2022-01-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Jag tror att vaccinpass krävs på fler ställen, möjligen att det nu krävs 3 sprutor För att det ska gälla. Tror inte de går ifrån det tydligaste exemplet på vad som driver smittspridningen.

Ja, får väl se om det är PK om smittspridning och för att minska tryck på vården eller om det är ett event för att kränga medicin.
Citera
2022-01-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Jag tror att vaccinpass krävs på fler ställen, möjligen att det nu krävs 3 sprutor För att det ska gälla. Tror inte de går ifrån det tydligaste exemplet på vad som driver smittspridningen.

Tre sprutor kan du nog glömma, man har varit i gång med vaccineringen för den tredje sprutan under en på tok för kort tid för att det ska vara rimligt. Ett sådant påbud kanske kommer i april eller maj, om det någonsin kommer något.
Senast redigerad av karlenn 2022-01-10 kl. 11:55.
Citera
2022-01-10, 11:56
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Danmark har haft stängda skolor tidigare under pandemin. Sverige har aldrig haft det.

Du menar att Sverige borde köra distansundervisning nu för att Danmark gjorde det för ett år sedan?

Du talade om att Sverige borde köra distansundervisning nu för att vi har rekordsmitta. Gäller inte det andra länder för att de gjorde det förra året?
Förstår inte riktigt hur du tänker.
Citera
2022-01-10, 11:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Kört ja, kör inte och kommer med stor sannolikhet inte köra distans igen. Det smakade mer än vad det gav.

Har väldigt många arbetskamrater i Danmark som gick på knäna och fick arbeta kvällar för att ta hand om sina barn under dagarna när skolan vart omplacerad till hemmet.

Jag förstår att du hatar barn och att du hatar vuxna som får ligga och kan skaffa barn. Men du kommer inte få din vilja igenom hur mycket du än skriver på Flashback.

Du har på allvar i över ett år suttit och skrikit om detta utan att någon lyssnar. Lägg ner

Förväntar mig inte detta. Det har blivit en prestigegrej att inte använda sig av den möjligheten i Sverige. Inte ens om man förväntar sig 1000 nya döda skulle man gå över till det. Det är jättetydligt. Förväntar mig bara små symboliska åtgärder idag. Åtgärder som egentligen saknar betydelse.
De kommer upprepa att man ska hålla avstånd och tvätta händerna, rekommendera folk att jobba hemma om det går. Kommer inte bli några krav, inte ens munskydd. Sedan kommer de nöta på om vaccinet. Så kommer det låta.
Citera
2022-01-10, 11:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du menar att Sverige borde köra distansundervisning nu för att Danmark gjorde det för ett år sedan?

Du talade om att Sverige borde köra distansundervisning nu för att vi har rekordsmitta. Gäller inte det andra länder för att de gjorde det förra året?
Förstår inte riktigt hur du tänker.

Denmark har haft. Sverige kommer få. Danmark har sjukvård. Sverige har det inte.
Citera
2022-01-10, 11:58
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hahaha andelen på IVA bara fortsätter rasa och Omikron är mildare än en nysning ändå kommer nu nya restriktioner.
Äckliga jävla sossehorungar.
Efter flera dagars minskning på IVA ökar det idag igen.
Citera
2022-01-10, 11:59
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja jag har sagt att vi inte får mer än 100 000 fall då världens äldsta civilisation har räddat oss.

En sjuk i Götet är inte hela världen, om vi ens får mer än 10 smittade innan april är jag extremt förvånad, allt pekar på att det går ner nu, att några nya länder får corona är bara dödsryckningar.

Som sagt ta bussen, gå och handla, gå ut på lokal och var avslpannade. Ingen av oss i tråden lär få corona. Det är bara fake news allt det här svammlet som jag är så himla less på.

Hur ser du på situationen nästan två år senare? Fick vi fler än 10 smittade innan april 2020?
Citera
2022-01-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Har du någon källa?
Citera
2022-01-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Har du någon källa?

Han ljuger

Minskar konstant.

Nu bara 100 pers typ

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Citera
2022-01-10, 12:00
Medlem
Skulle kunna vara distans undervisning det är frågan om, det har ju hänt förr att man inför det först efter att de fått träffa varandra i skolan.
Citera
2022-01-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Han ljuger

Minskar konstant.

Nu bara 100 pers typ

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
OK. Stort tack.
Citera
2022-01-10, 12:01
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Man får inte luras av siffror från helgerna. Ibland går dom upp oförklarligt och ibland ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in