara för att riskera att stoppas på gatan? Svara gärna med random referensbild från Google

Jag undrar samma. Torreira måste ju se ut som prime Jay Cutler eller nånting som blir så här pass trakasserad.
Citera
2022-01-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittjack
Jag undrar samma. Torreira måste ju se ut som prime Jay Cutler eller nånting som blir så här pass trakasserad.
Verkligen inte. 94 kg, ganska hård då, not so much nu Inget speciellt med mig.

Det var inte mig dom tog in på gatan. När jag gick min pw kände dom antagligen bara igen mig och skulle va dryga. Liten stad... Risken är nog ganska liten i större städer.

Men snutar har ju mullvadar på gymmen...
Citera
2022-01-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Är ju en polis som prioriterar det där med att plocka folk på gymmen väldigt hårt. Någon innebandydomare. En späd, svart snubbe men har svenskt namn och efternamn. Stod om honom i snpf nyligen.
Verkar ha någon personlig vendetta mot folk som är grova kanske var han som stalkade dig istället för jaga riktiga brottslingar?

Tråkigt att du åkte dit. Men är väl så det ser ut idag, inte värt att köra om man inte tävlar.

Tror faktiskt dom beslutar om husis på plats, så det handlar mest om tur eller otur.

Din polare borde överklagat om han inte redan gjort det. Om dom inte hittat något hemma hos honom då kan de inte enligt lag straffa honom.

Helvete vilken jävla stress att hålla på med AAS. Skönt att slippa den stressen. Enklare att bara flytta utomlands.

R"nnberg ja han känner jag igen
Citera
2022-01-10, 06:46
Medlem
tänkte att det är bra att bläddra runt lite i "nyheter" o "insatser" på den här sidan för att få en överblick
https://www.renhardtraning.com/lokala-insatser-och-exempel
Ni falköpingbor bör passa er våren -22 btw.

Mitt favoritcitat (parafras) är nog att polisen anser att doping öppnar dörrar/leder till grov gängkriminalitet och större skjutningar. slippery slope fallacy lite, va? Har inte testat tren så ni som har gjort det får gärna meddela hur det kliar att ingå i gängkriminalitet mm
Citera
2022-01-10, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawcker
tänkte att det är bra att bläddra runt lite i "nyheter" o "insatser" på den här sidan för att få en överblick
https://www.renhardtraning.com/lokala-insatser-och-exempel
Ni falköpingbor bör passa er våren -22 btw.

Mitt favoritcitat (parafras) är nog att polisen anser att doping öppnar dörrar/leder till grov gängkriminalitet och större skjutningar. slippery slope fallacy lite, va? Har inte testat tren så ni som har gjort det får gärna meddela hur det kliar att ingå i gängkriminalitet mm

HAHA, hörde något liknande på nyhetsmorgon eller något för ett tag sen. Där stod dom utanför Nordic Welness och skröt om hindrad gängkriminalitet på gym. Nordic. Wellness. Där tränar de hårda gängkillarna
Citera
2022-01-10, 10:54
Medlem
Man verkar ska hålla sig borta från AAS om man bor i Jönköping eller Medelpad..
Citera
2022-01-11, 18:01
Medlem
-Gustavssons avatar
Razzior idag i huvudstaden har jag fått höra.
Citera
2022-01-11, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Razzior idag i huvudstaden har jag fått höra.

Vilka gym?
Citera
2022-01-11, 23:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-fass
Vilka gym?
Gymmet i liljeholmen bl.a hörde jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera