2022-01-10, 11:11
Medlem
Niggwards avatar
Drogförsäljning och bidrag/assistans fusk, annan brottslighet.

1% av dem kanske har en restaurang som det går bra för.
Citera
2022-01-10, 11:31
Medlem
tuggishs avatar
Privatleasing är ganska vanligt. Inte helt ovanligt heller att man lägger 75% av sin inkomst på att betala den.
Citera
2022-01-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Du skrev att Pizzaugnen, kebabstället, stolar och inventarier Lök osv betalas av skattebetalarna.
Det är alltså helt fel. Utebliven betalning av leverantörsfaktura betalas av leverantören som i sin tur inte får betalt av banken utan står risken själv för sin kredit.
När det gäller banklån är det banken som står risken och skattebetalaren betalar inget.
Banklån till dessa individer ges heller inte utan säkerhet och finansieringen sker istället genom pengar från släkten.
Så vad betalar skattebetalaren?

Han är ju uppenbarligen ett troll och kan ingenting utan vill bara hata lite på invandrare på ett raljerande sätt som inte står i portportion med verkligheten.

TS: Det är inte dyrt att leasa en bil nu för tiden. De bor ju i nergågna hyreslägenheter och lägger halva sin lön på sin bil kanske? Man kan leasa 500k bilar för 6-7 tusen / månaden om jag inte minns fel senast jag kollade
Citera
2022-01-10, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Okey.
Vad i konkursen betalas av skattebetalarna?
Lönegarantin
Konkursförvaltaren
Citera
2022-01-10, 11:35
Medlem
Sladdarens avatar
De öppnar upp simpla pizzerior och byter ägare en gång pr 1/2 år. De får momsfritt och sen svartar de och skatte inkl bokföringsbrott till stor andel. Antagligen så får man ta lån då att köpa dyra fina bilar
Citera
2022-01-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spitfire1
Ständigt ser man invandrare i dyrare bilar, x5, MB GLE, Land Rover etc. Bilar för 800000:- till en miljon. Större delen av dessa verkar inte ha något jobb att åka till, hur finansierar de bilarna? Privatleasing? Cashar de bilarna? Målvakter?

Låter som avundsjuka? Dom som jobbar brukar vara rätt effektiva och arbetsmyror.
Särskilt dom som äger restauranger och andra servicebutiker. Inte ovanligt dom kan jobba 12-14 h om dagen varje dag.
Svenskar är rätt lata i jämförelse. Sen kanske dom bor billigare utanför city inga villor och dyra bostadsrätter med höga banklån.
Senast redigerad av Menea 2022-01-10 kl. 11:41.
Citera
2022-01-10, 11:44
Medlem
Jag blev omkörd av en som körde mkt fort.
Jag lade bilnumret på minne och kollade upp honom.
Han var en invandrad afrikan i 25 årsåldern, bor i ett utanförsområde.
Han hade 7 bilar skrivna på sig, inköpta senaste året för 700 000 KR,
Har sett honom igen, körde då en BMW i miljonklassen, med personliga plåtar.
Han måste ha en bra inkomst.
Citera
2022-01-10, 11:45
Medlem
En del som lever i klanshällen, då kan det finnas 30-40 vuxna som pitchar in 10-15 lax var.

Och en del kulturer värdererar ytlig rikedom, men jag vill nog tro atr du inbillar dig att alla invandrare har fina bilar.
Citera
2022-01-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
Jag blev omkörd av en som körde mkt fort.
Jag lade bilnumret på minne och kollade upp honom.
Han var en invandrad afrikan i 25 årsåldern, bor i ett utanförsområde.
Han hade 7 bilar skrivna på sig, inköpta senaste året för 700 000 KR,
Har sett honom igen, körde då en BMW i miljonklassen, med personliga plåtar.
Han måste ha en bra inkomst.

Dessa personer brukar leta upp gamla tanter på Tinder som försörjer dem och ger de mycket pengar. Sjukt men sant.
Citera
2022-01-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Jo dom lånar pengar när dom startar ab. Sen går det i konkurs och då får skattebetalarna stå för kostnaden

Det är bara innovationslån från Almi som kan tecknas utan personlig lånegaranti / säkerhet. Det skrivs av vid konkurs inte andra lån.
Citera
2022-01-10, 12:27
Medlem
Vanligaste är att man hyr bilarna av andra invandrare. Oftast bara för en dag eller en helg. Det är ganska vanligt att personer i deras område köper eller leaser en fin bil och sedan tjänar pengar på att hyra ut den svart, för en vecka/helg/dag eller t om så lite som några timmar.
Det gäller inte bara bilar utan även klockor och t om kläder hyrs på det här sättet.

T ex några inlägg upp hade någon kollat upp någon kille och sett att han äger 7 dyra bilar, den här killen är troligtvis inblandad i någon form av uthyrningsverksamhet. Troligtvis äger han bara bilarna på pappret.
Citera
2022-01-10, 12:41
Medlem
Vissa köper/leasar och lägger stora delar av sin månadslön på bilen, till skillnad från en svensk som lägger större delen på hemmet.

Ibland är det genom företag, där finns det fler sätt att fuska men kryphålen försvinner mer och mer.
Att starta ett AB kostar en fin slant men man kan få starta eget-bidrag de första månaderna.
Problemet är inte att kunna plocka ut en fräsch bil, problemet är att slippa undan skatt och inte åka dit för skattefusk.
Alla förmåner ska skattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in