Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Här nedan en länk där det står det om åklagarens miss att inte gå på skäligen misstänkt istället för sannolika!
Då hade de kunnat få en utredningsvecka!
Blev så himla hånad för att jag visst hade fel om detta enligt vissa I tråden.
Men tack Bratis för du finns.
Orkar inte skriva mer till farbror besserwisser!
Har fått nog.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/vast/helena-andersson-fallet-20-30-nya-tips-efter-att-den-misstankte-greps
Skriv inte mer till farbrorBarbro om du känner så men stanna kvar här. Man väljer själv vad man vill besvara och inte.
Har inte läst just det. Tack! Det var en bra länk du lade in. Den höjer hoppet om att grytan faktiskt hålls kokande typ.
Jag undrar hur det är. Leder detta ingenstans så kommer vi aldrig få läsa i fup om vad de utrett osv MEN är det något som säger att de lägger ner utredning OM utredning läggs ner? Hur funkar detta?
Minns känslan när man fick reda på att de plockat in Cla#es. Som om det omöjliga händer. Solen gick upp med nyheten! Fan vad gött det var. Liksom solen gick ner igen när han släpptes MEN på något vis så vill jag tro att det som hände då hade betydelse och vikt. Det fanns en god anledning. Mycket vi inte förstår men jag hoppas att vi alla får klarhet så småningom.
Det var inte samma ljus kring Kla#s M utan då var det frågor som hoppade sig bara, iallafall för mig och än idag känner jag mig inte helt säker på att han är den de anhöll den gången.
Likheterna mellan de här två är att de är två lågprofiler som ingen vet mycket om alls.
I Kla#s M's fall är det lite konstigt då han är arbetar och har ett socialt liv. Det har ju inte Cla*es. Han är omgiven av folk som har sekretess.
Det är betydligt konstigare att inte mer sagts om Kla*s M enligt mig. Då och fram till nu.
Känns som man vet mer om Clae*s och att det finns mer som pekar på honom.
Polisen gick ut med nyheten om Kla*s i samband med att Öfverstöm och Wadebäck gjorde dokumentären om Helenas försvinnande. Om pilot. Den är väldigt oproffsigt gjord anser jag. Båda är personligt berörda av händelsen. De är ju en del av Helenas sista kväll i livet. De som ska gräva fram, lägga fram nyheter till allmänheten, de skrapade knappt på ytan. De hade redan från början bestämt att de hittat den skyldige. Kan hända att han bara är en syndabock. Namnet på Kla*s tror jag de placerade i tråden med hjälp av vissa skribenter. Sedan var cirkusen igång. Vad har kommit fram om honom? Han minns inte vad han gjorde den natten och så brukar de som inte vill minnas göra? Men det finns fler som inte minns. Det är inget vidare argument om det inte finns mer fakta. Som jag tidigare sagt, Ulrik*a minns ju betydligt mindre från en betydligt viktigare kväll i hennes livshistoria. Folk super bort minnet.
När de grävande journalisterna på Radio Skaraborg inte ens kan prata med festdeltagare som spenderade kvällen med Helena eller de vänner som var med henne på Stadt, utan riktar in sig på en enda person utan att visa hur vägen till att det ska vara honom ser ut. Vad observerade vännerna runt om Helena den kvällen? Dessa två proffs hade inte ens behövt ta fram spaden för att få fram vilka människor som spenderade sista kvällen med Helena. En av dem var värdinna och därmed den som bestämde festdeltagare den kvällen. Den andre var festdeltagare.
Varför gick de så hårt fram emot Kla#s som inte ens kom i närheten av efterkommande Cla#es? Det är något personligt och som absolut inte skulle ligga till grund för en dokumentär. Då får man nyansera och göra sitt jobb bättre, sätta sina känslor åt sidan.
Nåväl. Hoppas att KF kan ge väsen av sig snart!