Citat:
Ursprungligen postat av
Lime32
Larry Poromaa tar sin hämnd på landslaget för att han fick sparken för 10 år sedan genom att så tvivel runt den svenska vallningen inför OS?
En teori nog så god som att Perry Osson med berått mod begick landsförräderi under damstafetten i fjol genom att valla bort Sundling och Kalla för att ge segern till Norge.
Redan när Norge fick OS 1994 hände något inom norsk skidåkning.
Mina misstankar om Norge har bara bekräftats genom åren. Ffa inför Vancouver 2010 när Björgen fick dispens för potenta astmamediciner. Sedan har pusselbit på pusselbit satts dit i pusslet ( Johaug, Sundby, nebulistorer, Björgens användande av Primolut-N m.m.). Norge gör ALLT så att inte storebror skall vara bäst i längdskidåkning. Har pågått länge nu.
Jag är inte det minsta förvånad att en norsk journalist skriver en sådan här krönika. Han har ju fått information från någon. Jag har hela tiden misstänkt att det finns folk nära landslaget som hjälper Norge i sin jakt att vara bäst. Att Perry Olsson skulle valla bort 2 klassiska skidor i en guldfajt med sin tidigare arbetsgivare finns inte på kartan. Dessutom i Obersdorf..ett känt skidnäste som man redan 1987 körde VM. Inget konstigt för en vallare. Sverige hade nästan sämst skidor i fältet.
Sådana här ” oförklarliga” händelser har förekommit under många år inom längdskidåkningen. Alltid till Norges fördel..