Citat:
Ursprungligen postat av
Talfy
Om man nekar att pissa får de automatiskt ett direkt godkännande att göra husrannsakan? Sa polisen det? Låter som polisen sa så för att skrämma dig, få dig att pissa.
Så om jag går på stan. En polis stannar mig för jag är "för grov". Kräver pissprov. Jag nekar. Då får de åka hem till mig omgående och söka igenom min bostad? De måste väl ha misstanke om brott, eller är misstanken att jag är för grov?
Misstanken uppstår, om jag fattat det rätt, om du vägrar pissa. Helt plötsligt, efter vad jag har hört, så kan dom tycka att du ser narkotikapåverkad ut. Det varierar väl från fall till fall. Men dom gör vad dom vill.
Jag kunde inte neka pissprov då min grabb var med mig.. Det hade blivit för meckigt.
Edit: btw, var ute och gick en pw i mellandagarna, civilare stannade mig och frågade om läget osv... Sen efter en stund frågade dom om jag slutat med dopningspreparat... Jag vet inte vad det är som pågår ...ringa dopning är det enda jag någonsin åkt på, inte ens fortkörning. Dom verkar ju flippat helt häromkring. Dom har resurser iallafall, tro inte på gnället till media.